Unconfigured Ad

Collapse

TT Raptor 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • svar
    • Feb 2008
    • 39

G4 simen har jeg

Ser at du bruker samme servo på trottle som på gyroen og en rimelig kraftig sak på collectiv pitchen, det fungerer bra?

Comment

• Monkey
      • Dec 2007
      • 112

Originally posted by svar
      G4 simen har jeg

Ser at du bruker samme servo på trottle som på gyroen og en rimelig kraftig sak på collectiv pitchen, det fungerer bra?

Det fungerer utmerket det ja. Bare pass på at gyro og throtle servo (i mitt tilfelle) ikke blir overkjørt da det er plastikk i drevene. Det er de ikke spesielt glad i. Jeg har byttet tannhjul en gang på gyro servo. Skal prøve å ikke la det skje igjen
      Thunder Tiger 50 Titan
      Align T-rex 450 SE V2
      Spectrum DX7

Comment

• svar
        • Feb 2008
        • 39

En ting til.
        I manualen står det at armen på motoren må byttes ut, og det ser ikke ut som den som er nevt i manualen medfølger.
        Motoren, http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000 , har en sånn lang arm, kan ikke den benyttes?

Comment

• ragmag
          • Jul 2007
          • 82

Armen på Redline 53H passer fint.
          Bruk samme avstand på armen på servoen.
          Pass på at det er 90 grader på begge armene i forhold til linken når du har midt stikke (halv gass).
          Avstanden ut på armen på motoren og på servoen bør være slik at 0 og 100 er stengt og fult åpen på motoren med minst mulig justering av travel adjustment.
          ---------------
          Falcon 3D
          T-rex 450 SE
          Raptor 50 Titan
          Align 700 N
          JR 9XII
          ---------------

Comment

• LarsO
            • Dec 2007
            • 1273

En ting til.
            I manualen står det at armen på motoren må byttes ut, og det ser ikke ut som den som er nevt i manualen medfølger.
            Motoren, http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000 , har en sånn lang arm, kan ikke den benyttes?

Jeg har brukt den medfølgende throttle-armen som kom med hyperen nå i ett halvt år uten problem, i tillegg lagde jeg push/pull ut av det.
            Pass på så ragmag sier å ha servo og throttlearm i paralell vinkel i forhold til hverandre og ikke minst like lange stag om du velger dobbelt.
            Attached Files

Comment

• svar
              • Feb 2008
              • 39

Takk Takk da prøver jeg med den

Hvordan kjører dere inn motoren? I helikopteret eller tar dere den i bukk med flypropell?

Comment

• Heliman
                • Mar 2006
                • 1254

Helimotorer kjøres normalt sett inn montert i modellen
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Monkey
                  • Dec 2007
                  • 112

Innkjøring

Takk Takk da prøver jeg med den

Hvordan kjører dere inn motoren? I helikopteret eller tar dere den i bukk med flypropell?
                  Ta en titt på hvordan BoB gjør det. ( http://www.helifreak.com/showthread.php?t=41514&page=46 ) Siste side, nederste link... Innkjøring av en OS50Hyper

Mvh Monkey
                  Thunder Tiger 50 Titan
                  Align T-rex 450 SE V2
                  Spectrum DX7

Comment

Working...