Unconfigured Ad

Collapse

401, gi meg noen gode grunner til og kjøpe en

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Explorer
    • Jun 2004
    • 139

Originally posted by murius
    Har du 401 med gain 75% i hh? da skjønner jeg at mye kan oppføre seg rart ja.. Det er jo rett å slett altfor mye.. gyro gain i hh skal være mellom 40-50 %.
    Han har nok ganske sikkert ikke 75% i gain i HH. Han har nok omtrent 50% gain.

Saken er den at radioen, Hitec Optic 6, justerer gyro fra 0 til 100%. Dette er hele rekkevidden for en servo. Midtpunktet er på 50% (duh! :P ), og det er her GY401 skifter fra rate modus til HH (AVCS som Futaba så fint kaller det).

På en Futabaradio så går vel gain-innstillingen fra -100% til +100%. Skiftet mellom rate og HH blir da liggende på 0%, eller der en servo ville stått på midten. På Optic 6 så vil 50% tilsvare det samme som 0% på en Futaba.

Med en enkel og gjennomtenkt hoderegning vil da 75% HH gain tilsvare det samme som 50% HH-gain på en Futaba.

Ble veldig langt det der, bare for å få forklart noe enkelt..
    -
    Jan-Ove Sandnes

Modeller:
    Align Trex 600E Pro (Vbar)
    Align Trex 450 Pro (Vbar)
    MPX Funjet
    MPX Dogfighter
    Hotliner i bestilling...

Comment

• Psyko-lefse
      • Feb 2004
      • 1438

Spess med tanke på at jeg tok hensyn til gain-menyen i kontrollen
      I Opticen har den 85% gain, det blir vel rundt 70% i gyroen. Skal prøve og justere gainen langt ned neste gang jeg flyr
      Morten Smøraas

Comment

• Heliman
        • Mar 2006
        • 1254

Hadde samme drifteproblemet selv på en lipoly, og etter masse leting etter årsaken så fant jeg ut at jeg hadde flyttet antenneledningen nærmere speedkontrollen og halebommen etter en overhaling.
        Det var ikke mer enn et par cm, men det var nok til at feltet enten rundt kontrollen eller bommen ble plukket opp av antennen. Flyttet antenneledningen og problemet var løst...
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Originally posted by murius
          Har du 401 med gain 75% i hh? da skjønner jeg at mye kan oppføre seg rart ja.. Det er jo rett å slett altfor mye.. gyro gain i hh skal være mellom 40-50 %.
          Det er mulig at 75% er mye, hvorvidt der er for mye avhenger vel sterkt av heli og bruker men jeg lurer jo på om du overhode leste hva problemet var for det høres ikke akkurat ut som det er relatert bare til høy gain.

Har kjørt mye med unødig høy gain på Rex for å se hvor høyt man kunne komme sett resultater av det men ikke disse....første Rexen kjørte jeg en stund helt opp mot 90% uten annet problem enn litt logring.

Comment

Working...