Unconfigured Ad

Collapse

Raptor 50 Titan..Fa!"#"€

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kleffa
    • Mar 2009
    • 137

    #16
    Da blir det jystering av omdreidninger...trenger bare ett turtals meter!!!!! ahh... Takk gutter..tror jeg nærmer meg løsningen her nå.
    Youtube: Flygutta
    -----------------------------
    Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
    Heli: T-rex 700,T-rex 450
    Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
    (34 år ung)
    www.flygutta.com
    www.vfkm.no

    Comment

    • johanngj
      • Nov 2007
      • 533

      #17
      Om du vil har litt ekstra sikkerhet, så kan du bare stripse på stive pinner i kryss under understellet. Bare ta noe plankebiter som du måtte ha liggende. Sørg for at de er korte. Da skaper de ikke særlig ekstra vibrasjoner. Jeg fløy rundt med ca 20 cm stikkende ut på hver side, og det gav masse "trygghet". Spør du meg, så ligger behovet for treningsunderstell mere i hodet, enn på ordentlig. Hadde liknende problemer som deg med min raptor, og løsningen var å endre turtallet litt opp (eller ned).

      Som mange andre har sagt, så har alle helier bestemte turtallsområder der vibrasjoner oppstår. Det er helt normalt.

      Min tråd finner du her: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=22527
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

      Comment

      • arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

        #18
        Jeg har og dårlig erfaring med treningsunderstell på min Raptor. Det gikk bra noen tanker, også begynte det å riste helt for jæ****. Det endte med panikk og jeg klasket heliet i bakken. Droppet treningsunderstell etterpå, og har ikke hatt problemer med vibrasjoner siden.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment

        • Kleffa
          • Mar 2009
          • 137

          #19
          Jeg sliter fortsatt med vibrasjoner på raptoren min..eller vobling om du vil. Så fort jeg setter på carbonblader blir den helt mongo. Kjører med treblader, så fungerer den eksemplarisk. En kompis av meg har også en raptor 50. Han flyr med mine carbonblader nå, og det fungerer utmerket på hans heli. Jeg skjønner det bare ikke. (ingen treningsunderstell inn i bildet)
          Youtube: Flygutta
          -----------------------------
          Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
          Heli: T-rex 700,T-rex 450
          Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
          (34 år ung)
          www.flygutta.com
          www.vfkm.no

          Comment

          • arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

            #20
            Vet du hva slags headspeed du flyr på når dette oppstår?
            Det finnes utstyr for å måle headspeed under flight.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment

            • yak
              • Mar 2008
              • 302

              #21
              alt som er greit å vite om raptor står her http://www.raptortechnique.com/

              Comment

              • Kleffa
                • Mar 2009
                • 137

                #22
                Originally posted by arhennie
                Vet du hva slags headspeed du flyr på når dette oppstår?
                Det finnes utstyr for å måle headspeed under flight.
                http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
                Det oppstår på omtrent 1800rpm. Men det er så mye at jeg tørr ikke ta det opp.. Rister jo i filler hele kopteret.
                Youtube: Flygutta
                -----------------------------
                Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                Heli: T-rex 700,T-rex 450
                Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                (34 år ung)
                www.flygutta.com
                www.vfkm.no

                Comment

                • Ullteppet
                  • Apr 2006
                  • 391

                  #23
                  Sjekk padle stangen at denne er like lang på begge sider. sjekk også at paddlene er helt horisontale når mekanikken er i null ( null pitch og senter cyclic stikke )
                  sjekk at bearings og thrustbearing er rett satt inn i hodet. (det er veldig fort gjort å sette disse inn feil vei.)
                  Bruker du governor eller limiter? hvis ikke, kjøp deg en slik og hold deg unna 1800 rpm ( egenfrekvens)
                  Ta en runde over linkene dine og sjekk at disse ikke går tregt.
                  prøv en annen type fuel, mere eller mindre nitro enn du bruker i dag.

                  da har jeg brukt opp alle mine fikse løsninger..

