Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passer blade 400 for meg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er det en sånn med reserverotor det?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #17
      Originally posted by jan Kenneth View Post
      Hvor har du bestilt det? de har en i demo på smallsize. men de får den ikke før om et par måneder
      Backorder fra horizonhobby.com, sendes til New York. Henter neste gang jeg drar dit (om noen måneder btw).
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #18
        Kjøpt og prøvd

        KONGE det her. Har prøvd tre pakker i kveld, er ikke helt i mål med alle inst. enda men det kommer seg. Har ikke stilt trackingen enda, litt for mørkt til å se fargene, men det er litt forskjell på bladene.Ble litt nervøs på første take of, throttle i bunn, så jeg knakk plata til trenings understellet. Begge platene gikk med til slutt, men det ordnet jeg med en skrue og litt gaffa. Ingen kræsj enda.
        Så noen spørsmål: Når det starter vrir det seg raskt 30grader til høyre og stopper rotasjon, men det er vel slik det skal være. Det drifter også ganske mye, føler jeg ikke får stilt det riktig. Kan det ha noe med senter på trenings understellet, skrue og gaffa, avst til kulene eller batteriet som ikke ligger i senter? Eller er det bare jeg som ikke kan hovre enda. Kan det være en ide å stille ned max på throttle og pitch kurvene for å få mindre følsomme stikker. Er det en ide å stille ned prosenten på Aileron, rudder og elevator også. Blir vel litt tregere til å ta inn igjen feil også.
        Må fin lese litt mer. Er ikke helt med på gyro inst. heller.
        Skal nok gå veien det her.

        Comment


        • #19
          Så bra, dunder! Jeg har kun prøvd ekstra understell på CP2, følte at CX2+Phoenix var nok til å droppe støttehjul. Det høres ut som om drifting kan ha å gjøre med det. Hvis du føler deg trygg i simulator trenger du ikke støttehjul, tror jeg.

          Jeg vil sterkt anbefale å studere B400-seksjonen på Helifreak.com. Litt for mange stjerner og striper etter min smak på de sidene, men mye bra info. Jeg skal finne fram til det "perfekte" nybegynneroppsettet i dx6i når jeg står opp i morra.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #20
            First Flight B400-Rock Steady- Thanks to all of you - HeliFreak

            Innstillingene funker veldig bra for nybegynnere (basert på mine egne erfaringer!)
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #21
              Rotasjonen kan i mine øyne være to ting: for lav gain på gyro/gyro står i normal-mode istedet for heading hold(da vil den også drifte ved vind, eller hvis du flyr til siden/bakover)

              Eller, mest sannsynlig, så er throttle-kurven din for brå rundt take-off, slik at du får masse moment akkurat da, og gyroen klarer ikke å kompansere.

              Det vil alltid trekke litt til den ene siden akkurat når du løfter, det er pga halerotoren som gir mer pitch, det vil alltid være til den samme siden, på de fleste helier, til venstre.
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • #22
                Ble bedre med de innstillingene ja. Seff også på gyroen. Prøvde to pakker i dag også. Holdt den innenfor ca 2 meter i ca 2min. God hovering i ca 30 sek. Stikker jo også av noen ganger, men jeg stoppet den og får dratt den rolig tilbake uten å lande. Jeg er fornøyd med progresjonen. Må nok fin tune litt mer, men lese først. Spørsmål ang. gyro. I min iver glemte jeg jo å teste begge de nye innstillingene. Hva konkret blir forskjellen på f.eks 100% 80%60% gain.
                Må takke for god hjelp. Ser frem til morgen dagen.
                Noen som vet om klubb i Bergen, finner ikke noe på nettet?

                Comment


                • #23
                  Gain er vel i praksis hvor raskt gyroen skal reagere, hvis gainene er for høy, vil halen logre, det kan bli ganske voldsomt hvis den er langt over.

                  Det som er vanlig praksis, er å skru gain gradvis opp, til den begynner å logre, og så ned igjen til den slutter, da er den nok helt otpimal.

                  Det jeg vet om klubb i Bergen, er at Andersh her på forumet har oversikt over det meste i Bergen, så hvis han ikke svarer her, så kan du sende han en PM, så får du nok hjelp.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment

                  Working...
                  X