Unconfigured Ad

Collapse

Raptor 50 trøbbel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind S
    • Oct 2004
    • 42

Raptor 50 trøbbel

Var ute og fløy idag, alt fungerte bra i 4 tanker, startet opp for den 5 tanken satte på plass raptoren, økte trottelen-turtallet økte men rotorbladene stod stille....!?! Skjønte at noe var galt og presset ikke maskineriet noe videre.

Hva har skjedd?

Har skrudd ut motoren, alt så ut til å være i orden med clutchen.....

Noen tips?
    Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
    Raptor 50v2/JR 9x
  • Totto
    • Dec 2003
    • 406

Hei,

Tror bare at du har vært litt uheldig med at motoren har startet feil vei. Dette kan skje fra tid til annen.

Du kan bare prøve igjen. Har opplevd det mange ganger selv, men selvfølgelig så kan det jo også være noe annet.
    Mvh
    Totto Dahle
    www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
    Medlem Agder Modellflyklubb

Comment

• Øyvind S
      • Oct 2004
      • 42

Akkurat, det har jeg lest noe om før. Har som sagt feilsøkt men ikke funnet noe unormalt, er ennå ganske så fersk på dette her så det at ikke jeg fant noen feil følte jeg meg ikke helt trygg på.

En annen ting, har klart å dra til den ene skruen på muffleren litt for hardt, der er det lite motstand igjen nå Noen tips for å løse dette?
      Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

hehe. mitt ekspert omeråde. bor opp hullet i muffler til 3 mm, å sett inn lenger gjennomgående bolt med mutter på potte sida
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• Øyvind S
          • Oct 2004
          • 42

Den hadde nok startet feil vei ja, alt fungerer bra nå!
          Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• Øyvind S
            • Oct 2004
            • 42

Hmmm... har ennå ikke klart å få tak i 3 mm skruer som er lange nok (ca 4,5 cm).............
            Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• Isak
              • Apr 2004
              • 680

Hvis det er potta du skal ha skruer til så vil jeg anbefale deg å bore opp hullet, både i motor samt potte til 4 mm. For så å bruke låsmuttre i bakkant. Det blir sterkere og det er en dimensjon som det er lettere å finn i løs vekt på jernvaren
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

Comment

• ThomasB
                • Aug 2004
                • 1305

3x35 er ikke en skjelden bolt. jeg vet ikke med dere andre, men en motor til 15-1600 kr har jeg liten lyst til å bore istykker å lage tynnere gods i......
                www.airheads.no

Comment

• Isak
                  • Apr 2004
                  • 680

hm..

For det første så er 3x35 er ikke en sjelden bolt nei, men det som det var snakk om her var 3x45 og den er mye mer sjelden. Uansett så er det utrolig mye lettere å skaffe bolter i 4mm dimensjon. Lengden bør vel være 40mm eller noe sånt....

For det andre så vil du ikke `bore istykker` noe som helst med å øke opp hullet i motoren til 4 mm. Hullenen fra før er underkant 4mm så du fjerner bare et lite tynt lag. Noe som ikke vil ha noe å si, verken på den ene eller andre måten.
                  Runar Isaksen
                  risaksen@bluezone.no

Comment

• Tua
                    • Feb 2005
                    • 29

Godt tips å øke til 4mm, jeg har lenge hatt 3x45mm kjøpt på clas Ohlsson Disse er for svake og må skiftes for hver demontering.

Comment

• Raptor
                      • Sep 2003
                      • 837

Originally posted by Øyvind S
                      Hmmm... har ennå ikke klart å få tak i 3 mm skruer som er lange nok (ca 4,5 cm).............
                      De som selger unbracoskruer har slike. (ProffPartner etc.)
                      Kun unbracoskruer må brukes her. Fil anlegget for muttersete
                      Mvh.
                      Rolv Leirro

Comment

• ThomasB
                        • Aug 2004
                        • 1305

jeg kjøper slikt hos min lokale jernvare forhandler. georg bentzen i hønefoss har alle dimenskjoner på lager
                        www.airheads.no

Comment

Working...