                  håper det ordner seg
                  T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                  Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                  Raptor 90se (solgt)
                  Extra 300 . (kontainer mat)
                  Mini funtana ( Peis varme )
                  Protech Cessna 182

                  Comment

                  • Kleffa
                    • Mar 2009
                    • 137

                    #24
                    Originally posted by Ullteppet
                    Sjekk padle stangen at denne er like lang på begge sider. sjekk også at paddlene er helt horisontale når mekanikken er i null ( null pitch og senter cyclic stikke )
                    sjekk at bearings og thrustbearing er rett satt inn i hodet. (det er veldig fort gjort å sette disse inn feil vei.)
                    Bruker du governor eller limiter? hvis ikke, kjøp deg en slik og hold deg unna 1800 rpm ( egenfrekvens)
                    Ta en runde over linkene dine og sjekk at disse ikke går tregt.
                    prøv en annen type fuel, mere eller mindre nitro enn du bruker i dag.

                    da har jeg brukt opp alle mine fikse løsninger..

                    håper det ordner seg
                    Jeg justerte pitch-kurva mi. ga den litt mere pitch i det området den begynte og riste, og da blei den plutselig bra?? Man lærer så lenge man lever. Veit ikke helt hva jeg lærte men..hehe
                    Youtube: Flygutta
                    -----------------------------
                    Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                    Heli: T-rex 700,T-rex 450
                    Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                    (34 år ung)
                    www.flygutta.com
                    www.vfkm.no

                    Comment

                    • Ullteppet
                      • Apr 2006
                      • 391

                      #25
                      helier er som damer.... man vet aldri....

                      godt det fikset seg for deg
                      T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                      Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                      Raptor 90se (solgt)
                      Extra 300 . (kontainer mat)
                      Mini funtana ( Peis varme )
                      Protech Cessna 182

                      Comment

                      • Shrek
                        • May 2007
                        • 441

                        #26
                        Originally posted by Kleffa
                        nå har jeg i alle fall gått over alle linker...har siktet og målt på alt som måles kan... Satte på igjen karbon bladene mine i dag, og hele copteret holdt jo på å riste i fra hverandre. En kompis prøvde de på sin raptor, men den var helt fin.
                        Satte på tre bladene mine igjen, og vibrasjonen var betydelig mindre....men det er nok en anntydning.
                        Men nå har jeg ett annet problem i tilleg...halen min står og logrer hele tiden..gyroen klarer ikke stabilisere den.. Fatter ikke at et heliopter som var så nice å fly i går, kan bli så rævva på en dag...HAT!

                        Er det noen enkel måte og resete en 401 gyro på.?
                        Kaster snar hele sjiten!

                        FRUSTRERT!
                        GYROEN KAN VÆRE HELE PROBLEMET!

                        Selv om gyroen regulerer halen, så kan du godt få vibrasjoner i andre akser om gyroen blir ustabil!!!
                        (Gyro her vil si gyro+serv+overføring+haleblader+halebom)
                        MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
                        MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

                        Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
                        Bi-Fly 25: turl.no/13pd
                        Quickie: turl.no/13pe
                        Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

                        Comment

                        • Heliman
                          • Mar 2006
                          • 1254

                          #27
                          Originally posted by Shrek

                          Selv om gyroen regulerer halen, så kan du godt få vibrasjoner i andre akser om gyroen blir ustabil!!!
                          (Gyro her vil si gyro+serv+overføring+haleblader+halebom)

                          Jeg er nok sikkert litt treg, for jeg forstår ikke helt hva du mener her?
                          Mvh
                          Bjørn Tore Espevik

                          Team Visa...

                          Comment

                          • retlaw
                            • Jan 2007
                            • 896

                            #28
                            Har du gjort endringer på flybar eller paddler? Hva skjer om du skrur padlene lenger inn eller skifter dem. Kan hende det er der problemet ligger?

                            Har du balansert halerotoren?
                            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                            walter@retlaw.no

                            Comment

                            Working...