Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har ett ett godt tips om beskyttelse av halerotor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Eirik Johannesen View Post
    Dette høres sikkert litt dumt ut, men halerotoren min slår støtt og stadi nedi bakken, da ryker det deler, er det noen som har noen gode tips??? Sikkert bare en trenings sak, men er lei av å kjøre langt for å kjøpe deler. Bilder eventult for sikkring av halen.
    Virker som du flyr på hardt underlag. Fly på gress. De sparer halen betraktelig. Halen er ikke så utsatt, men du kan beregne at du må bytte rotorbladene innimellom
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #17
      Originally posted by spitmk16 View Post
      Virker som du flyr på hardt underlag. Fly på gress. De sparer halen betraktelig. Halen er ikke så utsatt, men du kan beregne at du må bytte rotorbladene innimellom
      Det er omvendt, jorden her er løs så halefinnen synker nedi og rotor bladet ryker ikke, det pisker bare opp jord, men tourqe drevene ryker. Skulle ønske halerotorn røk istedenfor, enklere å bytte. Jeg forlenget finnen 2 cm med en carbon halerotor den passet perfekt, teipet den på, skal teste den i morgen. Det er ikke så mange underlag å velge i her, er bare rismarker
      Aeolus 50 3D Nitro
      KDS 450 S CF fult oppgradert
      Futaba T6exh

      Comment


      • #18
        Originally posted by Eirik Johannesen View Post
        Det er omvendt, jorden her er løs så halefinnen synker nedi og rotor bladet ryker ikke, det pisker bare opp jord, men tourqe drevene ryker. Skulle ønske halerotorn røk istedenfor, enklere å bytte. Jeg forlenget finnen 2 cm med en carbon halerotor den passet perfekt, teipet den på, skal teste den i morgen. Det er ikke så mange underlag å velge i her, er bare rismarker
        Bytt til halereim, den tåler mere
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #19
          Originally posted by spitmk16 View Post
          Bytt til halereim, den tåler mere
          Jeg har spurt han eksperten i butikken her om det, men han sier det sitter trenings deler i plastikk på reima også, jeg får kjøpt alle disse delene i metall, men da ryker hovedreven osv istedenfor hehehe, jeg får nok bare trene mer, nå er jeg jo veldig klar over det så jeg får bare passe på at jeg ikke drar ned gassen da jeg bruker rudder holde meg i lufta Ifølge eksperten skulle jeg ikke sette på metall gear før jeg begynner med 3D flyving.

          Hadde jeg vist bedre når jeg kjøpte helien så skulle jeg kjøpt med reim, det var samme prisen, men det sto en kar der og mente torqu drev var bedre og det er ihvertfall ikke sant har jeg funnet ut, men torgu gear har vel sine fordeler det også vil jeg anta. Nå har jeg kjøpt med ekstra gear og pitch arm så jeg krysser fingerne for at det blir liggende å støve ned
          Aeolus 50 3D Nitro
          KDS 450 S CF fult oppgradert
          Futaba T6exh

          Comment


          • #20
            Originally posted by Eirik Johannesen View Post
            Hadde jeg vist bedre når jeg kjøpte helien så skulle jeg kjøpt med reim, det var samme prisen, men det sto en kar der og mente torqu drev var bedre og det er ihvertfall ikke sant har jeg funnet ut, men torgu gear har vel sine fordeler det også vil jeg anta. Nå har jeg kjøpt med ekstra gear og pitch arm så jeg krysser fingerne for at det blir liggende å støve ned
            Så fort du slutter å pløye rismarken med halen, kommer du til å skjønne at Torque Tube er den beste løsningen
            Mindre motstand og null vedlikehold..

            De fleste ripper noen drev i startfasen - det er en del av læringskurven
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #21
              Originally posted by Brumm View Post
              Så fort du slutter å pløye rismarken med halen, kommer du til å skjønne at Torque Tube er den beste løsningen
              Mindre motstand og null vedlikehold..

              De fleste ripper noen drev i startfasen - det er en del av læringskurven
              jepp Det er bare å trene mer. Nå har jeg veddet med kona at jeg skal ta oppvasken en uke hver gang jeg tar ett drev, så nå er jeg rett og slett nødt til å lande ordntlig LOL
              Aeolus 50 3D Nitro
              KDS 450 S CF fult oppgradert
              Futaba T6exh

              Comment


              • #22
                Fra gammelt av har jo en forlengelse med pianotråd vært vanelig. Dette får du kjøpt i de fleste hobbyforetninger. Du kan borre hull og stripse den fast i finnen, også lager du en bøy på den i bunn.
                -Futaba 14 MZ
                -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
                -Robbe Futura Nova
                -Robbe Futura Contest
                -Schlüter Champion
                -Schlüter Mini Boy
                -Schlüter DS22
                -Century Ninja ProMaster
                -TSK Mystar 46
                -X-Cell 40
                -Ikarus Piccolo
                -ZN Line Synergy
                -BVM Aggressor
                -Cheveron 60 på flotører
                -Yoshioka Model Factory Viking 40
                -Donut models Nexus
                -noen biler og båter

                Comment


                • #23
                  Eventuelt la hale rotorbladaene være litt løse. Ikke skru de så hardt, da vil de gi etter når de treffer bakken.

                  Comment


                  • #24
                    Noe andre også gjør er å heise det bakre understellet med skiver eller noe annet, som legges mellom understellet og ramma. På min 700 har jeg satt et lavere understell foran, og det hjelper masse med det høye gresset vi har på stripa.
                    Honeybee CP 2

                    Comment

                    Working...
                    X