Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen der ute på sentralt østland som har en swashplate leveler som passer en Raptor 50, det vil si med 10mm aksel og enten hel plate eller 4 punkter? Har prøvd litt forskjellige "alternative" metoder med strips ol,men synes jeg får forskjellig resultat hver gang! Alternativt at noen vet om en nettbutikk som har eller kommer med et tips som er bullettproooooffff......
Øystein Solvang Randen
Røyken og Hurum modellflyklubb
Øyemål har fungert bra for meg, men alder (og øyer) tatt i betraktning, er jeg svært glad for en god swash leveler. En sådan fulgte med min nye JR Forza, og den er kjekk, da man ikke trenger pelle av rotorhodet. Jeg har nylig observert et lite "vater" man kan legge oppå swashen. Skulle gjerne vistt hvor man får tak i denne dingsen.
mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon
Takk for tips folkens! Det er mulig jeg ikke er helt med Morten Brun, men den Soko tingen ser for meg ut som en annerledes pitchmåler. Jeg tar høyde for at det er jeg som ikke forstår...... Øyemål funker dårlig for meg. Jeg er for gammal, syk og svak og dårlig bak! Har ihvertfall for dårlig syn. Holder akkurat på med et nytt forsøk nå med strips. Så får vi se da......
Fløy Raptoren i dag og jeg trimmet mindre enn da Jotto prøvefløy den så noe riktig må jeg ha gjort! I går kveld jeg så en leveler på Ebay med vater på som kunne tres inn fra siden. Fordel å slippe å ta av "toppen". Prøvde å kjøpe den men fikk feil da jeg skulle betale. Får prøve igjen.......
Øystein Solvang Randen
Men ang swash leveling så anbefaler jeg rolhr sine Swash leveling Zip, http://www.rdlohr.com/
Enkel å bruke og slipper å ta av hodet.
Det der er en litt avansert utgave av det jeg har drevet med i dag med strips. En strips rundt akselen og en tupp av en strips limt på denne som peker ned på swashplaten. Men den var snerten den der. Litt mer nøyaktig enn det jeg har drevet med ihvertfall.....
Øystein Solvang Randen
Etter det jeg har forstått skal du slippe å ta av annet enn bladene for å levle swash med Soko. Jeg måtte se de videoene (han har en masse videoer på denne) en del ganger for å forstå prinsippet, men det er ganske genialt. Han kommer også ut med en app til telefonen hvor du slipper å få heliet i vater før du starter.
rfauske: skal du ta inn disse til butikken? Skulle ha visst det før jeg bestilte mitt fra helidirect
Morten, ja kommer inn i butikken så snart posten får teleportert pakken til norge. Er mellom avsender og oss pr nå. Sendt derifra for en liten uke siden. Får inn hele kit + bare hex platen.
Et lite tips siden vi er inne på leveling; jeg kjøpte et par kjekke Hultafors mini vatere hos Monter. De er beregnet til å henge på en snor, men funker også fint på vanlig måte. De er kun 8 cm lange, rød farge, kostet litt over 100 lappen pr. stk. Nyttig liten sak til helikopter.
mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon
Det der er en litt avansert utgave av det jeg har drevet med i dag med strips. En strips rundt akselen og en tupp av en strips limt på denne som peker ned på swashplaten. Men den var snerten den der. Litt mer nøyaktig enn det jeg har drevet med ihvertfall.....
Du får teste med den som rfauske selger da, når han får den i butikken. Tipper det er enklere enn å få tak i en eksotisk firebeins swash leveler.
Du får teste med den som rfauske selger da, når han får den i butikken. Tipper det er enklere enn å få tak i en eksotisk firebeins swash leveler.
Hehe, eksotisk og eksotisk Jotto, hvor eksotisk kan en metallbit være! Jeg undret meg litt over den Soko tingen så jeg måtte se videoen et par ganger til og fant jo ut at den var litt smart. Jeg får kanskje vurdere å handle hos rfauske når det begynner å hope seg opp med penger på konto! Skrik ut når du får den i butikken rfauske?
Øystein Solvang Randen
Hehe, eksotisk og eksotisk Jotto, hvor eksotisk kan en metallbit være! Jeg undret meg litt over den Soko tingen så jeg måtte se videoen et par ganger til og fant jo ut at den var litt smart. Jeg får kanskje vurdere å handle hos rfauske når det begynner å hope seg opp med penger på konto! Skrik ut når du får den i butikken rfauske?
Gratulerer med første flight på raptoren forresten Var du shaky i knærne?
Takker! Shaky og shaky, håndskjelven gjorde vel utslag på jordskjelvmålerne på Kjeller vil jeg tro! Denne er ikke så stabil som den andre Raptoren. Det har vel kanskje med at den har en finpuss med leveling og bladtracking igjen.
Husker du at vi snakket om radioen og at det vil være bedre med "glatt" stikke på radioen. Jeg finner ikke noe i manualen om at det går ann å få til, men kanskje Jan-T vet noe om det siden han er en slik Futaba mann.......
Øystein Solvang Randen
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment