Unconfigured Ad

Collapse

xilian mekker T-Rex 700N (XGTHIK)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xilian
    Chief Executive Officer
    • Feb 2009
    • 6522

    #1

    xilian mekker T-Rex 700N (XGTHIK)

    Har funnet ut at baklager etc. på motor er rimelig slitent,
    så da må det byttes, og da må motor og alt sammen ut.

    begynte skikkelig bra...
    I samme momentet som jeg driver å skal ha ut motoren
    sjekker jeg jo over skruer om det mangler locktite etc.
    På ene sida av motorfestet så gjorde det det.
    På andre sida må det være brukt grønn locktite eller.no Satt som i Odalen.
    Resultatet ble avrunda hoder (ja, jeg bruke Hudy-nøkler. Top kvalitet)

    Har jo på forhånd kjøpt RC Screwz settet, men der fantes jo ikke disse
    spesial-skruene som har sånn ekstra tapp helt i bunnen for å passe
    ramma 100% ...

    Må jeg handle H70053T Motor Mount - elefun.no - Radiostyrt hobby, eller er det noen
    andre som har godt tips her?
    Tom I. Arntsen
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

    #2
    (Vil til mitt forsvar si at det ikke var jeg som monterte heliet..)
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment

    • Brumm
      • Apr 2008
      • 1816

      #3
      Originally posted by xilian

      Har jo på forhånd kjøpt RC Screwz settet, men der fantes jo ikke disse
      spesial-skruene som har sånn ekstra tapp helt i bunnen for å passe
      ramma 100% ...
      Til ramma anbefaler jeg disse:
      Fast Lad Performance


      eller disse:
      Fast Lad Performance
      Last edited by Brumm; 06-04-11, 20:49.
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment

      • xilian
        Chief Executive Officer
        • Feb 2009
        • 6522

        #4
        Bør være sjappe i Norge... Håpet var jo å få tatt en tur til helga..
        Men skruene er riktige ja
        Tom I. Arntsen

        Comment

        • Brumm
          • Apr 2008
          • 1816

          #5
          Lynx skruene til ramma er "must-have", så bestill de uansett
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

          Comment

          • xilian
            Chief Executive Officer
            • Feb 2009
            • 6522

            #6
            vil ha ... nå ..
            Får trygle og be elefun om å sende varer i morgen.

            Men nå er motor demontert, renset..
            Har spraya inn alt med litt WD40, så kan det stå over natta
            før neste rens og montering av nye lager.

            Artig å se om det virker etterpå
            Tom I. Arntsen

            Comment

            • Brumm
              • Apr 2008
              • 1816

              #7
              Originally posted by xilian

              Artig å se om det virker etterpå
              Det gjør den! Jeg Demonterte 91 motoren min for første gang i vinter.. Og med litt nye deler og ny plugg blir den god som ny
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment

              • lacappuchino
                • Oct 2007
                • 1342

                #8
                Du må jo slenge inn et bilde da Tom. Jeg vet faktisk ikke hvordan en stygg motor ser ut engang jeg. Koser og putrer med mine rett som det er, har ikke helt hjertet til å la noe sånt skje med mine.
                Honeybee CP 2

                Comment

                • xilian
                  Chief Executive Officer
                  • Feb 2009
                  • 6522

                  #9
                  Njæ. er ikke så mye å ta bilder av i grunn..

                  Men nå er i alle fall motor montert sammen igjen og det
                  blir spennende å se om den virker etter bytte av lager
                  og montering av undertegnede. Første gang jeg har
                  gjort så mye med en motor

                  Ellers har jeg oppgradert 3G’en til 2.1 og setter opp
                  alt på nytt igjen. Har snudd gyroen slik at jeg slipper
                  å demontere for å kople til justeringsverktøyet (3G USB)
                  Lar alle innstillinger stå 100% standard.
                  Har ikke noe greie på 90% av tinga likevel.

                  Fikk ny tank, men her også er ting alt annet enn tett.
                  Så jeg velger å montere min modifiserte tank som er
                  100% tett, samt nye slanger hele veien.
                  Blindingsplugg midt på tanken er sausa inn med 30- min
                  epoxy. Samtidig har jeg satt en O-ring på pluggen der
                  fuelen skal ut. Usikker på fuel vs epoxy og vibrasjoner,
                  men tror/håper det går bra.

                  Fuelfilter gidder jeg rett og slett ikke montere.
                  Sannsynligheten for at det kommer 100 ganger mer møkk
                  i innsuget enn via tanken er jo enorm…

                  Driver samtidig å legger opp alt av ledninger på nytt, samt
                  plassering av 3G-boks, mottaker etc. for å få det litt ryddigere
                  med bedre oversikt.

