If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Haleservo er futaba 9257. Men det er ikke denne som har "småstein" i kassa. Det er en av cyclic-servoene. Var innom Globy igår og henta en ny ds510, for å sjekke om det er det som er problemet. Kan ikke si at noen av servoene har fått seg en smell akkurat.
Men jeg har hatt herligheten "utstilt" på kontoret mitt. Og der veit jeg det er noen klåfingra ingeniører.
Et lite tips er å bytte servodrevene istedet for å kjøpe ny servo Drev koster ca 50 kr.
Går halen og haleservoen lett og fint? Ikke noe motstand? Når ting står en periode har ting en tendens til å sette seg litt. Er pitch slideren på halen smurt opp med olje? Litt symaskinolje el.l er gode ting der bak
Når jeg var hos Globy hadde jeg ikke med kvittering, så om det er dette som er feilen, vil den første servoen bli en reklamasjonsak og jeg får pengene tilbake..
Har sjekket at det ikke er noe binding mellom servo og hale, og pitchslideren sklir lett. MEN jeg har ikke oljet noe der bak :/
Skjedd mye siden sist jeg la inn oppdatering her!
Fått meg en liten nitro-rakker også (Raptor 50 titan), sliter litt med oppsettet så det er ingenting å skrive hjem om enda.
Har også kjøpt meg en 1:10 Touring fuel, og meldt meg på løp allerede (altfor tidlig).
Men det som virkelig er hygge i en stressa hverdag, er å ta med seg 500`n, rusle langt utpå jordet og flyyy
Makan til avkobling skal man rope lenge etter..
Den flyr som en drøm og er ikke nevneverdig sensitiv i litt vind!
Jeg leser side opp og side ned om at det er nødvendig med tourque-tube, fbl, "BeastX-must-have" etcetera etcetera for å få fuglen til å fly som man virkelig vil...... Etter min erfaring er dette preiket bare oksebæsj!
Dra heller ut å fly til krampa tar deg med det du har, og lær!
Oppgraderingene kan komme når man savner det lille ekstra (og da skal man gjerne ha flydd noen år)..
Ser en hel haug av folk som pimper hopterkopteret til alle kunstens regler, flyr som ei kråke, før all pimpinga sitter jordfast.. Selvfølgelig er smaken som baken, og enkelte liker nok pimping mer enn flying.
Men budskapet mitt blir vel at; det enkleste er ofte godt nok i bøtter og spann!
(Rettet mot nybegynnere i første omgang, siden jeg er i den divisjonen)
Flyvingen blir enda bedre etter de første krasjene. og enda mere moro å fly.
Når man ser hvor "billig" der er med krasj, samtidig som man ikke har ny maskin, så blir flyvingen enda mere moro. Snitt kostnad på min trex 450, koster rundt 150 kr, men du må ut med litt mere. Men uansett ikke noe å si på.
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment