Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jotto View Post
    Jeg har gjort Logoen ferdig og gitt den æresplassen

    [ATTACH=CONFIG]66267[/ATTACH]
    Det var tøft ka du henger de opp med?
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • gav akkuratt opp XT90... bestilte 42stk EC5 connectorer.

      de "pitter" litt mye på kobling, og blir fort vanskelige å jobbe med da på sammen/frakobling.

      beholder fortsatt XT60 på småskiiten dog, det funker gull.

      Comment


      • Originally posted by andersand View Post
        gav akkuratt opp XT90... bestilte 42stk EC5 connectorer.

        de "pitter" litt mye på kobling, og blir fort vanskelige å jobbe med da på sammen/frakobling.

        beholder fortsatt XT60 på småskiiten dog, det funker gull.
        Velkommen etter.... Kjører samme opplegget selv, og er veldig fornøyd med det!
        * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

        Comment


        • Originally posted by kjellovel View Post
          Det var tøft ka du henger de opp med?
          Takk Jeg bruker kroker fra Jernia
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • Igår og i dag har meg og guttungen på 3 år bygd opp igjen Eskyen etter kræsj Måtte bytte ramme, alt til flybar samt nye blader...
            Kjell Ove
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

            Comment


            • Originally posted by kjellovel View Post
              Det var tøft ka du henger de opp med?
              Her er kroker med og uten heli. Jeg har satt litt tape rundt for å ikke lage merker i heliet:

              Click image for larger version

Name:	2013-03-29 17.47.45.jpg
Views:	1
Size:	54.5 KB
ID:	599302

              Click image for larger version

Name:	2013-03-29 17.47.55.jpg
Views:	1
Size:	36.1 KB
ID:	599303
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • Veldig kjekt... Holder på å innrede hobbyrom om dagen så greit med noen tips. Noen som henger heli på vegg?
                Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                Comment


                • Originally posted by RunarSL View Post
                  Veldig kjekt... Holder på å innrede hobbyrom om dagen så greit med noen tips. Noen som henger heli på vegg?
                  Jeg henger alle mine på veggen. Har lav takhøyde på 1,9m så trenger all plass jeg kan få.


                  Skulle fly Trex 700 i dag jeg. Det gikk ikke så bra i dag heller. Begynner å bli nok tull nå kjenner jeg :-/

                  Comment


                  • Originally posted by RunarSL View Post
                    Veldig kjekt... Holder på å innrede hobbyrom om dagen så greit med noen tips. Noen som henger heli på vegg?
                    Her er en fin måte å oppbevare de la ved link til Helifreak .....det er fra Norge

                    How do you display ya bird? - Page 3 - HeliFreak

                    Comment


                    • Originally posted by Trulsen View Post
                      Jeg henger alle mine på veggen. Har lav takhøyde på 1,9m så trenger all plass jeg kan få.


                      Skulle fly Trex 700 i dag jeg. Det gikk ikke så bra i dag heller. Begynner å bli nok tull nå kjenner jeg :-/

                      Ka du henger de opp med?
                      Kjell Ove
                      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                      Comment


                      • Originally posted by Trulsen View Post
                        Skulle fly Trex 700 i dag jeg. Det gikk ikke så bra i dag heller. Begynner å bli nok tull nå kjenner jeg :-/
                        Håper ikke nitro får skylda for dette også?

                        Er det BeastX'en som tuller eller er det servoen som er ute på tur?
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • Originally posted by Trulsen View Post
                          Jeg henger alle mine på veggen. Har lav takhøyde på 1,9m så trenger all plass jeg kan få.


                          Skulle fly Trex 700 i dag jeg. Det gikk ikke så bra i dag heller. Begynner å bli nok tull nå kjenner jeg :-/

                          Det var da voldsomt til uflaks du har med der heliet da.
                          Har ikke hørt noe negativt om de servoene heller. Det er de samme som jeg kjører i logoen.
                          ---------------------------------------------
                          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                          Mikado logo 600 3D Vbar
                          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                          Comment


                          • Ang oppheng så bruker jeg sånne skinner beregnet for å henge opp ting og tang fra Ikea. Kan se om jeg finner link

                            BeastXen tror jeg er helt fin. Må se på det i morgen.


                            Nok uflaks nå

                            Comment


                            • smøring av lagene i main grip ?

                              Etter et lite havari med min blade 300x, knakk Jesus bolten i hodet, dette sammen med at alt var slaskete etter mengder med timers flyvning.

                              Kjøpte jeg alt som jeg trodde trengtes at deler, Mainshaft, rotorhead, maingrip og fikk forståelse for at dette var alt som trengtes at deler.
                              Gikk for de standard delene i plast pga prisen da jeg regner med og havarere igjen ettersom jeg er velig fersk..

                              Det viste seg at de også tar 2 forskjellige kullelagere inne i maingrip, og disse glemte delene sukk. Men her brukte jeg opp igjen maingrip..

                              Spørsmålet:
                              + hvordan og ved hva sporer dere med rundt på helikoptrene, noen snakker om symaskin olje og jeg Kao forstå dette på hoved aksel osv, men det så mer ut som fett det som når inne i og rundt hodet..

                              Hva busker de som har peiling?
                              Audun Johnsrud
                              Nittedal - HMFK

                              * Flyr divserse planker og noen visper.
                              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                              Comment


                              • På thrust bearings bruker man f.eks dette fettet: TowerHobbies.com | Thunder Tiger Thrust Bearing Grease R30/R50/X50/R90

                                På swash, mainshaft og tailshaft bruker man f.eks denne oljen: Tri-Flow Superior Lubricant Gears/Bearings 6oz - elefun.no - Radiostyrt hobby

                                Det er litt delte meninger om man skal bruke olje, da noen mener det tiltrekker seg støv.. Jeg foretrekker å bruke det
                                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                                Comment

                                Working...
                                X