                  Kjører stock fuel-klunk foreløpig. Hvis det fortsetter å trøble,
                  Monterer jeg inn lynx-klunken. Time will tell.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment

                  • Guest

                    #10 Unapproved
                    Originally posted by lacappuchino
                    Du må jo slenge inn et bilde da Tom. Jeg vet faktisk ikke hvordan en stygg motor ser ut engang jeg. Koser og putrer med mine rett som det er, har ikke helt hjertet til å la noe sånt skje med mine.
                    He he, Xilian er faktisk en av dem på forumet som er dårligst på å legge ut bilder

                    Comment

                    • Brumm
                      • Apr 2008
                      • 1816

                      #11
                      Originally posted by xilian
                      Fikk ny tank, men her også er ting alt annet enn tett.
                      Så jeg velger å montere min modifiserte tank som er
                      100% tett, samt nye slanger hele veien.
                      Blindingsplugg midt på tanken er sausa inn med 30- min
                      epoxy. Samtidig har jeg satt en O-ring på pluggen der
                      fuelen skal ut. Usikker på fuel vs epoxy og vibrasjoner,
                      men tror/håper det går bra.

                      Fuelfilter gidder jeg rett og slett ikke montere.
                      Sannsynligheten for at det kommer 100 ganger mer møkk
                      i innsuget enn via tanken er jo enorm…

                      Kjører stock fuel-klunk foreløpig. Hvis det fortsetter å trøble,
                      Monterer jeg inn lynx-klunken. Time will tell.
                      Tanken er sjelden helt tett når pakninger og gjennomføringer er nye.. Vil ikke anbefale lim/epoxy.. Fyll opp tanken med fuel å la den stå over natta, så sveller pakningene så det blir tett..

                      Dersom du har planer om å gå over til fuelmaget noen gang, vil jeg anbefale deg å sette på filteret igjen.. Det kan forkomme at fuelmagneten går i oppløsning og da er det kjekt å ha noe som samler opp restene..
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                      Comment

                      • arhennie
                        • Mar 2008
                        • 4316

                        #12
                        Du kan snu blindpluggen og blokke den ut med en plugg eller noe som du måtte ha/finne.
                        Også kan du dra litt i den med en tang eller skrutrekker så den legger seg bedre inntil.
                        Men husker jeg var irritert på de greiene der da jeg hadde 700.

                        Tror det er hakket verre å få rusk og rask inn med fulen fremfor luftveien pga nålene. Vet ikke. Bare tror
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment

                        • xilian
                          Chief Executive Officer
                          • Feb 2009
                          • 6522

                          #13
                          Originally posted by anders e
                          He he, Xilian er faktisk en av dem på forumet som er dårligst på å legge ut bilder
                          Det er fordi jeg veit hvor mye leie av diskplass koster .. hehe... Neida. Er nok litt dårlig der.
                          Innrømmer det.

                          Brumm: Ok. Skal prøve å fylle opp og se hva som skjer da. Ett av problemene med dette heliet har jo
                          vært luft i slangene. Med påfølgende motorstopp. (Vurderer enda headertank)
                          fuelmagnet er fortsatt på vurderingsstadiet. Men kjipt å bytte klunk titt og ofte. Men vurderer fortløpende.
                          Først og fremst må jeg få det til å funke en hel tank uten problemer.

                          arhennie: Jeg så en fiffig løsning med dubro-tank-lokk som så bra ut. er omtrent som du nevner.
                          Prøver epoxy-løsningen i første omgang. Skjer sikkert mye før jeg får flydd en tank uansett
                          Det med rusk i forgasseren tenkte jeg ikke på. Da blir det fuelfilter likevel

                          Noen som har gode bilder av fin plassering av slanger/filter? Vil ha det ryddig og oversiktelig.
                          Last edited by xilian; 11-04-11, 12:24.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment

                          • Brumm
                            • Apr 2008
                            • 1816

                            #14
                            Originally posted by xilian
                            Brumm: Ok. Skal prøve å fylle opp og se hva som skjer da. Ett av problemene med dette heliet har jo
                            vært luft i slangene. Med påfølgende motorstopp. (Vurderer enda headertank)
                            fuelmagnet er fortsatt på vurderingsstadiet. Men kjipt å bytte klunk titt og ofte. Men vurderer fortløpende.
                            Først og fremst må jeg få det til å funke en hel tank uten problemer.

                            Noen som har gode bilder av fin plassering av slanger/filter? Vil ha det ryddig og oversiktelig.
                            En løsning veldig mange velger på 700'en er følgende: Bruk det midtre hullet til påfylling via en slange som du stikker ut av et av hullene i ramma. Bruk OMI fuelmagnet (eller et annet merke som funker) i det ytterste hullet, videre til motoren.. Da slipper du montere headertank og det ser ganske ryddig ut.. I tillegg er det enkelt å bytte svamp på fuelmagneten..

                            Click image for larger version

Name:	IMG_1643.JPG
Views:	1
Size:	84.9 KB
ID:	578220
                            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                            Comment

                            • xilian
                              Chief Executive Officer
                              • Feb 2009
                              • 6522

                              #15
                              Smekker canopy du har

                              Men du har altså 3 hull i tanken? Fra potte, til motor og så ett til påfylling?

                              Edit: Nå ser jeg! Det var lurt. skal gjøre det. Ser bra ut

                              Hvis alt klaffer så kommer det kanskje et par bilder i kveld ;D
                              Tom I. Arntsen

                              Comment

                              Working...