Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min gode gamle Logo 600se har fått en facelift i dag.
    Slik så den ut ferdig bygget i november 2010.

    Click image for larger version

Name:	Hobby_20101130_058.jpg
Views:	1
Size:	178.6 KB
ID:	600151


    Så stripper jeg den for canopy, canopyfester, skid, halebomstøtte og finner.

    Click image for larger version

Name:	IMG_8116.JPG
Views:	2
Size:	203.6 KB
ID:	600152


    Så tar vi på hvite bukser...
    Click image for larger version

Name:	IMG_8121.JPG
Views:	1
Size:	171.7 KB
ID:	600153


    ..og hvit skjorte...

    Click image for larger version

Name:	IMG_8123.JPG
Views:	2
Size:	149.3 KB
ID:	600154


    Og vips har jeg nok et speed heli i stallen

    Click image for larger version

Name:	IMG_8130.JPG
Views:	2
Size:	177.9 KB
ID:	600150
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • Originally posted by arhennie View Post
      Min gode gamle Logo 600se har fått en facelift i dag.
      Slik så den ut ferdig bygget i november 2010.

      [ATTACH=CONFIG]67543[/ATTACH]


      Så stripper jeg den for canopy, canopyfester, skid, halebomstøtte og finner.

      [ATTACH=CONFIG]67544[/ATTACH]


      Så tar vi på hvite bukser...
      [ATTACH=CONFIG]67545[/ATTACH]


      ..og hvit skjorte...

      [ATTACH=CONFIG]67546[/ATTACH]


      Og vips har jeg nok et speed heli i stallen

      [ATTACH=CONFIG]67542[/ATTACH]
      Finnes det blade 450 bukser og sjorter ?

      Comment


      • Det finnes noe du sikkert kan få til å passe, men om det finnes noe ferdig tilpasset Blade det vet jeg ikke. Tviler vel egentlig på det. Du har nok større sjanse til å finne noe ferdig til T-rex vil jeg tro.
        Jeg bare googlet F3C 450 og fant denne HF tråden:
        F3C Fuse for my 450 Pro - HeliFreak

        Ellers er kroppen jeg har satt på her laget av Mikado og er spesielt designet for å passe på Logo 600se.
        Uvular | LOGO fuselage
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • Meh, maiden på Goblin 500 i dag. Første helikopter med Brain. Vet ikke hva som er galt, men med en gang den kom såpass opp i turtall at den klarte å løfte presset den halen ned i jorden og vippet til høyre. Klarte marginalt å kappe throttle og kom fra det med bare litt jord her og der. Prøve forsiktig igjen og samme elendighet. Pakket dritten elegant ned i påventa av at Tesa skal gå gjennom. Alt beveger seg som det skal, swashen holder seg helt horisontalt når jeg vipper frem og tilbake, men funka dårlig dårlig i praksis...

          Har satt opp Vbar, 3GX og BeastX og har til dags dato aldri hatt større problem en at maiden har latt seg gjennomføre, men denne gangen kastet jeg inn håndkleet gitt og gikk tilbake til bilen

          Comment


          • tipper du har ved en feil havnet i bank med self level, samme jeg posta på helifreak, har du det i noen av bankene? by default må du stortsett reversere kanalen som styrer banks, ellers får du 3 2 1, istedenfor 1 2 3 på vippebrytern, screenshots av setup!

            Comment


            • I dag var det endelig roligt og stilt, ingen regn eller vind! så da var det ut og fly
              Etter endel timer på simulator har det sutte sine spor, så i en flip mista eg retningen, og deiste i bakken.. Ble dyrt gitt.
              Heldigvis bare en t-rex 450
              • T-rex 450L Dominator. BeastX
              • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
              • T-rex 600N. Ikon

              Comment


              • Min gamle Logo 600 SE er blitt "nedgradert" til en SX. Samtidig har den fått nye servoer (Futaba BLS255HV og en BLS256HV). Den har også fått ny mottaker - Futaba 7008SB. Har satt inn en GPS enhet slik at jeg kan svare alle de som lurer på hvor høyt og hvor fort den går.

                Venter nå bare på de nye batterien. Thunder Power G8 70C. Blir sikkert fint og flott.
                - Erik -

                ------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

                Futaba 18MZ

                Comment


                • dyr nedgradering!

                  Comment


                  • Hjemmelaga fuslage av depron.

                    Bestemte meg for å lage fuselage til blade 450'en min, etter å flydd gobling 700 på RF.
                    Begynte å teipe å brette rundt med pappir som skisse, skal så lage det i gul depron.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Originally posted by Myhre View Post
                      Bestemte meg for å lage fuselage til blade 450'en min, etter å flydd gobling 700 på RF.
                      Begynte å teipe å brette rundt med pappir som skisse, skal så lage det i gul depron.
                      Hehe, kreativt!
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • Originally posted by Myhre View Post
                        Bestemte meg for å lage fuselage til blade 450'en min, etter å flydd gobling 700 på RF.
                        Begynte å teipe å brette rundt med pappir som skisse, skal så lage det i gul depron.
                        klipper du h stabben der kanten går, hjelper det også på linjene, den gjør ca 0 uansett

                        Comment


                        • Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	57.1 KB
ID:	600185

                          Satt på røde fusuno finner. Halefinnen er litt lenger og de er stivere. Satt også på en liten vibrasjonsdemper på bom-støttene. 0 synlige vibrasjoner. Fridag = flydag. Fløy (dvs rolig hovring i henhold til gjeldende pilotferdigheter) 4 batterier i dag. Litt kast i vinden, men heliet er stødig som stein.

                          Trente stort sett på takeoff, miniauto og nedspoling. Får noen voldsomme vibrasjoner undet nedspoling etter landing, men det løser seg ved å gi negativ pitch rett etter at heliet har tatt bakken. Har knekt nøtten med fbl takeoff. Som fler har sagt så er det viktig å la vbar gjøre seg ferdig med initialiseringen og ikke røre cyclic før heliet er i luften. Ingen tendenser til tipping noen veg.
                          Last edited by torgeir; 26-04-13, 18:22.
                          Torgeir K. Haugstad

                          Comment


                          • I dag har eg montert på satellitter på 450en med DFC, har gått igjennom oppsettet på 3GXen. Forhåpentligvis rett, men når eg skulle teste elevator oppsettet så måtte eg ha voldsomt utslag, eller flytte heliet veldig fort for reaksjon.
                            Kjell Ove
                            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                            Comment


                            • Da er endelig DX18qq radioen på plass, betalt i november og motatt nå.......... Har tastet inn de fleste modellene, gjenstår bare å binde opp og ta en siste kontroll, blir nok testflyging i morgen

                              Comment


                              • I dag har eg begynt og reparer t-rexen etter krasj, og er no ganske stripet hele helikopteret no ja!

                                ]"]Photo Storage

                                og utnom det har eg sutte og sett på raptorn og dag drømt om og få det i lufta

                                ]"]Photo Storage
                                • T-rex 450L Dominator. BeastX
                                • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                                • T-rex 600N. Ikon

                                Comment

                                Working...
                                X