Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jonny View Post
    Jeg kicket iallfall skikkelig på det.
    Knallmoro når du får justert lysstyrke og layout slik att du ser det skikkelig. Anbefales
    Men vanskelig å filme.
    Jeg har vært litt for pinglete til å teste det foreløpig.. Er det stor forskjell fra å fly i dagslys?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

      Muligens bittelitt vanskeligere. men slett ikke ille. Avhenger mye av lys og layout.
      Endel folk mener det er lettere.
      Orientering er lettere å se med forskjellige lys på forskjellige sider. I motsetning til mørkt heli mot en mørk skog på dagen.
      Jeg merker nå etter jeg fikk mer av profilen av canopy fram att jeg begynner å fly mer som i dagslys.
      Alt er mye mer synlig og fargefullt enn kamera klarer å fange opp.
      Jeg merker dog att jeg har lett for å fly litt sideveis med halen når jeg flyr rett.
      ---------------------------------------------
      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
      Mikado logo 600 3D Vbar
      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

      Comment


      • Du må gjerne poste litt om valg av utstyr, layout osv Jonny
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • Tja, hva har jeg gjort for helikopteret idag da? Jo, jeg har luftet swingers-heliet som jeg fikk fra Trulsen!

          Click image for larger version

Name:	maiden.jpg
Views:	1
Size:	127.7 KB
ID:	595052

          Det ble vellykket maiden. Dvs jeg fikk fløyet det, men halegain var for høy. Det var for kaldt til at jeg giddet å stå og knote med innstillinger, men det får jeg ta neste gang. Morsomt heli!
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • Originally posted by jotto View Post
            Tja, hva har jeg gjort for helikopteret idag da? Jo, jeg har luftet swingers-heliet som jeg fikk fra Trulsen!

            [ATTACH=CONFIG]61545[/ATTACH]

            Det ble vellykket maiden. Dvs jeg fikk fløyet det, men halegain var for høy. Det var for kaldt til at jeg giddet å stå og knote med innstillinger, men det får jeg ta neste gang. Morsomt heli!

            Wohoo!!

            Som nevnt tidligere, grattis med re-maiden.! Bra det gikk bra.. Den gjør seg godt i snøen! En litt fetere canopy så har du det Spent på om du foretrekker å fly denne heller enn 700E på sikt.



            Selv har jeg pusla litt med logoen i dag. Det er grusomt vanskelig å trekke kabler på denne maskinen. Null hull i kroppen til å tre ting gjennom så var fremme med drillen å borra noen hull så jeg fikk skjult jordingskabel blant annet. Fikk også på strømpe på kabel fra ESC til vbar. Det er en ekstra output på Kontroniken som står merket med slave. Kan jeg trekke en kabel derfra til RX-A? ESC'en er koblet i RX-B nå mener jeg. Kan være greit med backup kabel


            Edit: bestilte også reservedeler for 3000,- spenn til alle tre heliene mine.... Så da bør neste krasj være reddet! Forbanna dårlig utvalg i deler til Mini Titan V2 forresten.. Finner jo f... ikke torque tube på lager noe sted
            Last edited by Trulsen; 06-12-12, 22:47.

            Comment


            • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

              Slave kabel er iallefall for fordeling av bec strøm fra esc, men det vet du sikkert. så til enhver port du kan kjøre bec inn på vbar. Du har mini altså?
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                Igår oppdaterte eg 3gx'en til v3.0
                Må si dette var en super oppdatering anbefales varmt

                Comment


                • Originally posted by Trulsen View Post
                  Det er en ekstra output på Kontroniken som står merket med slave. Kan jeg trekke en kabel derfra til RX-A? ESC'en er koblet i RX-B nå mener jeg. Kan være greit med backup kabel
                  Jeg lurer på om det er RX-A som kun har signalpinner. Sjekk dette før du kobler til slave BEC ledningen der. Den inngangen som kun har signal pinner må fu IKKE koble strøm til.

                  Slave ledningen brukes kun for å fordele strømtrekket på to plugger. Ikke nødvendig, men det er jo en forsterking så helt greit å ha gjort.

                  Ledningsføring kan være litt pain på denne ja. Et tips for blandt annet BEC ledning er å borre hull gjennom det rommet masta går gjennom. Bare pass på å få det godt ut til siden så ledningen ikke blir liggende inntil den roterende masta.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                    Originally posted by arhennie View Post
                    Jeg lurer på om det er RX-A som kun har signalpinner. Sjekk dette før du kobler til slave BEC ledningen der. Den inngangen som kun har signal pinner må fu IKKE koble strøm til.

                    Slave ledningen brukes kun for å fordele strømtrekket på to plugger. Ikke nødvendig, men det er jo en forsterking så helt greit å ha gjort.

                    Ledningsføring kan være litt pain på denne ja. Et tips for blandt annet BEC ledning er å borre hull gjennom det rommet masta går gjennom. Bare pass på å få det godt ut til siden så ledningen ikke blir liggende inntil den roterende masta.
                    Jonny: Mini vbar ja. Det er den som følger med vbar kittet.

                    Takk for svar. Det er kun RX-A som er ledig. Og det ser ut som dette er tre signalpinner som du sier Arne. Og en ledning til mottakeren har vell intet poeng, den får vell kun strøm og gir ingenting? Alternativet er y-kabel i parallell med esc kabelen kanskje men da er jeg like fucked om kabelen. Skulle falle ut på vbaren.

                    Comment


                    • Joda, har du separat mottaker så kjør gjerne slaven dit. Strømmen vil da fordele seg fra mottaker via alle ledningene derfra og til Vbar.

                      EDIT:
                      Bare et tips. Du kan forenkle ledningsføringen mellom mottaker og Vbar ved å bruke RX-A. Enten du har en ledning (følger muligens med Vbar) eller om du lager en selv. Ledningen vil da være slik at i Vbar enden har du tre signalledninger samlet i én kontakt. I mottaker enden har du tre kontakter med én signalledning i hver. Du sparer da to ledninger. Strøm fordeles da mellom de øvrige ledningene mellom mottaker og Vbar.

                      EDIT2:
                      Bilde av ledningen jeg snakker om.
                      Wiring your Mini VBar | VStabi

                      Click image for larger version

Name:	Step1.preview.jpg
Views:	1
Size:	71.1 KB
ID:	595096
                      Last edited by arhennie; 07-12-12, 10:17.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • Hva jeg har gjort for helikopteret idag: konstatert at kulda får tail slideren til å bli supertreg på 500'ern Det gjorde at halen sto og logret voldsomt. Det er vel fordi servoen må jobbe så hardt. Jeg tok av staget til haleservoen, og jeg måtte bruke relativt mye kraft for å bevege halesideren med fingrene.

                        Det ser ut som det er skruene som fester slideren til rotorholderne som er skrudd for hardt fast. Jeg får ha dem litt løsere og stole på locktiten.

                        Click image for larger version

Name:	skruer.png
Views:	1
Size:	74.0 KB
ID:	595097
                        Last edited by jotto; 07-12-12, 10:46.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • hehe , føre søndag ner det var ganska kalt her i Bergen så fros hale slider på 6HV
                          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                          HD 500 Cell : brain2

                          DX9

                          Comment


                          • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                            Originally posted by arhennie View Post
                            Joda, har du separat mottaker så kjør gjerne slaven dit. Strømmen vil da fordele seg fra mottaker via alle ledningene derfra og til Vbar.

                            EDIT:
                            Bare et tips. Du kan forenkle ledningsføringen mellom mottaker og Vbar ved å bruke RX-A. Enten du har en ledning (følger muligens med Vbar) eller om du lager en selv. Ledningen vil da være slik at i Vbar enden har du tre signalledninger samlet i én kontakt. I mottaker enden har du tre kontakter med én signalledning i hver. Du sparer da to ledninger. Strøm fordeles da mellom de øvrige ledningene mellom mottaker og Vbar.

                            EDIT2:
                            Bilde av ledningen jeg snakker om.
                            Wiring your Mini VBar | VStabi

                            [ATTACH=CONFIG]61611[/ATTACH]
                            Jeg kjører sbus. Har med andre ord kun en kabel der nå. Så den får bare strøm fra vbar og sender signal til vbar regner jeg med. Tviler på det hjelper med strøm på den da? Eller tenker jeg feil kanskje..

                            Comment


                            • Originally posted by Trulsen View Post
                              Jeg kjører sbus. Har med andre ord kun en kabel der nå. Så den får bare strøm fra vbar og sender signal til vbar regner jeg med. Tviler på det hjelper med strøm på den da? Eller tenker jeg feil kanskje..
                              Åja, nei da trenger du ikke den kabelen. Burde jeg vel skjønt egentlig for du hadde aldri klart å koble opp en tradisjonell mottaker uten å bruke RX-A.

                              Jeg kjenner ikke S-bus, men denne kobles vel da til RX-C. Den har (+) og (-) som alle andre tilkoblinger, (foruten RX-A). Og dersom det er eneste ledning som går inn på mottaker så er det jo der den får strøm fra. Så da vil du og kunne kjøre strøm andre vegen ved å koble slaven til mottaker. Du får uansett ikke gjort noe feil ved å gjøre det. Jeg hadde i allefall gjort det.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Originally posted by jotto View Post
                                ...konstatert at kulda får tail slideren til å bli supertreg på 500'ern Det gjorde at halen sto og logret voldsomt. Det er vel fordi servoen må jobbe så hardt. Jeg tok av staget til haleservoen, og jeg måtte bruke relativt mye kraft for å bevege halesideren med fingrene.
                                Jeg tror det er lite som skal til før servo sliter med å finne akkurat det punktet som holder halen i ro. Derfor blir den stående å jukke. Det er problem på sommeren og det dersom man får litt lugging eller treghet akkurat i det området pitch slideren skal stå ved hoover.

                                De skruene du peker på hadde jeg store problemer med på en helt ny 550E. Staget bøyde seg før slideren lot seg bevege. Locktite søl osv kan ofte være en synder, men i mitt tilfelle må det ha vært noe skjevheter. Løsningen ble en KDE oppgradering der opplagringen i ene enden er kulelagret. Halen ble da super smooth. Se om du finner det til din så tipper jeg det blir bra, selv med stramme skruer
                                Last edited by arhennie; 07-12-12, 12:01.
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X