Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Bergen80 View Post
    [ATTACH]68484[/ATTACH]
    Byttet vekk trex 500E mot 600E. Kan bli spennende fremover. Var dyre deler og batterier på denne ....
    Hvorfor i all verden gjorde du det? Går den der på 6S? Det der er jo en 2006-ish modell eller noe sånt :P Om den er bygget om til 12S og du ikke ga noe i mellom kan jeg til en viss grad forstå det :P

    PS! Ikke kjøp noe annet enn Align om du syns de har dyre deler i utgangspunktet

    Comment


    • Originally posted by Bergen80 View Post
      [ATTACH]68484[/ATTACH]
      Byttet vekk trex 500E mot 600E. Kan bli spennende fremover. Var dyre deler og batterier på denne ....
      trodde det var kjellovel som hade køpt den såg nåt på FB
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • Originally posted by ragge1 View Post
        trodde det var kjellovel som hade køpt den såg nåt på FB
        Jo eg byttet den mot en 450 som eg hadde.

        Men eg syns den ble for stor og Bergen80 hadde lyst på større. Derfor byttet vi.
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • Originally posted by Trulsen View Post
          Hvorfor i all verden gjorde du det? Går den der på 6S? Det der er jo en 2006-ish modell eller noe sånt :P Om den er bygget om til 12S og du ikke ga noe i mellom kan jeg til en viss grad forstå det :P

          PS! Ikke kjøp noe annet enn Align om du syns de har dyre deler i utgangspunktet
          Den er nok 6S ja, så om det er lurt eller ikke vil nå vise seg (er 600MX motor så den er nyere) . Dyrere er det i alle fall. Også er den FBL, men med 3G er vel ikke det noe å rope hurra for, jeg tenkte å putte AR7200 på, så får vi se om det blir gøy på sakene.
          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

          Comment


          • Fly gjør den nok, men erfaringsmessig er 6S på 600size dyrt og ubrukelig når man begynner å fly litt hardere enn hover. Hardt for batteriene, kort flytid og kort levetid på batteriene. Sikkert mange uenige med meg, men :P 12s is the way to go!

            Comment


            • Originally posted by Trulsen View Post
              Fly gjør den nok, men erfaringsmessig er 6S på 600size dyrt og ubrukelig når man begynner å fly litt hardere enn hover. Hardt for batteriene, kort flytid og kort levetid på batteriene. Sikkert mange uenige med meg, men :P 12s is the way to go!
              Ja det er det nok men da trenger jeg vel ny motor/bec og hva mer? Og jeg flyr relativt rolig. tør så vidt å snu det opp ned
              T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

              Comment


              • Trex 600 ESP FBL 6S ser ut til å være en fin model, en pioneer i den lokale klubben tokk med seg en slik, den fløy som på skinner. Han brukte Nano tech 6s 45-90C.

                PS En trenger minst 3-4 år før en kansje kan fly som deg Trulsen

                600' Ser fin ut Bergen80

                Comment


                • Originally posted by Trulsen View Post
                  Fly gjør den nok, :P 12s is the way to go!
                  enig med Truls , de er bra om du skall bygger den til skala heli med lav HS
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • Originally posted by Pistepirkko View Post
                    Trex 600 ESP FBL 6S ser ut til å være en fin model, en pioneer i den lokale klubben tokk med seg en slik, den fløy som på skinner. Han brukte Nano tech 6s 45-90C.

                    PS En trenger minst 3-4 år før en kansje kan fly som deg Trulsen

                    600' Ser fin ut Bergen80
                    Flyr gjør den, bare ikke så lenge

                    Comment


                    • Alt skal jo læres og en må jo begynne en plass vi satser på at Bergen80 blir fornøyd
                      Kjell Ove
                      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                      Comment


                      • Originally posted by Bergen80 View Post
                        Den er nok 6S ja, så om det er lurt eller ikke vil nå vise seg (er 600MX motor så den er nyere) . Dyrere er det i alle fall. Også er den FBL, men med 3G er vel ikke det noe å rope hurra for, jeg tenkte å putte AR7200 på, så får vi se om det blir gøy på sakene.
                        Det er sant som de sier at 6S batteriene lever et hardt og brutalt liv i en 600. Men er du på nybegynner stadiet slik du beskriver så er ikke dette et problem på en stund. Men følge med på batteriene hvor varme de blir. Men vær klar over at er batteriene gamle og slitte så vil du slite likevel. Så nye batterier kan det hende du må belage deg på.

                        Nå er det jo slik at det er begrenset hvor mye batteri du får plass til der fremme. Jeg vet ikke hva de får plass til på denne, men om man får f.eks 12s 3000, vil du og kunne få plass til 6s 6000. Da blir flytiden omtrentlig den samme, uten at du behøver å bytte motor og esc.

                        Den 3G saken ville jeg og bare brukt var jeg deg. Funker den så funker den. Var det meg ville jeg brukt den som den er. Skulle jeg kostet på en masse kroner for å få 12s, bedre FBL unit osv hadde jeg heller kjøpt et skikkelig og moderne helikopter med en gang. Et som er forberedt for 12s og som har et hode med en geometri tilpasset FBL. Du lærer like mye på denne som på noe annet, og du behøver ikke koste på mange tusen for å kunne hovre den opp ned
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • Originally posted by arhennie View Post
                          Det er sant som de sier at 6S batteriene lever et hardt og brutalt liv i en 600. Men er du på nybegynner stadiet slik du beskriver så er ikke dette et problem på en stund. Men følge med på batteriene hvor varme de blir. Men vær klar over at er batteriene gamle og slitte så vil du slite likevel. Så nye batterier kan det hende du må belage deg på.

                          Nå er det jo slik at det er begrenset hvor mye batteri du får plass til der fremme. Jeg vet ikke hva de får plass til på denne, men om man får f.eks 12s 3000, vil du og kunne få plass til 6s 6000. Da blir flytiden omtrentlig den samme, uten at du behøver å bytte motor og esc.

                          Den 3G saken ville jeg og bare brukt var jeg deg. Funker den så funker den. Var det meg ville jeg brukt den som den er. Skulle jeg kostet på en masse kroner for å få 12s, bedre FBL unit osv hadde jeg heller kjøpt et skikkelig og moderne helikopter med en gang. Et som er forberedt for 12s og som har et hode med en geometri tilpasset FBL. Du lærer like mye på denne som på noe annet, og du behøver ikke koste på mange tusen for å kunne hovre den opp ned
                          Det er en gammel canopy som står på. Resten ser ganske nytt ut...
                          Kjell Ove
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                          Comment


                          • Litt bilder av Bergen80 sin 600
                            Attached Files
                            Kjell Ove
                            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                            Comment


                            • Originally posted by kjellovel View Post
                              Det er en gammel canopy som står på. Resten ser ganske nytt ut...
                              Canopy er ikke orginal så den sier ingenting om alderen. Det har unasett ingen betydning for det jeg skrev om det så var flunk nytt. For denne modellen har ikke endret seg siden den kom. Med unntak av mindre forbedringer her og der som swash og bladgripere osv. Samt at den kom med torque tube etter hvert. Men det er fortsatt det samme gamle designet, for 6S og ikke spesielt godt tilpasset FBL.

                              Jeg så det var skrevet over her at den hadde den nyere 600MX motoren. Det stemmer ikke. Dette er den gamle inrunner motoren som heter BL650L. Men funket det for tidligere eier så funker det nok for den nye også.

                              Poenget mitt var uansett at er man ute etter best mulig oppsett med 12S og best mulig FBL så er dette feil maskin i utgangspunktet. Da er det vel bedre å legge pengene i noe som er egnet. Som f.eks denne: RCMarked.no / Logo 600 se cf+ ekstra chassie i cf selges/byttes

                              Men det er ikke mye å velge i blandt brukte 600 el-heli ser jeg. Så da må man nesten gå å kjøpe nytt. Eventuelt prøve en ønskes kjøpt annonse, for det er helt sikkert noen som har noe å avse der ute. Alternativt er en T-rex 550E. Den er så godt som en 600 maskin. Den er tilnærmet like stor, og fungerer helt fint på 6S.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Originally posted by arhennie View Post
                                Canopy er ikke orginal så den sier ingenting om alderen. Det har unasett ingen betydning for det jeg skrev om det så var flunk nytt. For denne modellen har ikke endret seg siden den kom. Med unntak av mindre forbedringer her og der som swash og bladgripere osv. Samt at den kom med torque tube etter hvert. Men det er fortsatt det samme gamle designet, for 6S og ikke spesielt godt tilpasset FBL.

                                Jeg så det var skrevet over her at den hadde den nyere 600MX motoren. Det stemmer ikke. Dette er den gamle inrunner motoren som heter BL650L. Men funket det for tidligere eier så funker det nok for den nye også.

                                Poenget mitt var uansett at er man ute etter best mulig oppsett med 12S og best mulig FBL så er dette feil maskin i utgangspunktet. Da er det vel bedre å legge pengene i noe som er egnet. Som f.eks denne: RCMarked.no / Logo 600 se cf+ ekstra chassie i cf selges/byttes

                                Men det er ikke mye å velge i blandt brukte 600 el-heli ser jeg. Så da må man nesten gå å kjøpe nytt. Eventuelt prøve en ønskes kjøpt annonse, for det er helt sikkert noen som har noe å avse der ute. Alternativt er en T-rex 550E. Den er så godt som en 600 maskin. Den er tilnærmet like stor, og fungerer helt fint på 6S.
                                Motor er skiftet til 600mx...
                                Og best mulig oppsett er ikke et krav. Ennå. Det kan vi ta etterhvert
                                Men av nysgjerrighet . Hvis 550 er like stor som 600 , hvorfor fungerer 550 på 6S og ikke 600? Hvor stor størrelsesforskjell er det? Er det vekt eller lengden på bladene som avgjør?
                                T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                                Comment

                                Working...
                                X