Unconfigured Ad

Collapse

Priser Norge og Asia.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Biplan
    • Apr 2008
    • 903

Leveringstiden er avhengig av hvordan du velger å få varene sendt. Jeg har opplevd at det har tatt 5 uker (grunnet Kinesisk nyttårsfeiring) med rimeligste flyfrakt.

Enig med det som andre opplyser at kvaliteten er så som så. Har kjøpt et opptrekkbart understell som må ha blitt ødelagt av montøren i Asia. Kundeservice krever ting som er umulig å oppfylle. Fasit: rent tap.

Jeg vil fraråde nybegynnere å bestille fra Asia. Den hjelpen og erfaringen du får hos din lokale hobbyforretning er uvurderllig og det kan man ikke sette en pris på.

Dersom du bor langt fra en hobbyforretning forslår jeg at du bestilller fra en av de som annonserer her på forumet. Ring forretningen og be om råd, kjøp en modell for nybegynnere. Meld deg inn i den lokale modellflyklubben,
    se http://www.modellfly.info/Klubber/KlubberNorge.asp
    Last edited by Biplan; 10-03-11, 14:45. Reason: la til tekst
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• patternplanes
      • Jun 2009
      • 253

Originally posted by Biplan
      Har kjøpt et opptrekkbart understell som må ha blitt ødelagt av montøren i Asia. Kundeservice krever ting som er umulig å oppfylle. Fasit: rent tap.

Jeg vil fraråde nybegynnere å bestille fra Asia. Den hjelpen og erfaringen du får hos din lokale hobbyforretning er uvurderllig og det kan man ikke sette en pris på.

Dersom du bor langt fra en hobbyforretning forslår jeg at du bestilller fra en av de som annonserer her på forumet. Ring forretningen og be om råd, kjøp en modell for nybegynnere. Meld deg inn i den lokale modellflyklubben,
      se Klubber i Norge
      Helt enig, kjøp så mye som mulig i Norge så kan du få hjelp av de i butikken eller en modellflyklubb i nærheten når du skulle trenge det Anbefaler deg sterkt å melde deg inn i en modellflyklubb der du får god hjelp. Kvaliteten fra Kina er veldig varierende, du får også bestilt mye søppel fra f.eks. hobbycity.com
      Last edited by patternplanes; 10-03-11, 16:57.
      Kristoffer Rosmo
      Vingtor RC Klubb
      Great Planes Super Sportster 40
      SebArt Wind S110
      Clik 2.0

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Originally posted by Rabbern
        Ja jeg ble tipset om Hobbyking.com når jeg skulle kjøpe meg RC båt, også så jeg på en film. Og fikk kjempe lyst på Helikopter, og har sett på Align fra 450 og opp egentlig.
        Og kan ikke skjønne hvordan det kan være så store forskjeller i prisen?

Så om dere vil si hva/hvorfor:
        - Hva er flybarless?
        - Kunne dere finne to identiske helikoptre, et i Norge og et i Asia?
        - Hva som trengs for et 450 og hvilken sum det vil komme på i fra Hobbyking.com?
        - Har ikke Radio som kan brukes.
        Flybarless er uten flybar, se litt nøye på to helier, en av hver og du ser med en gang forsjellen. Sitter på hodet på helien, ved rotoren.

Jeg har sett endel som har planer om å kjøpe hobbyking sin variant av trexen og så bytte ut delene etterhvert. Men dette blir svært dyr måte å kjøpe heli. Kjøp orginal align med en gang, du vil ikke angre.

Når det gjelder radio, så kan du kjøpe Spektrum DX7 på rcmarked. De selges unna i bøtter og spann for tiden.

Batterier, så anbefaler jeg Turnigy Nano 35C 2200 mah batterier til heliet. Meget bra batterier til svært billig penge.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Rabbern
          • Mar 2011
          • 77

Hvem er det av norske forhandlere som har nettside da? Sjekk litt priser på forskjellige modeller, da kan jeg evt kjøpe Heli istedet for fly.
          Og Heli er jo tøft, men det er jo fly også så må nesten se på lommeboka først.

Comment

• E&E
            • Apr 2008
            • 578

Her er en samling med norske og utenlandske forhandlere/nettsider.

(utrolig mye rart som gjemmer seg på forumet her)
            Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• Rabbern
              • Mar 2011
              • 77

Takker og bukker, skulle hatt noe snart men det får vente akkurat kjøpt ny sykkel så.

Comment

• kian
                • Jul 2005
                • 41

Kjøp fra seriøse aktører på eBay. Du får samme helikopteret (JA! Align!!) til en mye mye mye lavere pris.
                Frakten er også upåklagelig. Mitt Align T-rex 450 pro brukte 4 dager fra Taiwan til det var på døra mi hjemme i Norge.
                En del av firmaene der nede skriver automatisk lavere verdi på pakken, med tanke på toll. Om dette her er en bra praksis eller ikke får være hver egen sin mening. Jeg syns iallefall det var kjekt å betale mindre. Men dette her får man ta et standpunkt på selv...

Comment

Working...