Unconfigured Ad

Collapse

Helikopter m/95 oktan bensin motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lumbajack
    • May 2002
    • 635

Originally posted by Roy Jimmy
    Regner med at et slikt helikopter blir for tungt til at forsikringen dekker det..........syns det er litt sært å starte opp med en slik modell....
    øhhmm....regner med at vi ikke snakker om et Yamaha RMAX-heli her

bare sånn for å sett alt litt i perspektiv:

Now the RMAX is not cheap by any standard but that of full-scale aviation. The absolute base-model airframe suitable for agriculture, with a single GPS and the ability to fly only within sight, and no more than five metres above the ground costs US$86,000. The Aerial Photography version can fly up to 100 metres above the ground and costs between US$150,000 and US$230,000. There's a flight research model specced for universities with manual only flight mode, which sells for US$120,000

Nå er vel ikke BenzinTrainer fra Vario noe extremt helikopter på noen måte.
    Vario selv går jo gode for at det kan brukes som nybegynner-heli. Veier 7.3 kg.
    ...verden er da ikke så håpløs å se på uten TT Raptor-skylapper (art.nr VII 50)...
    Mvh

Olav Lund

Comment

• ailoen
      • Sep 2005
      • 104

Jeg har sett på vario helikoptrene og BenzinTrainer er ikke så dyr. Man får den for 26.000,- kroner + frakt. Det kan vel umulig være så dumt å begynne med?

Den er jo mer stabil og man sparer fort inn når det gjelder drivstoff, siden man kan kjøre på vanlig 95 oktan?

Noen som har noen meninger om det?
      -----------

Raptor 50 SE
      Raptor 30 V2
      T-rex 600 CF
      Honey Bee King 2

Hansen & Siri

Comment

• Haldor
        • Nov 2004
        • 499

Originally posted by ailoen
        Jeg har sett på vario helikoptrene og BenzinTrainer er ikke så dyr. Man får den for 26.000,- kroner + frakt. Det kan vel umulig være så dumt å begynne med?

Den er jo mer stabil og man sparer fort inn når det gjelder drivstoff, siden man kan kjøre på vanlig 95 oktan?

Noen som har noen meninger om det?
        Alle budsjetteringer kan du bare hive på bålet, den største variabelen er krasj og rep.kostnader Dette gjelder for alle og ingen jeg kjenner har krystallkule so who knows...

Hvis du går for ei stor sak så er det greitt nok men hvis du skal hive innpå en del tusen for noe slikt bruk litt kr og ikke minst tid på en helisimulator. De krasjene du får til der koster "ingenting" og i forhold til å krasje i virkeligheten så er det mye penger å spare.

"40hrs in a Cessna dont make you a P51 pilot.."
        ----------------
        Haldor
        ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

Comment

• ailoen
          • Sep 2005
          • 104

Hei Haldor!

Du har selvfølgelig rett i det du sier, skal ha det i bakhodet videre..
          -----------

Raptor 50 SE
          Raptor 30 V2
          T-rex 600 CF
          Honey Bee King 2

Hansen & Siri

Comment

• Lumbajack
            • May 2002
            • 635

Simulator er tingen med stooor T. Jeg lærte meg å fly med simulator helt allene med meg selv...og det var 100% vellykket første gang jeg tok av med fly.
            Satt en hel vinter å øvde meg. Samme med heli. Første take-off direkte inn i en stabil hover (Raptor 60). Nå er jeg langtifra noen god helipilot og kan bare hovre og fly litt frem og tilbake.
            Alle mine krasj, kommer ene og allene fra slurv, rotnorsk idioti og overmot, (no pain, no gain)...aldri fra at jeg ikke viste hvordan man veiver med stikkene...(bortsett fra en halvhjertet nose-in øvelse som resulterte i oppflisede carbonblader...en slags blanding av de tre overnevnte årsaker)

..invester i en simulator. Spesielt viktig for oss som flyr på "vidda". Hadde ingen som kunne lære meg opp
            Mvh

Olav Lund

Comment

• ailoen
              • Sep 2005
              • 104

Velleh, kan jeg godt forstå. Hvordan klarte du å fly med engang på simulator? Er det lettere eller hva er egentlig forskjellen? Hvilken simulator er det du begynte med og hva er url adressen til denne? Må lese litt om disse..

Takk for tipsene
              -----------

Raptor 50 SE
              Raptor 30 V2
              T-rex 600 CF
              Honey Bee King 2

Hansen & Siri

Comment

• Lumbajack
                • May 2002
                • 635

Jeg kunne ikke fly med en gang på simulator.....på orntliŽ ...altså når jeg hadde øvd meg på simulator en hel vinter.
                Simulatoren jeg bruker heter RealFlightG2. Det har kommet en ny som er versjon G3

Prøv disse url-ene:

RealFlight is the best RC flight simulator new RC pilots can use when learning to fly RC airplanes and RC helicopters. Experienced RC pilots love this flight sim to practice new maneuvers and hone their skills to become even better pilots!

The flight simulator for the next generation

...sikkert flere
                Mvh

Olav Lund

Comment

• Roy Jimmy
                  • Apr 2004
                  • 239

Originally posted by Lumbajack
                  Regner med at et slikt helikopter blir for tungt til at forsikringen dekker det..........syns det er litt sært å starte opp med en slik modell....
                  øhhmm....regner med at vi ikke snakker om et Yamaha RMAX-heli her

bare sånn for å sett alt litt i perspektiv:

...verden er da ikke så håpløs å se på uten TT Raptor-skylapper (art.nr VII 50)...

Sorry tok meg bare ikke tid til å lese hva vekten totalt kom ut på.Ser jo at 7-8Kg er ikke noe problem angående forsikringen,men mener fortsatt at dette er et "noe uegnet"begynner helikopter.

Og når det gjelder Raptor skylapper,så flyr jeg faktisk ikke helikopter i det hele tatt.Og tviler jeg kommer til å anskaffe meg noe heller.

Et lite tips vis det er drivstoffs utgiftene som er det store å spare,hvorfor ikke gå for et turbin helikopter,parafinen er jo som kjent mye rimeligere enn 95 Oktan.
                  Vennlig hilsen
                  Roy.

2,Biler.
                  1,Leilighet.
                  masse øl i kjøleskapet.
                  + diverse innbo.

Comment

• Lumbajack
                    • May 2002
                    • 635

...men mener fortsatt at dette er et "noe uegnet"begynner helikopter.
                    ....hvorfor det? Ser helt klart fordelen med Raptor 50. Rimlig i innkjøp, naboen har sansynlighvis et eller flere, billige deler, etc, ect.....har selv en Raptor 60. Supre helikoptre.
                    Rent teknisk er vel utfordringene de samme. Omtrent de samme prinsippene.
                    Å fly RC-heli i seg selv er en stor utfordring, men mener du at den er større med et Benzin heli?

...du har et fornuftig poeng. Rent økonomisk og praktisk er Raptor 30-50 et godt valg, men jeg liker ikke at når en nybegynner sier at han har lyst på et heli med bensinmotor så er svaret: Kjøp Raptor 50!
                    Jeg har som utgangspunkt at folk er fornuftige individer som setter sikkerhet først.

Sikkerheten ligger ikke i om heliet har 120cm i rotordiam. og nitromotor.
                    Hvis man har hueŽ skrudd riktig på så blir et uhell med benzinheli kun et uhell og ikke en ulykke.

her er mer benzin til bålet:

Mvh

Olav Lund

Comment

• ThomasB
                      • Aug 2004
                      • 1305

bare å kjøpe en MA X-cell Gasser om du skal ha 95 slurper, men husk at en smell fort koster 3-4 lapper, mens en R50 koster vanligvis ca 12-500 ink nye karbon blader.
                      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                      www.airheads.no

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Koster en vanlig smell med en R50 Kr 1200-1500,-????

Comment

• ThomasB
                          • Aug 2004
                          • 1305

en totalsmell ja. har hatt kræsj som koster 30 kr, og kræsj som koster 3-4000 kr, kommer helt an på hvordan du smeller ned det. er en totalsmell jeg prater om, det er det det blir penger av.
                          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                          www.airheads.no

Comment

• Te-raptor
                            • Jul 2004
                            • 693

Ailoen:
                            Hva med Bergen? Flyr selv en Bergen Intrepid EB med 26 ccm bensinmotor og 81 cm rotorblader. Veldig godt fornnøyd med denne, og hele greia er bygget i karbon og alu. GOD mekanikk. Søk på google eller noe så finner du det nok, lages i USA.

MEN vær klar over at med bensinmotor i heli kan du på grunn av tenningssystemet til motoren regne med en utfordring i form av radioforstyrrelser. Det er imidlertid ikke uoverkommelig. For å redusere problemet: -bruk pcm!!

Lykke til!
                            Terje

Comment

• ailoen
                              • Sep 2005
                              • 104

Bergen? Jah, for å si til alle hva planene er i skrivende stund...

Jeg skal vente på R50 maskinen jeg har bestilt, så skal jeg bygge den opp og få den i lufta. Når jeg håndterer den bra (etter et år med konstant flyging) så skal jeg kjøbe bensin(95 oktan) helikopter.

Men Bergen? Tror jeg er gått glipp av nåt :P

Når det kommer til flysimulator, skal er det noe jeg skal bestille omgående.

Ha en fortsatt fin dag og takk for alle gode svarene gutter
                              -----------

Raptor 50 SE
                              Raptor 30 V2
                              T-rex 600 CF
                              Honey Bee King 2

Hansen & Siri

Comment

• Roy Jimmy
                                • Apr 2004
                                • 239

[quote="Lumbajack"]
                                ...men mener fortsatt at dette er et "noe uegnet"begynner helikopter.
                                ....hvorfor det?

Grunnet pris kansje,26000 i innkjøp aldri flydd før,vet ikke om dette blir hobbyen å fortsette med,og kanske sikkert et kræsj i løpet av kort tid.

Og kræsj prisen er høyere på et dyrere heli.Og nybegynnere har en høyere kræsj rate.

Dette er jo helt kjente ting uansett om det gjelder fly heller Heli.
                                Hvor mange ganker har en ikke fått spørsmålet på stripa"Hva er et greit begynner fly for meg".Og når du peker på en høyvinget trainer og ikke den fine mustangen,heller annen scala kjerre,så ser du at vedkommne mister nesten helt intressen allerede.Og så må du begynne å forklare at de scala kjerrene er ikke noe å begynne med,det er ikke umulig vis en bare kjøper mange nok......

Men ser at tråden begynner å dreie mot /for Raptor igjen.Hadde vel noe slik mellom El,Helikopter og FuelHelikopter her inne tidligere.Og den hadde jo en god underholdnings verdi.
                                Vennlig hilsen
                                Roy.

2,Biler.
                                1,Leilighet.
                                masse øl i kjøleskapet.
                                + diverse innbo.

Comment

Working...