Unconfigured Ad

Collapse

Børsteløs motor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ponus
    • Apr 2007
    • 104

    #1

    Børsteløs motor

    Så var det meg igjen da..........med mitt supre Honey Bee.

    Gikk til innkjøp av børsteløs motor og regulator. Denne varte i to batterier før den begynnte å jukse. Først merket jeg at den begynte å "virre" med for lite regulator. Jeg måtte "gi på" for å få den til å gå ordentlig. Deretter begynte den å kutte når den gikk normalt for så å bli helt død. Jeg prøvde igjen noen timer etter, og den gikk fint i ca et minutt for så å kutte.

    Tok kontakt med nettbutikken som solgte meg utstyret og heli, som igjen tok kontakt med leverandør. Dette hadde de selvfølgelig aldri hørt om før og feilen er sikkert min.

    Har noen tips, eller skal jeg bare la heli og nettbutikk gå i bosspannet ?
    "KOSEKROK"
    T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
    Cessna 177 Cardinal on float
    Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.
  • Holger
    • Feb 2006
    • 734

    #2
    Første spm blir hvor mye du lader ut lipoene dine?
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment

    • roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

      #3
      Eller kanskje timingen på esc'en er feil i forhold til motoren, jeg tror det kan gi slike utslag.
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment

      • Ponus
        • Apr 2007
        • 104

        #4
        Godt spørsmål.
        Det første batteriet ødela jeg med å lade det helt ut noen ganger. Jeg kjøpte nytt, større og er svært forsiktig med å ikke kjøre det flatt. Med en gang der er antydning til svakt batteri stopper jeg.

        Tror med andre ord ikke dette er grunnen.
        "KOSEKROK"
        T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
        Cessna 177 Cardinal on float
        Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

        Comment

        • Ponus
          • Apr 2007
          • 104

          #5
          Originally posted by roadrune
          Eller kanskje timingen på esc'en er feil i forhold til motoren, jeg tror det kan gi slike utslag.

          Dette må du utdype nermere .....husk det er en nybegynner du har med å gjøre.
          "KOSEKROK"
          T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
          Cessna 177 Cardinal on float
          Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

          Comment

          • roadrune
            • Jul 2007
            • 2292

            #6
            Det er en rekke innstillinger mellom esc og motor som må være riktige, bla timing og frekvens, noen esc'er fikser dette selv, mens på de fleste må det programmeres, sjekk manualen for esc, samt motor for å finne riktig innstilling, evt. legg ut fullt navn og nr. her, så kan vi nok hjelpe deg.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment

            • JonV
              • Apr 2005
              • 232

              #7
              Jeg kjøpte esky sin børsteløse pakke til King 2.

              denne hadde en 3100Kv motor og en 25a esc.

              Første jeg la merke til var at motoren "coget" voldsomt under oppstart.
              En vakker dag 1 flyvning etter montering sto røyken ut av motoren, da var den død.
              Fikk låne motoren til naboen en 3800Kv fra Esky, modifiserte plata på heli så jeg fikk klemt den inn.
              Motor snurret lett og fint samt ingen ulyder fra drivverk.

              Tok heli med ut for og teste og skal si det ble fart på bladene ja.
              Men gleden ble kortvarig etter ca 30 sekunder sto blårøyken ut av regulatoren og jeg sto igjen med et illeluktende heli samt fikk ikke testa noe mer, det var dødt.

              Nå har jeg satt inn den orginale børstemotoren og skal ut og teste litt mer håper ihvertfall jeg slipper den verste svidde lukta denne gangen.
              Jon T Vatn
              http://www.fg-racing.net
              Norway Oslo Romsås.

              Comment

              • roadrune
                • Jul 2007
                • 2292

                #8
                Bare av ren nysgjerrighet... Hvor mye har den HBK2'en kostet deg til nå? Og har du hatt en "skikkelig" flydag med den uten noe trøbbel?
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment

                • perpyro
                  • Aug 2008
                  • 488

                  #9
                  Det var leit å høre om problemene dine.
                  Om du får plass så har helihobby et sett med CopterX 430L KV4050 motor med 30A ESC til litt over 500 lappen.
                  Fungerer greit men motoren har litt for myk aksling så den kan bøyes om du krasjer for full gass.
                  Alternativet er jo å ta steget helt ut og kjøpe seg kvaluitets motor og ESC.
                  Trodde virkelig at "oppgraderingsettet" til E-Sky var bedre en dette.
                  Ville i såfall har returnert greiene til forhandler og forlangt pengene igjen.
                  Trex 450 blandingsrase 4S
                  Logo 500
                  Blade mCPX

                  Comment

                  • JonV
                    • Apr 2005
                    • 232

                    #10
                    Originally posted by roadrune
                    Bare av ren nysgjerrighet... Hvor mye har den HBK2'en kostet deg til nå? Og har du hatt en "skikkelig" flydag med den uten noe trøbbel?

