Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg har problemer med at servoene gjør ukontrollerte rykk, delvis i feil retning, når jeg beveger høyre stikke bakover og delvis også framover. Høyre og venstre utslag styrer derimot swash platen helt jevnt og fint. Det samme skjer om hovedmotoren er frakoblet.
Alt er ellers trimmet og virker ok.
Noen som har tips eller tilsvarende erfaring?
Det er ganske nytt og har aldri vært i bakken. Har brukt en del tid på trimming og oppsett og så vidt hatt det over bakken med treningsunderstell. Tør ikke å ta det noe særlig videre så lenge jeg får disse ukontrollerte servorykningene når jeg beveger stikka mot meg...
Siden det er flere servoer (slik jeg forstå det) kan det være radio problemer. Jeg tror jeg ville tatt den tilbake til forhandler og bedt dem om å se på den.
- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Første gang:
Her i sommer så fikk jeg samme problemet som du. Fra ca 50 cm over bakken, i kontrollert hovring, så gjorde Bladen (400) en rask bevegelse frem, og ned i bakken. Jeg fikk byttet servoen på garanti (ingen synlige feil, (sikkert bare mer mellom himmel og jord osv..)).
Andre gang:
Da jeg stod og sakte økte trottle til helikopteret nesten tok av, så gjorde det helt ukontrollerte "hopp" fremover (også synlig ved frakobling av motor). Jeg åpnet servoen, men ingen drev var ødelagt. Også denne gangen fikk jeg byttet på garanti.
(Jeg var omringet av lyn og torden, men det var opphold akkurat da på Hellerudsletta, men jeg lurer på om elektrisitet i luften kan ha vært årsaken?)
(Det røk også et par nye karbonblader ++, men Smalsize aksepterte og ga meg nye uten diskusjon. Slikt setter vi pris på!)
Servoen til halerotorblad har også meldt pass en gang uten krasj eller så.
Ikke særlig imponerende i grunn. Vurderer derfor å skifte til servoer med metalldrev, men er usikker på hvilke som vil passe uten å måtte skifte hele innredning, male tak og sette inn nye vinduer, for å si det slik.
Walkera 4#3 V2 Brushless
Twister Bell
Sikkert samme servoer som sitter på min Belt CP. De er veldig nervøse og gjør små og middels store rykk helt av seg selv. Veit ikke om det er sender/frekvens problemer eller om det er servoene.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment