Announcement

Collapse
No announcement yet.

Swashplate leveler Raptor 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Swashplate leveler Raptor 50

    Er det noen der ute på sentralt østland som har en swashplate leveler som passer en Raptor 50, det vil si med 10mm aksel og enten hel plate eller 4 punkter? Har prøvd litt forskjellige "alternative" metoder med strips ol,men synes jeg får forskjellig resultat hver gang! Alternativt at noen vet om en nettbutikk som har eller kommer med et tips som er bullettproooooffff......
    Øystein Solvang Randen
    Røyken og Hurum modellflyklubb

    Menneskelig svikt er utelukket!

    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

  • #2
    Har du CCPM på Raptoren? Hvis ikke er det bare å bruke øyemål og trim Så kan du jo justere vekk trimmen med linkene etterpå.
    -Futaba 14 MZ
    -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
    -Robbe Futura Nova
    -Robbe Futura Contest
    -Schlüter Champion
    -Schlüter Mini Boy
    -Schlüter DS22
    -Century Ninja ProMaster
    -TSK Mystar 46
    -X-Cell 40
    -Ikarus Piccolo
    -ZN Line Synergy
    -BVM Aggressor
    -Cheveron 60 på flotører
    -Yoshioka Model Factory Viking 40
    -Donut models Nexus
    -noen biler og båter

    Comment


    • #3
      Øyemål har fungert bra for meg, men alder (og øyer) tatt i betraktning, er jeg svært glad for en god swash leveler. En sådan fulgte med min nye JR Forza, og den er kjekk, da man ikke trenger pelle av rotorhodet. Jeg har nylig observert et lite "vater" man kan legge oppå swashen. Skulle gjerne vistt hvor man får tak i denne dingsen.
      mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

      Comment


      • #4
        Kjøpte ett Soko heli kit for å levle swash på mine heli. Se video for mere info: RC helicopter quick setup guide with the Soko Kit (any heli version)

        Comment


        • #5
          Takk for tips folkens! Det er mulig jeg ikke er helt med Morten Brun, men den Soko tingen ser for meg ut som en annerledes pitchmåler. Jeg tar høyde for at det er jeg som ikke forstår...... Øyemål funker dårlig for meg. Jeg er for gammal, syk og svak og dårlig bak! Har ihvertfall for dårlig syn. Holder akkurat på med et nytt forsøk nå med strips. Så får vi se da......
          Fløy Raptoren i dag og jeg trimmet mindre enn da Jotto prøvefløy den så noe riktig må jeg ha gjort! I går kveld jeg så en leveler på Ebay med vater på som kunne tres inn fra siden. Fordel å slippe å ta av "toppen". Prøvde å kjøpe den men fikk feil da jeg skulle betale. Får prøve igjen.......
          Øystein Solvang Randen
          Røyken og Hurum modellflyklubb

          Menneskelig svikt er utelukket!

          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

          Comment


          • #6
            SoKo kit'ene kommer til salgs i norge om en ukes til

            Men ang swash leveling så anbefaler jeg rolhr sine Swash leveling Zip, Clearly Superior Products

            Enkel å bruke og slipper å ta av hodet.
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by rfauske View Post
              Men ang swash leveling så anbefaler jeg rolhr sine Swash leveling Zip, Clearly Superior Products

              Enkel å bruke og slipper å ta av hodet.
              Det der er en litt avansert utgave av det jeg har drevet med i dag med strips. En strips rundt akselen og en tupp av en strips limt på denne som peker ned på swashplaten. Men den var snerten den der. Litt mer nøyaktig enn det jeg har drevet med ihvertfall.....
              Øystein Solvang Randen
              Røyken og Hurum modellflyklubb

              Menneskelig svikt er utelukket!

              Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

              Comment


              • #8
                Er samme som strips varianten ja, men vesentlig mye mer nøyaktig.

                Godt fornøyd med mine
                Rasmus Fauske
                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                Comment


                • #9
                  Etter det jeg har forstått skal du slippe å ta av annet enn bladene for å levle swash med Soko. Jeg måtte se de videoene (han har en masse videoer på denne) en del ganger for å forstå prinsippet, men det er ganske genialt. Han kommer også ut med en app til telefonen hvor du slipper å få heliet i vater før du starter.

                  rfauske: skal du ta inn disse til butikken? Skulle ha visst det før jeg bestilte mitt fra helidirect

                  Comment


                  • #10
                    Morten, ja kommer inn i butikken så snart posten får teleportert pakken til norge. Er mellom avsender og oss pr nå. Sendt derifra for en liten uke siden. Får inn hele kit + bare hex platen.
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                    Comment


                    • #11
                      Et lite tips siden vi er inne på leveling; jeg kjøpte et par kjekke Hultafors mini vatere hos Monter. De er beregnet til å henge på en snor, men funker også fint på vanlig måte. De er kun 8 cm lange, rød farge, kostet litt over 100 lappen pr. stk. Nyttig liten sak til helikopter.
                      mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Orand View Post
                        Det der er en litt avansert utgave av det jeg har drevet med i dag med strips. En strips rundt akselen og en tupp av en strips limt på denne som peker ned på swashplaten. Men den var snerten den der. Litt mer nøyaktig enn det jeg har drevet med ihvertfall.....
                        Du får teste med den som rfauske selger da, når han får den i butikken. Tipper det er enklere enn å få tak i en eksotisk firebeins swash leveler.

                        RC-Batteri.no
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jotto View Post
                          Du får teste med den som rfauske selger da, når han får den i butikken. Tipper det er enklere enn å få tak i en eksotisk firebeins swash leveler.
                          Hehe, eksotisk og eksotisk Jotto, hvor eksotisk kan en metallbit være! Jeg undret meg litt over den Soko tingen så jeg måtte se videoen et par ganger til og fant jo ut at den var litt smart. Jeg får kanskje vurdere å handle hos rfauske når det begynner å hope seg opp med penger på konto! Skrik ut når du får den i butikken rfauske?
                          Øystein Solvang Randen
                          Røyken og Hurum modellflyklubb

                          Menneskelig svikt er utelukket!

                          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Orand View Post
                            Hehe, eksotisk og eksotisk Jotto, hvor eksotisk kan en metallbit være! Jeg undret meg litt over den Soko tingen så jeg måtte se videoen et par ganger til og fant jo ut at den var litt smart. Jeg får kanskje vurdere å handle hos rfauske når det begynner å hope seg opp med penger på konto! Skrik ut når du får den i butikken rfauske?
                            Gratulerer med første flight på raptoren forresten Var du shaky i knærne?
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #15
                              Takker! Shaky og shaky, håndskjelven gjorde vel utslag på jordskjelvmålerne på Kjeller vil jeg tro! Denne er ikke så stabil som den andre Raptoren. Det har vel kanskje med at den har en finpuss med leveling og bladtracking igjen.
                              Husker du at vi snakket om radioen og at det vil være bedre med "glatt" stikke på radioen. Jeg finner ikke noe i manualen om at det går ann å få til, men kanskje Jan-T vet noe om det siden han er en slik Futaba mann.......
                              Øystein Solvang Randen
                              Røyken og Hurum modellflyklubb

                              Menneskelig svikt er utelukket!

                              Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                              Comment

                              Working...
                              X