Unconfigured Ad

Collapse

Heli for første gang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lpriis
    • Jan 2005
    • 534

Heli for første gang

Hei...

Har lenge tenkt på å skaffe meg en heli.klarer ikke helt å bestemme meg om det skal bli et elektro eller nitro.Fant i dag et helekopter jeg syntes var rimeligt et concept zeal srx.Dette er en heli med alt inkl untatt radio og mottaker.aldri vert kræsjet bare hovret et par ganger.det har nesten alt av optione parts.vet at dette kansje ikke er et begynner heli,men det kan sikkert settes opp til å bli ganske snill.har desuten flere kolegar som er dyktige heli piloter som kan hjelpe meg i gang.denne helien får jeg for 1900kr levert.Er dette er ok tilbud for en nybegynner?

Lars Petter Nesse

Votec 322 40% 3W170cs
    Extra 330 40% 3W212cs
  • Jon Roger
    • Mar 2004
    • 120

Styr unna!

Disse concept heliene har i utgangspunktet groteske delepriser. Mange av disse zeal option delene er nødvendige for at heliet skal fungere normalt, og er med på å skru opp prisen ytterligere.

For å gjøre historien kort: Et nybegynner heli i år 2005 heter Raptor.

Comment

• widowmaker
      • Mar 2004
      • 317

Raptor 50 fra xmode kr. 3750,- hvis jeg ikke husker feil.....
      Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

Raptor 50, helst ny og som byggesett. Den flyr veldig mye bedre enn Concept, delene er latterlig billige og som byggesett så lærer du hvordan alt fungerer.

Lykke til

Tom Erik
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• ThomasB
          • Aug 2004
          • 1305

jeg har en til salgs på www.rcmarked.no billig
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

Comment

• kyosho
            • Oct 2004
            • 118

hæææ

hvor har dere det fra at det er dyre deler til consept? har det selv feks koster nytt maingear 130kr! ekke galle det. og at raptor er det beste heli? ja mulig det. men å styre unna consept ser jeg ikke pointe i.

har dere testet alle merkene på markedet siden dere kan si (styr unna) ?
            lite kult at alle har samme heli og da

har et helt originalt consept heli som flyr som en drøm! det har flere som har testet det og sagt. tillogmed raptoreiere.

så at raptor er det eneste som flyr vil jeg ha litt forklaring på
            Roger Danielsen

Comment

• Jon Roger
              • Mar 2004
              • 120

Her har vi det evige problemet med å gi råd angående utstyrsvalg på nettet. De som allerede har det utstyret som frarådes har ofte vondt for å svelge at deres utstyr regnes som annenklasses. Poenget mitt når jeg skriver styr unna er ikke å fornærme concept eiere rundt om i landet, men å advare mot det jeg mener er et dårlig valg av helikopter.

Min mening i denne saken er formet av masse erfaring med både concept og raptor, og jeg mener altså at raptoren er overlegen både når det gjelder flyegenskaper og kvalitet.

Når det gjelder delepriser er det godt mulig at enkelte concept deler tåler sammenligning med raptor deler, men min praktiske erfaring som "frequent crasher" tilsier at en concept smell koster 3-4 ganger så mye som en raptor smell.

Comment

• Jon Roger
                • Mar 2004
                • 120

Og main gear til raptor koster forresten 89,- hos min lokale hobbysjappe(helizone). Sikkert mulig å finne billigere og.

Comment

• kyosho
                  • Oct 2004
                  • 118

jada

jepp. tar meg ikke nær av av andres mening ang mitt heli. så ekke vanskeli og svelge det. evt spytte ut. men ville nok valgt en xcell fury før raptor ved kjøp. så er det jo det at man før kjøpt et helt komplett brukt consept (uten motot/servos/etc) til 1500kr. da har man jo alt i tilfelle havari. man får jo 2 brukte slike til prisen av en ny raptor. .
                  men men. smak og behag
                  Roger Danielsen

Comment

• Tom Erik
                    • Feb 2004
                    • 1601

Siden du spør.... Ja, jeg har prøvd en god del,- også Consept. Den flyr helt greit, men den blir litt "gummi-ku" og spinkel i forhold til Raptor- konseptet. Både Raptor og Consept er konstruert av Mr. Taya, og det skulle være rart om han med Raptor lagde et dårligere konsept 10 år etter at han tegnet Consept`n. Dessuten er Consept en 30-maskin uten muligheter til oppgradering til 50-motor. Raptor svelger både 30 eller 50 motor og det er stort sett bare gearingen som er forskellig. Mye utvikling har skjedd på 10 år i denne bransjen.

