Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by ragge1 View Post
    testa sensor idag
    oppdatering : (MFN) ModellflyNytt.no
    Er du fornøyd med dette oppsettet? Hva kostet det av utstyr? Landet med 3,54V på cellene i går etter vel mye tic-tocs på en flytur...

    Comment


    • Originally posted by Brumm View Post
      Skal du ha inn nye servoking i G500'en? Både cyclic & hale?
      jepp, 3x mer torque og hastighet. litt spent

      Comment


      • Originally posted by Hanzo View Post
        Er du fornøyd med dette oppsettet? Hva kostet det av utstyr? Landet med 3,54V på cellene i går etter vel mye tic-tocs på en flytur...

        ca 40 euro per sensor + tm1000 boksen

        Comment


        • Originally posted by Hanzo View Post
          Er du fornøyd med dette oppsettet? Hva kostet det av utstyr? Landet med 3,54V på cellene i går etter vel mye tic-tocs på en flytur...
          virke veldigt bra , kund testat med rex500 men idag kom x-bus kabler så få har på Goblins å testa der og , 6HV får venta , sensor er i tyskland før reperasjon og får en blue sensor frå Sverige ( se vilken som kommer først )
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • Jazzer opp Synergy E7 med litt tysk krutt..
            Regulatoren passer perfekt uten mod på verken festebrakett eller ramme.
            Motoren går akkurat inn med 3 mm klaring
            Ganske clean oppsett, og det blir spennende å se hva vekt/effekt utgjør, kontra ICE120 og Hacker Turnado 470KV.

            Click image for larger version

Name:	IMG_0790.jpg
Views:	1
Size:	33.3 KB
ID:	604417Click image for larger version

Name:	IMG_0791.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	604418Click image for larger version

Name:	IMG_0792.jpg
Views:	1
Size:	64.3 KB
ID:	604419


            Kosmik 200 og KDE 495 XL

            Comment


            • Vær obs på at motoren ikke spiller bra med kosmiken, du må låse timeing :/

              kde 700 motoren er 12s8p med litt lite magnetdekning, kosmiken er ikke veldig tilhenger av den, drar opp timeing, og går i shutdown.

              anbefaler heller en scorpion 4530-540 eller 4530-500

              Med låst timeing, går du glipp av mye av fordelen i kosmiken, og i kraft
              Last edited by andersand; 04-10-13, 15:13.

              Comment


              • Ja, de har visstnok oppdatert firmware etter knoting med KDE. Versjon 4 update, Autotiming av, og fixed 15 takk for påminnelsen!

                KDE700XF and Kontronik Kosmic - HeliFreak


                Svar fra KDE etter siste Rev.:
                I just tried a test-flight on the 700 XT and the Ri-Comp does help a bunch with the "tightness" to the governor - less overspeed and underspeed by changing this up to "10". I'm currently running Timing = Fixed 10 Degrees, P-Gain = 8, and Ri-Comp = 10 and the flying characteristics are excellent with the motor.
                Seems the KOSMIK series are much more sensitive to changes in settings than some of the others, so dialing it in just right is critical.


                Hvilke utfordringer hadde du mtp. kraft?
                Last edited by Nathan; 04-10-13, 15:28.

                Comment


                • Desverre er det en dårlig bugfix, og ingen workaround.

                  husk også stille Ri comp oh P-gain for å få best mulig ytelse

                  Jeg heller litt mot å gi motoren skylden for dette, da kosmik 200 virker fint med selv svæææære motorer som 4535 og 4540 med auto timeing!
                  Last edited by andersand; 04-10-13, 15:31.

                  Comment


                  • Originally posted by Nathan View Post
                    Ja, de har visstnok oppdatert firmware etter knoting med KDE. Versjon 4 update, Autotiming av, og fixed 15 takk for påminnelsen!

                    KDE700XF and Kontronik Kosmic - HeliFreak


                    Svar fra KDE etter siste Rev.:
                    I just tried a test-flight on the 700 XT and the Ri-Comp does help a bunch with the "tightness" to the governor - less overspeed and underspeed by changing this up to "10". I'm currently running Timing = Fixed 10 Degrees, P-Gain = 8, and Ri-Comp = 10 and the flying characteristics are excellent with the motor.
                    Seems the KOSMIK series are much more sensitive to changes in settings than some of the others, so dialing it in just right is critical.


