Nei det stemmer nok helt sikkert
Unconfigured Ad
Collapse
Nybegynner - Setter pris på svar!
Collapse
X
-
Hei
Hvorfor kjøpe en 40MHz modul plus mottaker som du ikke vil få noe glede av etter downunder turen
Gå for en CE merket Spektrum Plugin Modul med AR7000 mottaker - du får denne komboen for en $225 + frakt og (moms) fra Esprit Models (US)!
En kombinasjon du vil kunne bruke til mye annet morro både her i norge og der nede.
Bruker Spektrum modulet selv - fungerer helt utmerket.Comment
-
Plus noen felles kanaler på 40MHz (http://www.rc-airplane-world.com/rc-...australia.html)
Ingen midre grunn til å gå for en Spektrum plugginn løsningComment
-
hei!
Har lest en del på forumet de siste dagene, men trenger litt hjelp her.
Har drevet med rchelikopter i ca 4 mnd nå. og på den tia, har jeg greid og skrote storebrors raptor, pluss min egen som jeg kjøpte en ukes tid etter..
men ihvertfall.. jeg drar nå til australia, for ett års tid, så ville ikke kjøpe ny raptor. bestilte meg istedetfor en sånn Belt Cp Carbon Edition fra elefun. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000. litt greiere og få med seg i bagasjenhar sett på trex 450 ogfså, men har hatt cpbelt som førstehelikopter tidligere så har et lass med deler liggende.. og har hørt at den carbonversjonen er nokså gøy og fly.
Jeg har svært lite peiling på lipo batterier, og hadde enda mindre peil da jeg fikk min første belt.
jeg har to lipopakker fra det første helikopteret. de er merket "EK1-0186". de er fra e-sky. (11.1 volt.1800 mha) da jeg brukte belten hendte det av og til at jeg kjørte så lenge at jeg merka at jeg begynte og miste motorkraft, og ettersom jeg har forstått (i ettertid) ødelegger dette batteriene. har aldri oppdaget at de har blitt spesielt varme e. l.
Greia er den at jeg brukte en jallalader fra e-sky uten mulighet for og balansere cellene.(som visstnok er et must?", så jeg vil gjerne ha en link, til en grei lipolader, med mulighet for balansering, som ikke koster over tusenlappen.. gjerne fra elefun, siden jeg ikke bor så langt unna.
og ettersom jeg har kjørt lipopakkene nokså tomme, betyr dette at de er ødelagt? virker som det er nokså mye futt i dem enda..
og jeg tenkte og bruke futaba sin gyro 401 på belten. fungerer dette bra? har jo tildigere brukt dem på raptorene.
og disse e-sky servoene er jo bare noe dritt. en liten kræsj og tenna i dem er knekte, så vil gjerne ha en anbefaling på tre gode (digitale?) microservoer til swashplata. nokså viktig at de samarbeider godt ettersom det er ccpm system.
Tenkte også på servo til halen.. jeg har jo futaba sin S9254 som er varmt anbefalt til 401'en. denne ble også brukt på raptoren selvfølgelig, men spm er om det er mulig og bruke denne på belten? skal jo egentlig ha microservo, men tenkte at hvis jeg skøv batteriet litt fram så den ekstra vekten på halen opphører, om dette kunne fungere?
Også et siste spm...jeg har en JR Propo pcm9X sender, som jeg absolutt vil bruke på den kommende belten istedetfor den jalla esky senderen som følger med. dette er mulig håper jeg? denne senderen har mulighet for ppcm mix?
Tror at en CP belt i fullkarbon med skikkelig elektronisk utstyr skal fly vel så bra som en t rex, når ting er satt opp riktig. hva tror dere?
Takker hjertelig for alle svar
,Last edited by FalconEagle; 20-05-08, 17:40.Sveinar Myhre - 90 mod - Raptor 50 Titan - CP belt Carbon Edition - JR Pcm 9X.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment