Unconfigured Ad

Collapse

Gyro/hale problem T-Rex 450SE V2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xiphias256
    • Jul 2007
    • 23

bruk av vater på paddlene var ikke lett, nei. Men fikk justert inn noe.
    Da tror jeg gyro'en og haleservoen begynner å bli klar. Men har en ting til jeg lurer på....tar vist aldri slutt det her....
    Jeg har maks utslag på halerotoren ved ca. halv stikke. Den sperrer ikke hvis jeg går helt ut. Det virker som om servoen ikke har lenger bevegelse. Siden den oppnår fullt utslag ved halv stikke til høyre eller venstre, så må den jo bli superfølsom. Går det ann å gjøre noe med dette? Senker jeg piro rate så blir den ikke så følsom. Men jeg fortsatt like liten stikkebevegelse for fullt utslag.

Jeg som trodde gyro og hale var den enkle biten....
    Finn Andersen
    Oslo
    T-Rex 450SE V2, Spektrum DX7
    Esky Lama V3 fully blinged

Comment

• geirgr
      • Jan 2007
      • 417

Originally posted by xiphias256
      Jeg har maks utslag på halerotoren ved ca. halv stikke. Den sperrer ikke hvis jeg går helt ut. Det virker som om servoen ikke har lenger bevegelse. Siden den oppnår fullt utslag ved halv stikke til høyre eller venstre, så må den jo bli superfølsom. Går det ann å gjøre noe med dette?
      Er gyroen i HH mode er dette normalt. Så lenge du har rudder stikke utslag vil servoen gå til en av endepunktene. Du sier til gyroen at den skal svinge, men så lenge den står på bakken er det umulig. Gyroen prøve å gi mer pådrag for å se om det hjelper, men ender opp i en av endepunktene før den gir opp. I normal mode skal du ha fult utslag med full stikke.
      Geir G
      -----------------------------
      T-Rex 600N Pro VBar
      Raptor 50 Titan
      T-Rex 450SE
      Spektrum DX7
      -----------------------------

Comment

• xiphias256
        • Jul 2007
        • 23

Ok, takk! Det stemmer veldig bra med hva jeg ser nå. Prøvde forresten helikopteret tidligere idag. Ingen krasj! Men jeg kom meg heller ikke opp i luften... Den begynte å rotere brått og hurtig når jeg fikk throttle opp i rundt 50%. Den var heller ikke konsekvent med retningen på rotasjonen. Mulig den hadde rettet seg hvis jeg hadde tatt sjansen på å gi mer gass.
        gyroen står til 72% på DX7'en, limit 80% på gyroen. (gir maks utslag uten å sperre).
        Prøvde å gå både opp og ned på radioen uten at det hjalp.

Edit: Ser ut til at jeg trengte å snu gyroretningen. (dipswitch'en på selve 401) Rakk ikke å teste ordentlig, men det virket som om det var det som var feil.
        Må bare vente til batteriet er oppladet før jeg kan teste mer....
        Last edited by xiphias256; 12-07-07, 19:59.
        Finn Andersen
        Oslo
        T-Rex 450SE V2, Spektrum DX7
        Esky Lama V3 fully blinged

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Det høres svært trolig ut ja.

Comment

Working...