                    Med helli har jeg enda ikke passert 1900 spenn.

                    Dvs
                    Heli RTF.
                    Carbon blader paddels tailbom osv.
                    Alu Head og tail.
                    Børsteløst.

                    Jeg har stort sett trålet Ebay og gjort noen kjempehandler der.
                    Heli ga jeg 1000,- spenn for da med ekstra batteri og landingsunderstell inkl frakt.

                    Så jeg ligger kansje på en 800 i oppgraderinger samt 1 sett børsteløst opp i røyk da.

                    Jeg har desverre hatt litt for mange setbacks og har egentlig ikke flydd enda, bare lett hovring en så lenge.

                    Sumerte alle oppgraderinger på hobby24.no igår og holdt på å få sjokk :S 3000,- bare for upgrades om jeg hadde handlet her hjemme.

                    Så vil ikke si at jeg har kosta på mye enda..
                    Jon T Vatn
                    http://www.fg-racing.net
                    Norway Oslo Romsås.

                    Comment

                    • JonV
                      • Apr 2005
                      • 232

                      #11
                      Originally posted by perpyro
                      Det var leit å høre om problemene dine.
                      Om du får plass så har helihobby et sett med CopterX 430L KV4050 motor med 30A ESC til litt over 500 lappen.
                      Fungerer greit men motoren har litt for myk aksling så den kan bøyes om du krasjer for full gass.
                      Alternativet er jo å ta steget helt ut og kjøpe seg kvaluitets motor og ESC.
                      Trodde virkelig at "oppgraderingsettet" til E-Sky var bedre en dette.
                      Ville i såfall har returnert greiene til forhandler og forlangt pengene igjen.

                      De fikk en mail av meg så fort jeg hadde satt den i heli 1 gang (voldsom coging).
                      Fikk ikke noe svar på den.
                      Purret på mailen 1 gang til etter 14 dager fremdeles ikke noe svar.

                      Nå sendte jeg de en mail til med update at esc burned up during idle up.
                      og at motor og esc ikke enda har brukt så mye som 1 batteri.

                      Så får jeg bare vente og se om de svarer denne gangen.
                      Noe sier meg at jeg ikke handler der igjen
                      Jon T Vatn
                      http://www.fg-racing.net
                      Norway Oslo Romsås.

                      Comment

                      • perpyro
                        • Aug 2008
                        • 488

                        #12
                        Hvor kjøpte du greiene fra?
                        Trex 450 blandingsrase 4S
                        Logo 500
                        Blade mCPX

                        Comment

                        • JonV
                          • Apr 2005
                          • 232

                          #13
                          Esc og motor kom ifra rc711.com
                          Jon T Vatn
                          http://www.fg-racing.net
                          Norway Oslo Romsås.

                          Comment

                          • perpyro
                            • Aug 2008
                            • 488

                            #14
                            Ja da har du ikke annet en selgers godvilje igjen for noen rettigheter etter norsk kjøpslov har du ikke desværre.
                            Trex 450 blandingsrase 4S
                            Logo 500
                            Blade mCPX

                            Comment

                            • JonV
                              • Apr 2005
                              • 232

                              #15
                              Det er jeg fullstendig klar over


                              Det er en sjangs jeg har valgt å ta.
                              Har forøvrig sendt flere returer i retning hongkong før med gode erfaringer.
                              Det er bare det å ta seg tid til å sende det tilbake ditt, og faktisk i alle tilfeller hvor det har godt i min favør har jeg og fått dekket frakt til hong kong og fått gavekort for beløpet i butikken.
                              Jon T Vatn
                              http://www.fg-racing.net
                              Norway Oslo Romsås.

                              Comment

                              Working...