Unconfigured Ad

Collapse

valg av fuelhelikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JR DUDE
    • Jul 2007
    • 285

Originally posted by audifrik
    jeg ble jo overrasket over hvor stabil mini titan var i forhold til twister cp og storm jeg hadde før. så med mini titan flyr jeg stallturn, loop, roll og såvidt vært en liten tur inverted, og behersker dette ganske bra egentlig. landing og take off samt hover er null problem så tror det skal gå fint og ta opp raptoren også. bare starte pent og bli kjent med den
    Da behersker du ivertfall raptoren. Ingen problem.
    Blir nok samme overgang fra mini titan til raptoren også,som fra cp2 til mt.

Take it easy som dem sier over bekken.
    Du får komme med en tilbakemeldig hvordan du likte raptoren da
    Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• audifrik
      • Mar 2008
      • 497

det skal jeg gjøre. rekker vel ikke teste den før ut i neste uke tror jeg. så gleder meg til det. gir beskjed så fort jeg har testet. hehe
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Nå har du kjøpt heli, så det er vel ikke så aktuelt lenger.... Men hvis du vurderte T-rex pga. 2 grader ekstra pitch, så tror jeg du like godt kan se på andre helier med en gang, f.eks MA sine, eller JR Vibe.

For å si det enkelt, de 2 gradene merker ikke/har en ikke bruk for før en er skikkelig god.

Men grattis med nytt heli

En ting til: du skriver ingenting om du behersker nose- og side-in, samt 8-tall, hvis ikke så bør du øve en del på det, den vanligste grunnen til kræsj hos nybegynnere (les: meg) er at heliet får en orientering du ikke hadde tenkt, som en ikke behersker, og da kommer bakken fort.
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• audifrik
          • Mar 2008
          • 497

nose in og sånn er ikke noe problem. Det behersker jeg ganske greit. Vet ikke hvor mye 2 grader vil si egentlig i pitch. Skal visst på +/-10 på raptor uten problem. Og på mini titan har jeg +/-11 og det holder lenge egentlig. Vet ikke om jeg vil lære 3d eller ikke senere.
          Lower, Lower, oops.

Comment

• audifrik
            • Mar 2008
            • 497

hvordan er jr og t-rex i dele tilgang? Kvalitet? Greit å se hva som er på markedet
            Lower, Lower, oops.

Comment

• audifrik
              • Mar 2008
              • 497

da er raptoren kommet i hus og alt ser helt perfekt ut. Klødde meg litt i hode før jeg fant ut med litt hjelp at det var en rev max på den. Og 2 i 1 regulator. Blir vel satt opp og testet ganske snart vil jeg tro. Kommer mere informasjon nærmere.
              Lower, Lower, oops.

Comment

• arhennie
                • Mar 2008
                • 4316

Originally posted by audifrik
                er det noe forskjell på vanlig raptor, titan og v2 for eksempel? har det noe betydning på flyingen?
                Har en V2 selv som jeg kjøpte brukt og er svært fornøyd med.
                Elefun selger et Titan conversion kit til 995,- men det har aldri fristet meg.

Tror blandt annet bommen er litt lengre så du kan bruke litt lengre rotorblader.
                Men om det har så mye si vet jeg ikke.

Den til 4000 ser ut til å ha det rette av motor, gyro og servoer.
                Men nå er den solgt...
                arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

Comment

• audifrik
                  • Mar 2008
                  • 497

jepp den er solgt og står hjemme hos meg hehe. var jeg som var den heldige kjøper der
                  Lower, Lower, oops.

Comment

Working...