Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har nettopp gått til anskaffelse av en King 2. Hittil har jeg kun drevet med fly, så har rett og slett null peiling på helikopter, så det var bare et kjøp for morro skyld. Må nesten prøve å få det opp i lufta, men aner ikke hvordan det skal justeres osv for å fly optimalt. Noen her som har litt peiling på dette, hva jeg fks skal gjøre?
Hei, velkommen til forumet og grattis med nytt helikopter.
Jeg har ikke dette helikopteret selv, men det har vært noen forumposter i det siste om dette helikopteret:
Motoren på heliet gikk til h***** med en gang jeg slo det på. Batteriet ble glodhett, sekunder senere begynte det å ryke og gnistre av motoren. Tror jeg sender hele driten tilbake til selger på reklamasjon og angrerett gitt
Det er desværre helt vanlig at motoren ryker fort på dette heliet.
At det skulle skje før første flight er nok litt i kjappeste laget men mange knekker den etter 5-6 flygninger så det beste er nok å kjøpe seg børsteløs motor og ESC med det samme, det trenger du ganske snart uansett.
Hvor stabilt er egentlig Belt CP? Jeg forstår at kvalitet på gyroen er viktig. For meg ser gyroen på Belt CP ut som lik på Honey Bee.
Jeg trente i forkant av kjøp av Honey Bee med simulator og dette kan nesten ikke sammenlignes med å fly HB. Hadde heliet vært i nærheten å være tilsvarende stabilt, ville det vært en lek å fly.
"KOSEKROK"
T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
Cessna 177 Cardinal on float
Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.
Stabilitetsforskjellen skyldes i første rekke den større rotordisken CP belten har.
Gyroen har ingenting med heliets egenstabilitet, den skal kun holde kontroll på halen, noe den billige E-sky gyroen ikke er noe flink til.
Stabilitetsforskjellen skyldes i første rekke den større rotordisken CP belten har.
Gyroen har ingenting med heliets egenstabilitet, den skal kun holde kontroll på halen, noe den billige E-sky gyroen ikke er noe flink til.
Forstår jeg det rett da, at om jeg invisterer i et CP belt, får jeg samme billige gyroen som på Honney Bee,og får samme problem med ustabil hale?
"KOSEKROK"
Med stor sansynlighet ja.
E-sky tjener ikke penger på å selge dyre løsninger for helikopter men massesalg av billige løsninger.
Det sier seg selv at et RTF heli til 1800 NOK vil bli en del kompromisser, og når det kommer til elektronikken er det spart mest.
Til sammenligning så får man Blade 400 som er i samme sizen til 4000NOK RTF med en god radio og mottaker, brukbar HH gyro og billige servoer og en under gjennomsnittet ESC og motor.
Ser at Helidirect selger CP belt med Telebee HH gyro som er bedre en billiggreiene som følger med HB King II, så det kan lønne seg og sjekke dette før man bestiller heli.
Med stor sansynlighet ja.
E-sky tjener ikke penger på å selge dyre løsninger for helikopter men massesalg av billige løsninger.
Det sier seg selv at et RTF heli til 1800 NOK vil bli en del kompromisser, og når det kommer til elektronikken er det spart mest.
Til sammenligning så får man Blade 400 som er i samme sizen til 4000NOK RTF med en god radio og mottaker, brukbar HH gyro og billige servoer og en under gjennomsnittet ESC og motor.
Ser at Helidirect selger CP belt med Telebee HH gyro som er bedre en billiggreiene som følger med HB King II, så det kan lønne seg og sjekke dette før man bestiller heli.
Belt CP carbon koster jo 3.700.....kanskje jeg skulle kjøpe Blade 400?? Er der leverandør i Norge??
"KOSEKROK"
Nå funker gyroen som følger med på belten veldig bra til hovring og til å fly litt rundt med.
Nå har jeg ikke skills til å prøve den videre, men synes ikke folk burde kjøpe en dyr gyro med en gang, heller vente til man har behov for det.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment