Unconfigured Ad

Collapse

HB CP2 - Ukontrollerte servoutslag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom Rognes
    • Sep 2008
    • 2

HB CP2 - Ukontrollerte servoutslag

Jeg har problemer med at servoene gjør ukontrollerte rykk, delvis i feil retning, når jeg beveger høyre stikke bakover og delvis også framover. Høyre og venstre utslag styrer derimot swash platen helt jevnt og fint. Det samme skjer om hovedmotoren er frakoblet.
    Alt er ellers trimmet og virker ok.
    Noen som har tips eller tilsvarende erfaring?
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Nytt heli, eller et som du har vært i bakken med ??
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Tom Rognes
      • Sep 2008
      • 2

Det er ganske nytt og har aldri vært i bakken. Har brukt en del tid på trimming og oppsett og så vidt hatt det over bakken med treningsunderstell. Tør ikke å ta det noe særlig videre så lenge jeg får disse ukontrollerte servorykningene når jeg beveger stikka mot meg...

Comment

• ehaga
        • Feb 2005
        • 1173

Siden det er flere servoer (slik jeg forstå det) kan det være radio problemer. Jeg tror jeg ville tatt den tilbake til forhandler og bedt dem om å se på den.
        - Erik -

------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• roadrune
          • Jul 2007
          • 2292

Kan ikke en del FM-systemer lage slikt krøll hvis radioen er veldig nærme mottakeren?
          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• esk
            • Oct 2008
            • 105

Servo-trøbbel

Første gang:
            Her i sommer så fikk jeg samme problemet som du. Fra ca 50 cm over bakken, i kontrollert hovring, så gjorde Bladen (400) en rask bevegelse frem, og ned i bakken. Jeg fikk byttet servoen på garanti (ingen synlige feil, (sikkert bare mer mellom himmel og jord osv..)).

Andre gang:
            Da jeg stod og sakte økte trottle til helikopteret nesten tok av, så gjorde det helt ukontrollerte "hopp" fremover (også synlig ved frakobling av motor). Jeg åpnet servoen, men ingen drev var ødelagt. Også denne gangen fikk jeg byttet på garanti.
            (Jeg var omringet av lyn og torden, men det var opphold akkurat da på Hellerudsletta, men jeg lurer på om elektrisitet i luften kan ha vært årsaken?)

(Det røk også et par nye karbonblader ++, men Smalsize aksepterte og ga meg nye uten diskusjon. Slikt setter vi pris på!)

Servoen til halerotorblad har også meldt pass en gang uten krasj eller så.

Ikke særlig imponerende i grunn. Vurderer derfor å skifte til servoer med metalldrev, men er usikker på hvilke som vil passe uten å måtte skifte hele innredning, male tak og sette inn nye vinduer, for å si det slik.

T REX 500 ESP (med Futuba 520)
            Blade 400 3D
            Walkera 4#3 V2 Brushless
            Twister Bell

Spektrum DX6i

Comment

• Janbanan
              • Feb 2008
              • 109

Sikkert samme servoer som sitter på min Belt CP. De er veldig nervøse og gjør små og middels store rykk helt av seg selv. Veit ikke om det er sender/frekvens problemer eller om det er servoene.
              Align 500 ESP
              CopterX 450 AE x2
              Esky Belt-CP x2
              Walkera DF 004
              Futaba 6EX 2,4

Comment

Working...