Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er vel ikke akkurat ett nybegynner heli men allikevel. Kreves det .....jeg hadde nær sagt våpenlisens for å fly noe i denne størrelsen?.
Ett slikt på full tilt med radioforstyrrelser eller pilot leif inn i en folkemengde...jøss og gru.
He he..
Våpenlisens på grovkalibret luftskyts... og en god forsikring.
Dette Yamaha helikopteret ble brukt til sprøyting av åkre i USA.. Vet ikke om det er ment for hobbymarkedet i det hele tatt.
hvis du er medlem i en klubb som er medlem av NAK så er du forsikret mot det du eventuelt ådelegger av andres eiendeler ved en krasj eller hvis du er så uheldig å skade noen.
Forsikring av selve modellen tror jeg er noe du må ordne med selv gjennom ett forsikringsselskap. tror ikke de er så girede på en slik forsikring for risikoen er jo ganske høy, og får du lyst på nytt heli er det jo bare å kjøre det i bakken
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
.. tror det er vanskelig å påvise om det er uhell eller ikke hvis man har krasjet et RC helikopter, så tror ikke det er en mulighet. Tenkte bare om man kjøper helikopter for 50 000,- så er det jo litt dumt hvis den blir stjålet eller noen andre knuser den, eller som du sier hvis man skader andre med det.
-----------
Raptor 50 SE
Raptor 30 V2
T-rex 600 CF
Honey Bee King 2
Ansvarsforsikring har de aller fleste via husforsikring etc, dette er beregnet til å dekke skade på annen manns eiendom.
Egenforsikring (kasko) på eget utstyr er nok heller ganske uvanlig og for vanlige hobbyflyvere tviler jeg det lønner seg. Men du kan jo spørre
NAK-medlemskap har innebygget forsikring lik ansvarsforsikringen beskrevet ovenfor.
----------------
Haldor
~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Ansvarsforsikring har de aller fleste via husforsikring etc, dette er beregnet til å dekke skade på annen manns eiendom.
Egenforsikring (kasko) på eget utstyr er nok heller ganske uvanlig og for vanlige hobbyflyvere tviler jeg det lønner seg. Men du kan jo spørre
NAK-medlemskap har innebygget forsikring lik ansvarsforsikringen beskrevet ovenfor.
man skal være litt ops på det at mange tror man har forsikring automatisk gjennom hus forsikringen fordi den ofte ikke gjelder for såkalte risiko sporter som falskjerm osv. og forsikringsselkapene regner hobbyen våres for en risiko sport
man bør da få en spesiel avtale med det aktuelle forikringsselskap
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
I beste fall risikohobby/lek. Når det mest anstrengende er å rotere 2 eller 4 fingre i en 5 cm sirkel kan det vel neppe kalles sport...
Særlig ekstremt er det heller ikke, i alle fall ikke i ikke rc-utøveres øyne, heller vel drastisk mer mot nerde-holdet.
Om det å drive med rc er ekstremsport så er jaggu en god del av det andre jeg driver med ultramegaekstremasport, alt fra jogging, svømming og oppover. For ikke å snakke om et slag squash, man kan jo få en racket i rompa eller en ball i øyet og man blir trolig svett. Mangler adjektiver jeg plutselig.
Sånn der sprett hoppe ting som alle har i hagen må jo også da komme i kjempemegaultraekstrem kategorien for jeg gjetter at skadefrekvensen på mennesker er betydelig høyere enn innen rc.
Regner med at et slikt helikopter blir for tungt til at forsikringen dekker det,så da må du tegne en tileggsforsikring gjennom NAK.
Hjemme forsikringen ville jeg ha tatt opp med selskapet og fått skriftelig før jeg hadde tatt opp en slik maskin.
Men ville ikke kravet til å opptre "aktsom" her komme inn,mener at en slik maskin som begynner modell,vil være å opptre "uaktsom" og føre til en i beste fall avkortning i forsikrings utbetalingen.
Heller er det bare jeg som syns det er litt sært å starte opp med en slik modell,ser i de andre trådene dine at de rådene du har fått om en fornuftig start men dette har ikke vært i din smak.
Fornuftig størrelse og hjelp av mere erfarne piloter OSV.
Så håper at det kun er rein på vidda den dagen du starter opp og tar av.
Vennlig hilsen
Roy.
2,Biler.
1,Leilighet.
masse øl i kjøleskapet.
+ diverse innbo.
Regner med at et slikt helikopter blir for tungt til at forsikringen dekker det,så da må du tegne en tileggsforsikring gjennom NAK.
Hjemme forsikringen ville jeg ha tatt opp med selskapet og fått skriftelig før jeg hadde tatt opp en slik maskin.
Men ville ikke kravet til å opptre "aktsom" her komme inn,mener at en slik maskin som begynner modell,vil være å opptre "uaktsom" og føre til en i beste fall avkortning i forsikrings utbetalingen.
Heller er det bare jeg som syns det er litt sært å starte opp med en slik modell,ser i de andre trådene dine at de rådene du har fått om en fornuftig start men dette har ikke vært i din smak.
Fornuftig størrelse og hjelp av mere erfarne piloter OSV.
Så håper at det kun er rein på vidda den dagen du starter opp og tar av.
Er totalt enig selv om jeg bare flyr fly og ikke heli selv. håper for reinens skyld at de er langt borte også
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment