Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Brumm View Post
    Har du funnet feilen?
    Har ikke giddet. Knuste tre sett med propeller på det nyeste multikopteret mitt også i dag så var LITT oppgitt og gadd ikke Funderer på å sette vbar på så jeg får litt status via loggen samt få en bedre governor enn align sin rev limiter..

    Comment


    • Maiden på trex 700e med vbar silverline pro i dag. 4 pakker gikk helt smertefritt, måtte kjøre kurver for fikk ikke gov til før jeg måtte på stripa hehe. mangler ikke på power uansett hehe. trodde 550en min var sprek jeg..
      Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

      Comment


      • der ja runar!!!! har venta på maiden rykter

        hehe med gov blir det endaaa mer sinna!

        hvordan flate kurver kjøte du på?

        hvor mange volt på pakker etter hvor mye flytid?

        4951 gram veide den før, hva veier den nå?

        Comment


        • Holder på å flytte vettu, men måtte snike meg ut og teste i dag.

          Normal:65%
          Idle 1: 75%
          Idle 2: 85%

          Etter en 5min flight med takeoff i normal og idle1 ut var det igjen.. 3.7v? Noe sånt. Måtte hvertfall lade ut på storage på pl8.

          Har ikke gjort annet enn å bytte til ec5 og satt i vbar, så vekta burde være ganske lik.
          Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

          Comment


          • er vel morsommere å fly, enn å flytte?

            skal dere fly noe i påsken der nede? vurderer langtur en dag.
            må være over 3.83 da, siden den discharga på storage, men stemmer med tiden, siden rexen er så lett var det alltid mye flytid på den, selv i idle 2 var det jo 5:30

            få kjetil til å filma fra hexa neste gang? alle liker video

            Comment


            • Rettelse, Hyperion liposjekkeren stod på 61%, mulig det var 3,91V når jeg tenker meg om.

              MYE morsommere å fly ja Vi skal fly i påska, så det er bare å ta turen. Vi har både is og stripe å fly på om dagen så ta med deg flyet også. Er ikke lademuligheter for 6s eller større på stripa, det er det eneste som er litt kjipt.

              Skal se på hva vi klarer med filming, prøvde litt chase-cam mellom en Dji Phantom og Kjetils Dji 550 i går og det ble helt ok selv om det var vanskelig å holde Phantomen i bildet hehe.
              Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

              Comment


              • Om du ligger rundt 3.7-3.9v etter flyging så har det ikke så mye for seg å bruke storage funksjon siden batteriet alt ligger rundt der det skal være.
                Rasmus Fauske
                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                Comment


                • Originally posted by RunarSL View Post
                  Rettelse, Hyperion liposjekkeren stod på 61%, mulig det var 3,91V når jeg tenker meg om.

                  MYE morsommere å fly ja Vi skal fly i påska, så det er bare å ta turen. Vi har både is og stripe å fly på om dagen så ta med deg flyet også. Er ikke lademuligheter for 6s eller større på stripa, det er det eneste som er litt kjipt.

                  Skal se på hva vi klarer med filming, prøvde litt chase-cam mellom en Dji Phantom og Kjetils Dji 550 i går og det ble helt ok selv om det var vanskelig å holde Phantomen i bildet hehe.
                  kult, sleng ut video av chase

                  700 ER 700, lite som overgår det.

                  Har 2stk honda EU20i stående baki bilen, så lade 6s skal gå greit (4Kw peak)

                  Hvordan er du på landing? og hvor bred er stripa? kunne tenkt meg litt hjelp der, selv om jeg har øvd litt med epp tjafs nå.

                  Originally posted by rfauske View Post
                  Om du ligger rundt 3.7-3.9v etter flyging så har det ikke så mye for seg å bruke storage funksjon siden batteriet alt ligger rundt der det skal være.
                  tipper han havner lavere når han finner idle2 og får på gov

                  Comment


                  • Skal høre med kjetil om han kan legge den ut.

                    Stripa på isen er SVÆR... sikkert 200*20 meter. Jeg flyr jo mine egne fly men jeg skal ikke lande noen 40% bensinmodell med det første merker jeg Største jeg har er en 25% Pilot Sbach. Du skal ikke fly det flyet inne på stripa i bamble hvertfall, det kan jeg fortelle deg med en gang.

                    Gøy om du kommer da!
                    Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                    Comment


                    • I dag har jeg endelig flydd min Bergen heli med turbin igjen. Oh glede)))

                      Comment


                      • Originally posted by Helihover View Post
                        I dag har jeg endelig flydd min Bergen heli med turbin igjen. Oh glede)))
                        Godt å se at du ikke har forlatt The Dark Side!
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • Originally posted by Helihover View Post
                          I dag har jeg endelig flydd min Bergen heli med turbin igjen. Oh glede)))
                          det hade vart kult å se , bo du i Bergen
                          film film
                          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                          HD 500 Cell : brain2

                          DX9

                          Comment


                          • Når en ikke har tid til å fly når det er lyst og mørke kvelder som gressenkemann går med til å støvsuge nettet for diverse rc-relaterte sider kom jeg til å laste ned V-bar programvaren. Synes det hele så veldig intuitivt ut, så det endte det hele med et impulskjøp av en blå V-bar (brukt) og nye KDE-armer til hodet for fin geometri i min ennå uflydde 550....
                            Torgeir K. Haugstad

                            Comment


                            • Originally posted by ragge1 View Post
                              det hade vart kult å se , bo du i Bergen
                              film film
                              Nei, på Østlandet modellen heter Bergen 44 Magnum

                              Comment


                              • Originally posted by torgeir View Post
                                Når en ikke har tid til å fly når det er lyst og mørke kvelder som gressenkemann går med til å støvsuge nettet for diverse rc-relaterte sider kom jeg til å laste ned V-bar programvaren. Synes det hele så veldig intuitivt ut, så det endte det hele med et impulskjøp av en blå V-bar (brukt) og nye KDE-armer til hodet for fin geometri i min ennå uflydde 550....
                                hvilken fbl hadde du før?

                                Comment

                                Working...
                                X