Unconfigured Ad

Collapse

futaba 10 cg og instillinger i Phoneix rc simm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikael
    • Apr 2011
    • 38

Det jeg har hørt (skal ikke si at jeg vet, siden jeg er grønn selv), er at jo større helikopter, jo mer stabilt er det i lufta. Det er på grunn av at det er mindre påvirket av vind etc.

Ulempen med et større helikopter er at når man krasjer så koster delene mer enn på et mindre heli. Men dette kan jo kanskje veies opp med at man forhåpentligvis krasjer litt sjeldnere med et større heli (men krasje vil vi nok uansett).

Man kan også stille inn senderen slik at den gir "roligere" utslag på stikkene, slik at heliet ikke blir så "twitchy", men dette går dog for både store og mindre helikoptre.

To "must" som jeg har fått terpet inn av folk jeg har snakka med er:
    * Kjøp et større heli hvis du har råd til det.
    * Kjøp god radio og elektronikk (du har jo en god radio, så den er grei)
    * Bruk treningsunderstell slik at sjansen for at heliet velter ved landing/take off er mindre.
    * Meld deg inn i nærmeste klubb slik at du kan få råd og veiledning fra mer erfarne folk.
    * Før du flyr helikopteret for første gang, så ha en erfaren pilot gå over heliet med deg, og sjekke at alt er satt opp riktig, både selve helikopteret men også radio og elektronikk.
    Og ikke minst:
    * Øv i simulator!

Jeg har brukt veldig lang tid på å sette meg inn i teorien for helikopterflyging, og jeg håper det gjør meg litt mer komfortabel når jeg skal sette min førte T-Rex i lufta. En web-side jeg har pløyet igjennom er Beginners start here - RC Helicopter Wiki. Denne forklarer fint mange av aspektene med et RC helikopter, og hva alle delene i heliet gjør og heter.

Når det gjelder faktiske erfaringer med T-Rex 450/500 så får jeg overlate det til de andre på forumet som faktisk har erfaring
    E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
    Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
    Futaba 7C

Comment

• JayBee
      • Sep 2009
      • 762

Fly mye på simulator.

En simulator er sinnsykt bra stikketrening, og hvis du i tillegg kjøper et trainerunderstell så er det sikkert ikke noe problem for deg å rore en snillt satt opp trex
      Last edited by JayBee; 26-04-11, 18:08.
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• big lama
        • Apr 2011
        • 11

Hei..Ok jeg skal prøve og følge noen gode råd her,og det med treningsunderstell,ja det er helt sikkert ei god innvistering.

Skal en tur inn på den Heli siden du ga tips om her Mikael..

Takk for svar..
        Har vært ute med Co Axial i dag,men for mye vind...

Comment

• big lama
          • Apr 2011
          • 11

Hei..
          beklager at jeg ikke vet navnet på denne delen som jeg må skifte på big lama,men jeg må spørre Dere der ute om hjelp.
          den delen som vektarmen sitter i altså hele den delen som jeg setter fast bladene i må jeg skifte.
          er det noen som vet hvordan jeg får av denne delen??
          Jeg har rett og slett ingen anelse..
          tenker og skifte ut dette med aliminium om jeg noen gang får dette av.
          om jeg skifter den øverste,må jeg da skifte ut den nederste i aliminium også??

skal prøve og finne ut hva denne delen heter så kommer jeg tilbake litt senere,men på forhånd TAKK for svar.

Comment

• JayBee
            • Sep 2009
            • 762

Her finner du delen du skal ha uten problemer Partfinder - elefun.no - Radiostyrt hobby
            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

Working...