                    Hvilke utfordringer hadde du mtp. kraft?
                    kosmiken, bruker fra 0 til 30 grader timeing, i tilegg til gov overhead pwm ut) for å holde headspeed, den ene muligheten fjernes da, blir litt som at cruise controlen din og gasspjeldet låses fra å kunne trykkes helt inn.

                    rc-batteri har jlog 2.5 i norge btw, da får du telemetri mot uansett ca hvilken sender du har!

                    capacity cutoff er også GENIAL feature du kan enable med en gang!

                    se vedlagt bilde, der ser du hvordan timeingen økes i forhold til pwm (timeing nederste grafen)

                    Click image for larger version

Name:	kosmik gov pwm timing.jpg
Views:	1
Size:	78.6 KB
ID:	604420
                    Last edited by andersand; 04-10-13, 15:37.

                    Comment


                    • Takker!
                      Prøver KDE først og ser om det er liv laga.
                      Den jo merket med maxpeak på 12750w, så litt trøkk må jo komme ut av den, uavhengig av regulert timing(?)

                      Tenkte jeg skulle prøve noe annet enn Scorpion for en gang skyld,
                      men når jeg først har Kosmik så skal det fanken meg funke bra! og ikke være en B-løsning på oppsett..

                      Time will show

                      Comment


                      • Originally posted by Nathan View Post
                        Tenkte jeg skulle prøve noe annet enn Scorpion for en gang skyld,
                        men når jeg først har Kosmik så skal det fanken meg funke bra! og ikke være en B-løsning på oppsett..

                        Time will show
                        Hekkan for et powerhouse du skal til med nå, skal du utfordre Dan litt på Smacksiden?

                        Ser knallbra ut forøvrig!

                        Comment


                        • Ingen planer om å utfordre Dan aka SmackAttack. vil bare prøve noe nytt

                          Comment


                          • idag hemta en blueline sensor frå en bra pilot frå Sverige mens min silverline sensor er i Tyskland før reperasjon , den er på plats og fikk testa mah sensor

                            Click image for larger version

Name:	2013-10-05 13.14.26.jpg
Views:	1
Size:	95.8 KB
ID:	604437
                            sensor på plats , kanske skal har den silverline som reserver ner den kommer tilbaka

                            Click image for larger version

Name:	2013-10-05 13.14.41.jpg
Views:	1
Size:	95.9 KB
ID:	604438
                            mah sensor på plats på 6HV , nu har alla helis mina fårt denna sensor men vi er i regn tid , har kund testat odentlig på rex500 , de andra bara hovrat å se at den teller
                            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                            HD 500 Cell : brain2

                            DX9

                            Comment


                            • Originally posted by ragge1 View Post
                              virke veldigt bra , kund testat med rex500 men idag kom x-bus kabler så få har på Goblins å testa der og , 6HV får venta , sensor er i tyskland før reperasjon og får en blue sensor frå Sverige ( se vilken som kommer først )
                              Jeg må bestille opp en til min Goblin 500, antar det er den 100amp versjonen som er rette valget da? Er han fortollingsvennlig forøvrig?

                              Comment


                              • I går kom jeti ds-16, i dag kom nye goblin 700 competition

                                blir masse remaidens og morro, mangler bare 1 servo fra rc-batteri nå

                                spec på nye 700 competiton er da

                                sab 700C orange
                                kosmik 200A + jlog 2.5 + rsat2 + jeti ds-16
                                4530-500 scorpion med 21T på 8mm shaft output
                                gens-ace 14s 4400 65c stickpacks fra rc-batteri (hei hei rasmus!)
                                nye align BL800H HV og BL850H HV servoer

                                kan jeg fly? naaah, kan jeg skylde på utstyret? naaah. koser jeg meg? JA
                                Last edited by andersand; 09-10-13, 10:41.

                                Comment

                                Working...
                                X