Unconfigured Ad

Collapse

Honey Bee King 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pettesh
    • Aug 2008
    • 38

Honey Bee King 2

Har nettopp gått til anskaffelse av en King 2. Hittil har jeg kun drevet med fly, så har rett og slett null peiling på helikopter, så det var bare et kjøp for morro skyld. Må nesten prøve å få det opp i lufta, men aner ikke hvordan det skal justeres osv for å fly optimalt. Noen her som har litt peiling på dette, hva jeg fks skal gjøre?
  • Tarpoon
    • Jan 2008
    • 335

Hei, velkommen til forumet og grattis med nytt helikopter.
    Jeg har ikke dette helikopteret selv, men det har vært noen forumposter i det siste om dette helikopteret:

På tynn is.. (nybestilt Esky King V2)
    http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=20697

Snart i lufta
    http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=20750

E-Sky Honey Bee King for nybegynnere?
    http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=12395

Disse burde hjelpe deg igang.
    Trond Nilsen

Comment

• Pettesh
      • Aug 2008
      • 38

Motoren på heliet gikk til h***** med en gang jeg slo det på. Batteriet ble glodhett, sekunder senere begynte det å ryke og gnistre av motoren. Tror jeg sender hele driten tilbake til selger på reklamasjon og angrerett gitt

Comment

• perpyro
        • Aug 2008
        • 488

Det er desværre helt vanlig at motoren ryker fort på dette heliet.
        At det skulle skje før første flight er nok litt i kjappeste laget men mange knekker den etter 5-6 flygninger så det beste er nok å kjøpe seg børsteløs motor og ESC med det samme, det trenger du ganske snart uansett.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

Comment

• the_dragon_no1
          • May 2008
          • 123

er ikke det at det hjelper noe særlig da og få ny. dessverre..

ALLE motorene og fartskontrollere på disse ryker innen 14 dager ser det ut for.

uansett om du får nytt, kan du likesågodt bestille oppgradert motor og fartskontroller

kjøp deg en 3800-3900 brushless motor, og esc som passer dette.
          mer power, og disse holder

Comment

• Tarpoon
            • Jan 2008
            • 335

Evt. bytte i et Belt CP. Den har brushless stock.
            Trond Nilsen

Comment

• perpyro
              • Aug 2008
              • 488

Den er i tillegg større og med det mere stabil.
              Er du og selger villig til det så får du et bedre helikopter.
              Logo 500
              Blade mCPX

Comment

• kkuyan
                • Oct 2007
                • 4

E-Sky Honey Bee King FMS Sim: http://www.google.com/search?hl=en&q...or&btnG=Search

Comment

• Ponus
                  • Apr 2007
                  • 104

Originally posted by Tarpoon
                  Evt. bytte i et Belt CP. Den har brushless stock.
                  Hvor stabilt er egentlig Belt CP? Jeg forstår at kvalitet på gyroen er viktig. For meg ser gyroen på Belt CP ut som lik på Honey Bee.

Jeg trente i forkant av kjøp av Honey Bee med simulator og dette kan nesten ikke sammenlignes med å fly HB. Hadde heliet vært i nærheten å være tilsvarende stabilt, ville det vært en lek å fly.
                  "KOSEKROK"
                  T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
                  Cessna 177 Cardinal on float
                  Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

Comment

• perpyro
                    • Aug 2008
                    • 488

Stabilitetsforskjellen skyldes i første rekke den større rotordisken CP belten har.
                    Gyroen har ingenting med heliets egenstabilitet, den skal kun holde kontroll på halen, noe den billige E-sky gyroen ikke er noe flink til.
                    Logo 500
                    Blade mCPX

Comment

• Ponus
                      • Apr 2007
                      • 104

Originally posted by perpyro
                      Stabilitetsforskjellen skyldes i første rekke den større rotordisken CP belten har.
                      Gyroen har ingenting med heliets egenstabilitet, den skal kun holde kontroll på halen, noe den billige E-sky gyroen ikke er noe flink til.
                      Forstår jeg det rett da, at om jeg invisterer i et CP belt, får jeg samme billige gyroen som på Honney Bee,og får samme problem med ustabil hale?
                      "KOSEKROK"

Comment

• perpyro
                        • Aug 2008
                        • 488

Med stor sansynlighet ja.
                        E-sky tjener ikke penger på å selge dyre løsninger for helikopter men massesalg av billige løsninger.
                        Det sier seg selv at et RTF heli til 1800 NOK vil bli en del kompromisser, og når det kommer til elektronikken er det spart mest.
                        Til sammenligning så får man Blade 400 som er i samme sizen til 4000NOK RTF med en god radio og mottaker, brukbar HH gyro og billige servoer og en under gjennomsnittet ESC og motor.
                        Ser at Helidirect selger CP belt med Telebee HH gyro som er bedre en billiggreiene som følger med HB King II, så det kan lønne seg og sjekke dette før man bestiller heli.
                        Logo 500
                        Blade mCPX

Comment

• Ponus
                          • Apr 2007
                          • 104

Originally posted by perpyro
                          Med stor sansynlighet ja.
                          E-sky tjener ikke penger på å selge dyre løsninger for helikopter men massesalg av billige løsninger.
                          Det sier seg selv at et RTF heli til 1800 NOK vil bli en del kompromisser, og når det kommer til elektronikken er det spart mest.
                          Til sammenligning så får man Blade 400 som er i samme sizen til 4000NOK RTF med en god radio og mottaker, brukbar HH gyro og billige servoer og en under gjennomsnittet ESC og motor.
                          Ser at Helidirect selger CP belt med Telebee HH gyro som er bedre en billiggreiene som følger med HB King II, så det kan lønne seg og sjekke dette før man bestiller heli.
                          Belt CP carbon koster jo 3.700.....kanskje jeg skulle kjøpe Blade 400?? Er der leverandør i Norge??
                          "KOSEKROK"

Comment

• lacappuchino
                            • Oct 2007
                            • 1342

Finnes kanskej rimeligere, men smallsize har hvertfall.

Honeybee CP 2

Comment

• rotorhodet
                              • Jul 2008
                              • 8

Nå funker gyroen som følger med på belten veldig bra til hovring og til å fly litt rundt med.
                              Nå har jeg ikke skills til å prøve den videre, men synes ikke folk burde kjøpe en dyr gyro med en gang, heller vente til man har behov for det.

Comment

Working...