Announcement

Collapse
No announcement yet.

LocTite blå skader plast???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LocTite blå skader plast???

    Hei på dere der ute.
    Jeg har begynt på et helikopter og skal bruke loctite blå.
    fikk høre av en kamerat at blå loctite tærer på plasten og løsner.
    Er det noen der ute som vet hva man skal bruke på helikopter.
    blir jo mye skruing på plast og metall sammen.du har jo ramma med metall inni med metallskruer som skrus inn.metall inni og plast utvendig.
    Du har jo sevohorn i plast med metalkuler med skruer som skal settes inn med loctite på mutteren bak.plast og metall??,,,noen der ute som vet råd.......
    graupnerboy

  • #2
    Har brukt blå loctite på alt av skruer på min raptor. Gjelder skruer som er skrudd i metall, ikke i plast. Har ikke merket noe til problemet som er beskrevet. Heliet er ett år gammelt, og ingenting har løsnet, enda.

    Comment


    • #3
      Enig bruk blå locktite der skruene går inn i metall. Men ikke på låsemuttere da blir nylonringen som skal lådse ødelagt.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by graupnerboy
        Du har jo sevohorn i plast med metalkuler med skruer som skal settes inn med loctite på mutteren bak.plast og metall??,,,noen der ute som vet råd.......
        Hitec advarer sterkt mot å bruke Loctite på servohorn-skruen der man har servoer med karbonite gir. Dette ødelegger kunststoffet!
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Hei,

          Jeg bruker CA (lynlim) på metall-plast og plast-plast og locktite på metall-metall. Har ikke sviktet enda...
          Hvor er lipoen din a?

          www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lorents
            Hei,

            Jeg bruker CA (lynlim) på metall-plast og plast-plast og locktite på metall-metall. Har ikke sviktet enda...
            Hva hvis du skal demontere noe igjen da? Blir det ikke vanskelig med CA da da?
            Tor Henrik Hernes

            Comment


            • #7
              Der man skal skrue fast kulene på plastrorhorn, med en skrue med mutter på baksiden bruker også jeg Ca-lim. Har aldri løsnett, samtidig som det ikke er noe problem å skru det opp igjen.

              Har ikke prøvd Ca der metall skruer går inn i plast, men skal prøve det nå da jeg har problemer med noen av skruene til ramma på TZ´n skrur seg opp.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Hva hvis du skal demontere noe igjen da? Blir det ikke vanskelig med CA da da?
                Nei, har aldri hatt problemer med det. Blir litt tilsvarende locktite. Bare pass på å ha gode trekkere
                Hvor er lipoen din a?

                www.airheads.no
                www.bmk-rc.com/

                Comment


                • #9
                  Ups.. Brukt blå locklite på alt jeg...

                  Regner med at plasten tar skade etter langvarige virkinger, eller tar jeg feil og må se meg etter nye servoer-gir og horn?
                  Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                  walter@retlaw.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg opplever at blå locktite ikke tørker på plast (det finnes mange typer plast) og plasten går etter en tid i oppløsning.....

                    Comment

                    Working...
                    X