Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • man skall ikke høre vad de andra si mens du fly , Spiff skriker '' auto auto '' se vad det blir til , men tror er bara plast som håller understellet
    blev to dårligt auto , en med G500 og en med Trex500
    Attached Files
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

    Comment


    • Jeg har ferdigstilt min 550 dfc. Har jobbet mye med mekanisk oppsett. Var veldig fornøyd med helioptions turnbuckles fra swash til servo helt til jeg så at linken fra elevator servoen hadde bøyd seg. Vet ikke hvordan dette skjedde, men linkene viste seg å være svært myke. Da ble det ordinære linker der. Fortsatt helioption turnbuckles i hodet. Håper disse holder bedre.

      3gx oppsettet er gøy å tune, men maiden er ennå ikke gjort, så jeg aner ikke hvordan det er å fly. Har satt opp expo på radioen og ikke på 3gx. Har satt opp godt med "dampning" i 3gx i håp om at det skal gjøre maiden smertefri. Det er også snille utslag i pitch og cyclic. Oppdaget heldigvis i dag at haleservoen måtte reverseres i radioen, var greit å finne ut det før takeoff.

      Sliter litt med governoroppsett i talon escen. Har spolt opp uten blader på stuegulvet og slått over i idle 1 og 2, henholdsvis 70% og 100% throttlekurve, uten at turtallet endrer seg fra normal-mode som har 30%. Har en teori om at dette "går seg til" med belastningen fra bladene uten at jeg helt kan forklare hvorfor.

      Har maidennerver nå
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • har skiftet bl.a. Flybar Seesaw Holder og main shaft på min trex 500 og fått tatt maiden. Ble bare 3 min hovring i dag til batteriet var tomt. Neste gang blir det 5 fulle batterier (evt mer om jeg lader på stripa også ) Kjenner jeg blir litt mer nervøs av å ha 500 i lufta enn en nano. Selv om alt går mye seinere.
        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

        Comment


        • Jeg har endelig kommet igang med heliene mine igjen etter en noe dramatisk slutt ifjor. Bestilt meg en god gammel raptor 50 og børstet støvet av 450`n igår

          Comment


          • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

            Maiden på 700 i dag

            Comment


            • grattis Truls
              bra flyging
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

              HD 500 Cell : brain2

              DX9

              Comment


              • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                Originally posted by Trulsen View Post
                Maiden på 700 i dag

                Grattis! Som jeg nevnte på Facebook: det var ganske dristig maiden-flyging. Jeg står bare og hovrer mens jeg skjelver I knærne når jeg tar maiden
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                  Takk for det gutter..

                  Her er tur nr 2

                  Comment


                  • Originally posted by jotto View Post
                    det var ganske dristig maiden-flyging. Jeg står bare og hovrer mens jeg skjelver I knærne når jeg tar maiden
                    Det er sånt som skiller menn & mus vet du, jotto
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                      Originally posted by Brumm View Post
                      Det er sånt som skiller menn & mus vet du, jotto
                      Jeg skal minne deg på det når du tar maiden på logoen
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                        Originally posted by Brumm View Post
                        Det er sånt som skiller menn & mus vet du, jotto
                        Helt enig Syntes ikke det var sååå dristig egentlig. Merker jo fort om ting er som det skal og da er det jo bare å kjøre på. Prøver å få piroflippen til å sitte som dere sikkert la merke til men sliter litt med den. Øver dog alt for lite på ting jeg ikke kan. Skal prøve å bli flinkere på øvinga.. Gleder meg til å leane den litt!

                        Du brumm spurte om headspeed og fuel. Headspeed aner jeg ikke. Har ikke tachometer Fuelen er fortsatt 30% maxima fuel. Funker knall på både velo og 700. 10min flytid på begge to!

                        Comment


                        • Originally posted by Trulsen View Post

                          Helt enig Syntes ikke det var sååå dristig egentlig. Merker jo fort om ting er som det skal og da er det jo bare å kjøre på. Prøver å få piroflippen til å sitte som dere sikkert la merke til men sliter litt med den. Øver dog alt for lite på ting jeg ikke kan. Skal prøve å bli flinkere på øvinga.. Gleder meg til å leane den litt!

                          Du brumm spurte om headspeed og fuel. Headspeed aner jeg ikke. Har ikke tachometer Fuelen er fortsatt 30% maxima fuel. Funker knall på både velo og 700. 10min flytid på begge to!
                          Å fly sånn er jo ikke noe man bare gjør - du må jo øve bittelitt på ting du ikke kan....?

                          Bra flyging!
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                            Originally posted by kristianwest View Post
                            Å fly sånn er jo ikke noe man bare gjør - du må jo øve bittelitt på ting du ikke kan....?

                            Bra flyging!
                            Thanks!

                            Tja. Det meste jeg "kan" er fra simmen. Så når jeg tester på ekte bare funker det liksom. Men litt mer avanserte øvelser er jeg elendig på Så hjelper det ikke på at jeg holder på omtrent alene heller da. Få som kan komme med tips og triks til hvordan jeg kan gjøre det bedre eller annerledes

                            Har fortsatt mål om å kunne inverted auto + piroflip ila 2013. Jeg har dårlig tid!!

                            Comment


                            • Trulsen er så ung, gameboy genrasjonen! derfor sim og ekte blir så likt for han </teori>

                              Comment


                              • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                                Originally posted by andersand View Post
                                Trulsen er så ung, gameboy genrasjonen! derfor sim og ekte blir så likt for han </teori>
                                Mohahaha... Vær snill gutt nå ellers blir det ikke noe G10 på deg

                                Comment

                                Working...
                                X