Jeg regner med at den aktuelle Consept`n også har flapping-head, og da blir det mye å skru på når man går i bakken. En annen ting er at med en så gammel brukt maskin, som sannsynligvis også har flydd en del, så er de aller fleste lagrene klare for utskifting. Det koster!

Kjøp heller ett nytt og moderne byggesett. Det tar litt lengre tid før man er i luften enn om du kjøper arf eller brukt. Men, om du ser på arbeide med å bygge det selv som en slags læreprosess, så får glede av det når du selv skal drive vedlikehold eller reprasjoner.

Om du ikke vil ha likt som alle andre kan du kjøpe mye annet bra i 50-størrelse, f.eks JR Ergo, Hirobo Sceadu, MA Fury 50 og andre tilsvarende flyr tildels også bedre enn Raptor og har bra delepriser. Men, det geniale med Raptor`n er at du snart får kjøpt deler hos alle hobbybutikker i landet til en lav pris.

/Tom Erik
                    Tom Erik Smedal
                    www.artistic3D.net
                    www.photopia.no

Comment

• lpriis
                      • Jan 2005
                      • 534

sjønner at folket har raptor som favorit..er den jeg har blitt anbefalt før jeg skrev innlegget og...Men poenget er at jeg kunne tenke meg en billig og ferdig heli slik at jeg fikk prøvd meg.er jo ikke sikkert at jeg blir bitt av besillen

Her er en annen..noen som har erfaring med den?

Lars Petter Nesse

Votec 322 40% 3W170cs
                      Extra 330 40% 3W212cs

Comment

• ThomasB
                        • Aug 2004
                        • 1305

den er solgt tror jeg. hva med denne da?

http://www.rcmarked.no/detail.php?siteid=3589
                        www.airheads.no

Comment

• lpriis
                          • Jan 2005
                          • 534

den var ikke solgt i går ivertfall sikkert en kjempe heli den du har,men hadde håpet jeg skulle fått tak i meg en litt billigere en siden jeg ikke vet om dette er noe for meg pluss at en del av budsjettet går til min italienske fartsvidunder
                          Lars Petter Nesse

Votec 322 40% 3W170cs
                          Extra 330 40% 3W212cs

Comment

• ThomasB
                            • Aug 2004
                            • 1305

tja. finne billigere komplett med alt, da skal du være heldig. men kanskje. denne har gått bare 10 tanker da. jeg ga 3 for helien, 1500 for motor, 1500 for gyro, og ca 2500 for servoer...... rent tap dette. hehe.
                            www.airheads.no

Comment

• kyosho
                              • Oct 2004
                              • 118

hmmm

regne regne. 8500kr uten styring! 10/12 høvdinger med styring! eller?

er det bare meg da som ser poenget med : feks som jeg kjøpte 100% komplett heli med motor/servos/gyro/styring jr/graupner. innkludert 1 kanne fuel. bare starte og fly. for 3500kr for alt!!!

er ikke alle som kan plukke penger ut av do etter et besøk dær!

har iallefall ikke mulighet å kjøpe et slikt et.

tom erik skrev: Dessuten er Consept en 30-maskin uten muligheter til oppgradering til 50-motor.
                              det er feil. kan oppgradere til feks TT 39 motor, 36 motor. og faktisk 50 motor og men det trengs noen nye deler til 50 motoren.

men som med andre merker (les Raptor) kan man jo kjøpe seg en større maskin vist man ikke vil oppgradere

kyosho concept 60 SR 2. med 61motor.
                              Roger Danielsen

Comment

Working...