Da blir det jystering av omdreidninger...trenger bare ett turtals meter!!!!! ahh... Takk gutter..tror jeg nærmer meg løsningen her nå.
Unconfigured Ad
Collapse
Raptor 50 Titan..Fa!"#"€
Collapse
X
-
Youtube: Flygutta
-----------------------------
Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
Heli: T-rex 700,T-rex 450
Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
(34 år ung)
www.flygutta.com
www.vfkm.no
-
Om du vil har litt ekstra sikkerhet, så kan du bare stripse på stive pinner i kryss under understellet. Bare ta noe plankebiter som du måtte ha liggende. Sørg for at de er korte. Da skaper de ikke særlig ekstra vibrasjoner. Jeg fløy rundt med ca 20 cm stikkende ut på hver side, og det gav masse "trygghet". Spør du meg, så ligger behovet for treningsunderstell mere i hodet, enn på ordentlig. Hadde liknende problemer som deg med min raptor, og løsningen var å endre turtallet litt opp (eller ned).
Som mange andre har sagt, så har alle helier bestemte turtallsområder der vibrasjoner oppstår. Det er helt normalt.
Min tråd finner du her: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=22527Med vennlig hilsen
Johannes Gjessing GMFK
|| JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||Comment
-
Jeg har og dårlig erfaring med treningsunderstell på min Raptor. Det gikk bra noen tanker, også begynte det å riste helt for jæ****. Det endte med panikk og jeg klasket heliet i bakken. Droppet treningsunderstell etterpå, og har ikke hatt problemer med vibrasjoner siden.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Jeg sliter fortsatt med vibrasjoner på raptoren min..eller vobling om du vil. Så fort jeg setter på carbonblader blir den helt mongo. Kjører med treblader, så fungerer den eksemplarisk. En kompis av meg har også en raptor 50. Han flyr med mine carbonblader nå, og det fungerer utmerket på hans heli. Jeg skjønner det bare ikke. (ingen treningsunderstell inn i bildet)Youtube: Flygutta
Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
(34 år ung)
www.flygutta.com
www.vfkm.no
Comment
-
Vet du hva slags headspeed du flyr på når dette oppstår?
Det finnes utstyr for å måle headspeed under flight.
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
-
Vet du hva slags headspeed du flyr på når dette oppstår?
Det finnes utstyr for å måle headspeed under flight.
http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000Youtube: Flygutta
(34 år ung)
www.flygutta.com
www.vfkm.no
Comment
-
Sjekk padle stangen at denne er like lang på begge sider. sjekk også at paddlene er helt horisontale når mekanikken er i null ( null pitch og senter cyclic stikke )
sjekk at bearings og thrustbearing er rett satt inn i hodet. (det er veldig fort gjort å sette disse inn feil vei.)
Bruker du governor eller limiter? hvis ikke, kjøp deg en slik og hold deg unna 1800 rpm ( egenfrekvens)
Ta en runde over linkene dine og sjekk at disse ikke går tregt.
prøv en annen type fuel, mere eller mindre nitro enn du bruker i dag.
da har jeg brukt opp alle mine fikse løsninger..
håper det ordner segT-rex ccpm (den gule) (solgt)
Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
Raptor 90se (solgt)
Extra 300 . (kontainer mat)
Mini funtana ( Peis varme )
Protech Cessna 182Comment
-
Sjekk padle stangen at denne er like lang på begge sider. sjekk også at paddlene er helt horisontale når mekanikken er i null ( null pitch og senter cyclic stikke )
sjekk at bearings og thrustbearing er rett satt inn i hodet. (det er veldig fort gjort å sette disse inn feil vei.)
Bruker du governor eller limiter? hvis ikke, kjøp deg en slik og hold deg unna 1800 rpm ( egenfrekvens)
Ta en runde over linkene dine og sjekk at disse ikke går tregt.
prøv en annen type fuel, mere eller mindre nitro enn du bruker i dag.
da har jeg brukt opp alle mine fikse løsninger..
håper det ordner segYoutube: Flygutta
(34 år ung)
www.flygutta.com
www.vfkm.no
Comment
-
nå har jeg i alle fall gått over alle linker...har siktet og målt på alt som måles kan... Satte på igjen karbon bladene mine i dag, og hele copteret holdt jo på å riste i fra hverandre. En kompis prøvde de på sin raptor, men den var helt fin.
Satte på tre bladene mine igjen, og vibrasjonen var betydelig mindre....men det er nok en anntydning.
Men nå har jeg ett annet problem i tilleg...halen min står og logrer hele tiden..gyroen klarer ikke stabilisere den.. Fatter ikke at et heliopter som var så nice å fly i går, kan bli så rævva på en dag...HAT!
Er det noen enkel måte og resete en 401 gyro på.?
Kaster snar hele sjiten!
FRUSTRERT!
Selv om gyroen regulerer halen, så kan du godt få vibrasjoner i andre akser om gyroen blir ustabil!!!
(Gyro her vil si gyro+serv+overføring+haleblader+halebom)MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b
Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
Bi-Fly 25: turl.no/13pd
Quickie: turl.no/13pe
Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pfComment
-
Comment
-
Har du gjort endringer på flybar eller paddler? Hva skjer om du skrur padlene lenger inn eller skifter dem. Kan hende det er der problemet ligger?
Har du balansert halerotoren?Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment