Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger help til valg av helikopter (Var: Hjelp!!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger help til valg av helikopter (Var: Hjelp!!)

    Noen som kan si noe om disse?

    Usjda


    Usjda

    Er litt rådvill. Åkjøpe nytt blir så fuckings dyrt.
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Helt enig med Jon-Arne.

    Det finnes veldig mange helikopter i denne kategorien, men med tanke på deler og holdbarhet ville jeg ha gått på en Raptor 50. Som jeg har skrevet tidligere kan du sikkert snart kjøpe deler til Raptor på Narvesen.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Okay. Jeg tenkte på modellene, er kyosho bra på helikopter.
      Har hatt andre kyosho produkter og har vært fornøyd med disse. (Biler)
      Mine flyegenskaper på helikopter strekker seg til hovring uten krasj da jeg har et elektro helikopter. Men radioutstyret er av RTF typen og er ikke alverdens. Må ha noe som man kan lære seg å fly med, uten å bli frustrert når ting ikke virker som det skal. Så kan man kline til med noe ordentlig gromt siden.
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #4
        Denne f.eks

        404 - File or directory not found.
        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

        Comment


        • #5
          I og med at du er rimelig fersk, så trenger ikke du en SE. Denne er "ferdig blinga" med masse metal. For en nybegynner betyr det bare at det blir dyrere når du går i bakken. En helt standard Raptor 50 vill gjøre susen. Flyr bra og er billig.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            "Trygt" helikopter der, ihvertfall. SE-utgaven av Raptor gjør også at du ikke trenger å gjøre noen vesentlige oppgraderinger når du begynner med litt hardere akrobatikk, da den allerede er bestykket med bl.a. metall-hub som tåler disse harde påkjenningene.

            Jeg ville spurt selger om hvilke servoer og elektronikk som faktisk følger med. F.eks. bør Futaba 9254 eller tilsvarende kjapp servo være med, som haleservo. Når du får oversikt over det, bruk en nettbutikk og finn nypris av kit'et, slik at du vet hva differansen mellom brukt/nytt er.

            Men, som Pål nevner: Få en med erfaring og kjennskap til helikoptertypen med deg og se over mekanikken. Det er surt hvis du kjøper et brukt helikopter, for å finne ut at halvparten av lagrene er utbrukt og klar til bytte.

            Edit: Erik påpeker prisen ved krasj... Hvilket også er helt rett, krasjer du "ordentlig" og ødelegger f.eks. , er det vesentlig dyrere enn å bytte plast-hub som følger med standard Raptor. Nå hadde jeg en brukt R50SE i begynnelsen som jeg lærte meg å fly med, og med de tre krasjene jeg hadde før heliet ble modent for utskifting, var det ingen "SE-spesifikke" deler som røk.
            Nå skal det sies at du helt greit kan "nedgradere" heliet, slik at du ved evt. krasj trenger ikke på død & liv gå for SE-delen hvis standard er greit nok.
            Last edited by Whz; 28-02-07, 20:08.
            -//\_____________
            // Steinar Forshaug
            / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
            www.mikronor.no
            Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

            Comment


            • #7
              Oki..
              Noen som har noen erfaringer med disse.

              JSModell TZ Helikopter 50 size

              Denne må være ok vel?
              Februar Tilbud På Thunder Tiger Raptor
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

              Comment


              • #8
                TZ50 er en raptor kopi, litt enklere bygd og ikke så bra passform, men skal fly bra, vet ikke så alt for mye om denne til at jeg skal utale meg så mye om den

                hvorfor gå for en raptor 30? når en 50 ikke koster rare krona mer? også er det ganske mye mer pulver i 50`n

                jeg fly raptor50 selv, har ikke angret 1sek på det valget!

                hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en raptor50, 401Gyro 9254 på halen, eventuelt 9252 eller 9255 på resten, muligens 9254 eller std servo på throttle, men det er klart, er hale servoen som er viktigst skal du bare hovre så er det greit med std servo på alt utenom halen
                Last edited by muff; 28-02-07, 20:25.
                T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                Yak 54 m ASP65
                Depron vrak ;)
                masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                -- Ronny --

                Comment


                • #9
                  Det var en raptor 30 som jeg la ut link på ja. Så ikke det.
                  Det blir nok en Raptor 50.
                  Åssen er Raptor 90?
                  Har også sett et helikopter som heter Pegasus. Er det og kopi av noe? Selges av micronor.no

                  Forslag til radiovalg?

                  Takker alle for svar
                  Last edited by Hansi79; 28-02-07, 20:31.
                  I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hansi79
                    Det var en raptor 30 som jeg la ut link på ja. Så ikke det.
                    Det blir nok en Raptor 50.
                    Åssen er Raptor 90?
                    Har også sett et helikopter som heter Pegasus. Er det og kopi av noe? Selges av micronor.no

                    Forslag til radiovalg?

                    Takker alle for svar
                    raptor 50 blir nok et klokt valg,

                    Raptor 90 er bra det, men du skal tenke på at det bruker dobbelt så mye fuel og at det koster mer om det går i bakken, 50`n er nok det rette valget om man ikke har for mye penger,

                    Radiovalg er det mye å velge i, om dagen ser jeg mange velger spektrum, men jeg har selv en jR9xII og er veldig fornød med denne, et annet alternativ er Futaba 9c super, der vet jeg også om en brukt om du ønsker dette,

                    den sst nevnte modellen kjenner jeg ikke til å vil ikke utale meg om denne, men vil neppe tro deletilgangen er like bra som på raptoren,
                    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                    Yak 54 m ASP65
                    Depron vrak ;)
                    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                    -- Ronny --

                    Comment


                    • #11
                      Hvis du er ute etter å handle brukt kan det være lurt å sjekke Ute av drift
                      Du kan forvente å treffe flere seriøse RC piloter og ikke minst bedre utvalg der.
                      Ellers er jeg enig i at 50 størrelse og gjerne Raptor er veien å gå. Futaba 9C og JR 9X er nok de mest utbredte radioene til heli så med en sånn er det lett å få hjelp til oppsett osv.

                      Jarle
                      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                      Comment


                      • #12
                        Sender

                        Kan noen av disse fungere greit?
                        SANWA RD6000 eller Hitec optic 6?
                        Hva er ccpm/ccm/ppm? Hva er det godt for? Hva står det for og hva er forskjellen på disse 3?
                        Last edited by Hansi79; 01-03-07, 20:40.
                        I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                        Comment

                        Working...
                        X