"M" er korrekt.
Unconfigured Ad
Collapse
Hyperion EOS LBA10 lader,er denne bra?
Collapse
X
-
Terje Fagermoen
Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs -
enda et nytt spørsmål.. holder på og programmere alarmen.
den står nå på 3v per celle(slik den kommer fra forhandler)
om jeg forstår rett vil den pipe når den kommer under 12v.
men bør jeg ikke stille ned slik den piper på lavere volt? hva er optimalt?
som nevnt av noen her tidligere skal batteriene ikke lades ut mer en 80%.
edit: når jeg tenker meg om dukker det opp 3.7 volt per celle i hode mitt som jeg har lest en plass..med andre ord må jeg stille inn på 11.1volt..Last edited by mEhE; 28-09-06, 17:21.Comment
-
3 volt per celle, du har 3 celler = 9 volt er den satt til.
Det er en fra customidea du har LipolyX?
I så fall koble den til til den begynner og pipe så kobler du fra igjen, gjenta 3 ganger til, 4e gangen går den i programmering (annen lyd)
Den piper da regelmessig, det6e er høyere = 3 volt/celle. La den pipe 2-3 ganger til så den havner på 3.2-3.3 volt eller noe mer om du vil.Comment
-
dukka opp enda et spørsmål.. ene batteriet (det dårligste) har jeg satt på lading med LBA10`en balancereren.. men ledlysa som viser celler,blinker bare lys nr 2 og 3...
skal ikke nr 1 også lyse? er jo 3 cells batteri
.. lurer også på om hyporion eos5 lader viser hvor mye jeg putter inn i pakken?
har studert manualen.. men står ikke annet en hvordan jeg velger riktig celler og milliampere..
når jeg lader det nye batteriet starter den på 1A og går nedover..men det dårlige begynner på 0.3a ca og nedover.. er det dette dere ser på??Comment
-
I ditt tilfelle er celle 1 den med høyest spenning. Da vil di 1oden til celle 2 og 3 lyse/blinke for å indikere at disse har høyere spenning enn celle 1 og at disse lades ut for å komme ned på samme nivå som celle.
Dette står forklart i manualen til LBA10.Terje Fagermoen
Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafsComment
-
har lest manualen til LBA10 et par ganger,men tydeligvis ikke nøye nok..
nr 3 led`en lyser grønt mens nr 2 lyser rødt og som sagt er led nr 1 mørk.. det vil da si at cella som lyser grønt har lavest spenning da?
ladingen tok 16min..så tror batteriet der er helt kaputt.. håpte jeg kunne fikse det med balansereren..Last edited by mEhE; 29-09-06, 16:08.Comment
-
Lysdiodene er annenhver røg og grønn. Dette for å lettere skille de fra hverandre, står det i manualen. Hvis en diode lyser er den cellespenningen høyere enn en som blinker og en lysende diode sier at den tilhørende cella lades ut med en høyere strøm enn når dioden blinker.Terje Fagermoen
Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafsComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment