Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra og billig gyro hos Hobbyland, KM 401 til 345,-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da får du prøve lengre inn. Dvs, bore hull i servohjulet slik at du får montert den nærmere senter.

    Vet ikke om du har nevnt det, men hvilken haleservo har du?
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #17
      Originally posted by orjanp View Post
      Da får du prøve lengre inn. Dvs, bore hull i servohjulet slik at du får montert den nærmere senter.

      Vet ikke om du har nevnt det, men hvilken haleservo har du?
      Det vil bli et problem med nok utslag hvis jeg bruker lenger inn en det innerste hullet som er der. Måtte føre stikka så godt som til endene når jeg satte opp limit ved innerste hull. På neste hull nådde jeg enden på hale ved ca halvveis utslag på halestikka.

      Haleservoen er Power HD DS-3688HB (100 % compitable with S9257), 0,07 sec/60 grader ved 6,0V, 2,8 kg ved 6,0 V, Operating Voltage 4,5-6,0 V
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #18
        Originally posted by arhennie View Post
        Flyr(hoovrer du på veldig høy headspeed? Og flyr du på normalkurve med mye throttlepådrag fra hoover til full pitch?
        Vet ikke turtallet, men du kan høre det på en tidligere film her, låter vel normalt ? :
        Her bruker jeg KM 401 gyroen, og drar vel ca +- 5-6 grader pitch, og hvis du skrur opp lyden litt, så hører du turtallet synker litt

        Flyr bare på Idle up, 100 % flat gasskurve, 0 25 50 75 100 jevn pitchkurve.

        Sjekket litt på Youtube, og fant denne:
        Høres ikke ut som turtallet faller så mue her.
        Last edited by bth; 30-09-11, 18:20. Reason: fant youtube film.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #19
          Nei, dersom du flyr på 100% flat kurve så er i allefall ikke det problemet. At turtallet faller litt er normalt.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Align GP 750 Gyro holder ikke halen

            Har nå satt rorhornet til 4,5 mm fra senter til senter av ballink som beskrevet i manualen, og testet i dag.
            Fikk gain til ca 85 før oscillatingen av halen kom. Ville fortsatt ta piruett til venstre ved full gass.
            Traff en annen heliflyver i dag som foreslo 2 lag med gyrotape. Får teste i morgen igjen.
            Bfight 210
            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
            Phoenix RC Club

            Comment


            • #21
              Align GP 750 Gyro holder ikke halen . problem løst

              Ble ingen forskjell med 2 lag gyrotape. Flyttet linken til halen ett hakk ut, så det var ca 7 mm fra senter. Satte så opp gyroen så halen slo helt ut til kantene. Satte så pitch til +-10 grader. Holder halen helt stødig nå med fulle utslag på gass-stikka.
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment


              • #22
                Headspeed på 450 helikopter ?

                Originally posted by arhennie View Post
                Flyr(hoovrer du på veldig høy headspeed? Og flyr du på normalkurve med mye throttlepådrag fra hoover til full pitch?
                Bruker 11 tenners pinjong, og målte headspeed i dag.Bruker 100 % flat idle up kurve. Maks var 2760 RPM, og det sank til 2250 RPM på full pitch, 10 grader. Virker dette lavt ? Vurderer å sette inn 13 tenner.
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #23
                  Jeg husker ikke disse turtallene på 450. Nå målte jeg aldri mine men det var noe disusjoner om maks headspeed. Ta det med en klype salt, men lurer på om det var rundt 3400 eller noe. Motoren var i allefall en 3700kv sak. 12T ble anbefalt for nybegynnere og 13T for 3D og denslags. Jeg husker dengang jeg syntes flat 100% ble helt vilt så jeg fløy på lavere kurver.

                  Du har kanskje en 4000kv motor? Vet flere med HK og Turnigy motor hadde det. I såfall tilsvarer vel 11T omtrent 12T på en 3700kv motor. Men jeg syntes kanskje tallene hørtes lave ut. Turtallet vil synke når du gir på. Hvor mye har jeg ingen formening om. Men sjekk at du ikke har noe tregheter noe sted.

                  Sjekk mesh mellom pinjong og hoveddrev. Skal være en liten slark bare på høyeste punkt. (Drevene er aldri helt runde).
                  Sjekk så ikke beltet er for stramt.
                  Jeg har opplevd at om hoveddrev er boltet for stramt til masta har drevet deformert seg og ført til treghet.
                  Eventuell deformasjon/dårlig støp på diverse drev kan føre til mye motstand i systemet. (Slett ikke uvanlig på HK heliene vel).
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment

                  Working...
                  X