Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett microbeastx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Takk for all hjelp her ... har flydd en del med beastx no å den flyr som en drøm

    mvh

    Roger

    Comment


    • #17
      BeastX fungerer som en drøm her også =) Halen er skikkelig god på denne enheten her.
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #18
        Jeg holder på med å sette opp en BeastX på 550`en min og er veldig usikker når det gjelder kapittel 4 (fra side 21 og utover). Jeg har en futaba r607fs 2,4ghz mottaker og futaba 7c radio, og da skal vel receiver type settes til "standard receiver", altså status-led "off"?

        Er det slik at siden jeg velger "standard receiver" så skal jeg ikke bry meg om det som står på side 23, 24, 25, 26, 27 og 28?
        ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

        Comment


        • #19
          Det er helt riktig junior.

          Side 28 er fail safe og den vil du vell kanskje programmere?

          Comment


          • #20
            Jo du sier noe der. Men jeg klarer ikke å skjønne hvordan jeg skal komme meg dit? For når jeg velger "standard receiver" og trykker lett på knappen slik at det lagres så avsluttes programmeringen (side 22).
            ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

            Comment


            • #21
              Failsafen du snakker om der er kun i bruk hvis du har satelitt mottaker rett i beastx.
              Siden du bruker standard reciver er failsafen programmert i reciveren.
              (Står også på side 22 att programmeringen avsluttes hvis du har valgt standard mottaker)

              Litt knotete sagt men du forstår kansje. Failsafen programmeres med andre ord akkurat som du normalt ville programmert failsafe på en flybar heli.
              På min spektrum mottaker f.exs blir failsafen den posisjonen servoer og gass er i når jeg binder den mot sender.
              Last edited by jonny; 26-05-11, 21:16.
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • #22
                Originally posted by junior View Post
                Jo du sier noe der. Men jeg klarer ikke å skjønne hvordan jeg skal komme meg dit? For når jeg velger "standard receiver" og trykker lett på knappen slik at det lagres så avsluttes programmeringen (side 22).

                Essda, ikke bry deg så mye om det.. Jeg har gitt blaffen i fail safe på beastx'en... (får sikker mye pes nå da men )

                Comment


                • #23
                  Skjønte hele greia nå når dere bekrefter det jeg trodde og da er jeg sikker på at jeg har gjort ting riktig. Takk for den hurtige hjelpen =)
                  ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                  Comment


                  • #24
                    Er kommet til punkt J nå, og skal sette 6 grader cyclic og ha blått lys. Jeg må opp på 7 grader for å få blått lys. Ved 6 grader har jeg rødt lys. Det står i manualen at dette er viktig å få rett, men på en video fra beastx forumet på helifreak så sies det at det er viktigere å ha 6 grader enn blått lys. 6 grader og blått lys er optimalt, men det går fint å fly selv om det lyser rødt ved 6 grader.

                    Hva har dere andre gjort her? Flyr dere med en annen farge enn blå, eller justerer dere til det viser blått?

                    Jeg har vært nøye med å få servoene 90 grader, justert swash platen vannrett ved hjelp av verktøyet man setter oppå og justerer linkene til alle 3 punktene tar borti swashen, og jeg har montert på et verktøy som gjør at jeg har 0 grader pitch når dette skulle justeres.
                    Jeg har også brukt de innerste hullene på servoarmene etter manualen til Align 3G oppsettet, så hvis jeg skal ha mindre utslag så må jeg vel kjøpe nye servoarmer?
                    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                    Comment


                    • #25
                      pröver mer å flytter linker på servo horn ett hål in ( har lest folk måtte borre nya hål )
                      Last edited by ragge1; 28-05-11, 13:40.
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #26
                        forresten vilken heli er det och vilka servo bruker du
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • #27
                          Det er et T-Rex 550e 3G med Align DS610 servoer, hvor jeg bytter ut Align 3G enheten.

                          Jeg har en del servohorn liggende, og tenkte jeg skulle prøve å bytte. Men skal jeg kun bytte servohornene på aileron servoene, eller bør jeg bytte på elevator servoen også slik at alle 3 servohornene er like?
                          ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by junior View Post
                            Det er et T-Rex 550e 3G med Align DS610 servoer, hvor jeg bytter ut Align 3G enheten.

                            Jeg har en del servohorn liggende, og tenkte jeg skulle prøve å bytte. Men skal jeg kun bytte servohornene på aileron servoene, eller bør jeg bytte på elevator servoen også slik at alle 3 servohornene er like?
                            De trenger ikke være like så lenge avstanden er 100% lik! Det letteste er jo selvfølgelig å bytte alle tre servohornene med noen som har den avstanden du vil trenge.

                            Comment


                            • #29
                              eg hjalp en med 550 med beastx ( i fördel mot 3G ) för en lite tid tilbaka, vist eg huske rett han brukte DS610 servo , huske ikke vilka servohorn han brukte men vi flytter linker ett hål in og då fikk vi blå på 6 grade ,
                              en lite tips sett noe spacer på elevetor servo att får den lite lengre in så får du mye mer utslag på cyclic utan att servohorn tar bort i antirotasjon bracket
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                              HD 500 Cell : brain2

                              DX9

                              Comment


                              • #30
                                Disse 550 hornene er veldig lange. Om du ikke vil borre nye hull tenker jeg du må se på noe Hyperion horn eller noe. Sjekk elefun og send dem en mail og si hvor lange du vil trenge.

                                Men før det ville jeg prøvd å bytte kulelinkene på swash'en. Det sitter fire kuler på øvre ring på swash. To er litt lengre enn de andre, og jeg mener det er de lange som er til linkene opp i bladgriperne. Prøv å bytte rundt på disse slik at du får de korte opp til bladgriperne istedet. Kan hende det er nok for å komme i mål?
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X