Unconfigured Ad

Collapse

trenger litt gode råd, hirobo sceadu sdx 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jnissen
    • Jan 2011
    • 145

Hmm. Kontra fly og ha det gøy? Har du vært ute å flydd ennå?

Comment

• henning740
      • Oct 2011
      • 25

Originally posted by jnissen
      hehe , mulig jeg skrev det litt knotete, har ikke vært ute å flyd med sdx enda nei , den starter jo rett og slett ikke , og når den først gjør det stopper den med en gang.
      det jeg mente med kontra fly og ha det gøy , er att når jeg først skall ut å fly å ha det gøy vil jeg gjerne holde på en liten stund da ,med nitro er jo ikke det noe problem, er jo bare å fylle på mer fuel , men med elektro blir vel flytiden ganske begrenset på en 50size, er ikke 100% sikker på dette, kan jo seff ha med flere bateri , men er jo ikke akuratt gratis de store lipo bateriene.

men blir å forsøke igjen i morgen med ny starter, er nok bare en liten bagatel sak som lager litt vansker for meg, håper jeg da.

Comment

• henning740
        • Oct 2011
        • 25

Originally posted by jnissen
        hehe , mulig jeg skrev det litt knotete, har ikke vært ute å flyd med sdx enda nei , den starter jo rett og slett ikke , og når den først gjør det stopper den med en gang.
        det jeg mente med kontra fly og ha det gøy , er att når jeg først skall ut å fly å ha det gøy vil jeg gjerne holde på en liten stund da ,med nitro er jo ikke det noe problem, er jo bare å fylle på mer fuel , men med elektro blir vel flytiden ganske begrenset på en 50size, er ikke 100% sikker på dette, kan jo seff ha med flere bateri , men er jo ikke akuratt gratis de store lipo bateriene.

men blir å forsøke igjen i morgen med ny starter, er nok bare en liten bagatel sak som lager litt vansker for meg, håper jeg da

Comment

• kristianwest
          • May 2011
          • 1769

Originally posted by henning740

vurderer nesten å dra å kjøpe elektro oppgradering til den , men blir jo ikke helt samme det da , blir vel veldig korte turer og mye lading av baterier kontro fly og ha det gøy..
          Du peker i grunn på de eksakte årsakene til at jeg kvier meg veldig for å sette i gang med et nitromaskin-prosjekt. Jeg flyr elektro og syns selv det er alldeles fabelaktig. Min flystil (som vel å merke ikke er noe å skrive hjem om ennå) tillater ca seks min i lufta før jeg må lande. Men la ikke dette bli en el kontro fuel-diskusjon. Klarte bare ikke la være
          Kristian Westgård
          Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

Comment

• henning740
            • Oct 2011
            • 25

Originally posted by kristianwest
            Du peker i grunn på de eksakte årsakene til at jeg kvier meg veldig for å sette i gang med et nitromaskin-prosjekt. Jeg flyr elektro og syns selv det er alldeles fabelaktig. Min flystil (som vel å merke ikke er noe å skrive hjem om ennå) tillater ca seks min i lufta før jeg må lande. Men la ikke dette bli en el kontro fuel-diskusjon. Klarte bare ikke la være
            hehe , nei dem er det nok av innpå her , så greit å la det vere vel . er sikkert veldig fint med nitro , bare en for det opp å går som det skall, men akuratt nå virker jo ikke det så lett.. men for det vel til etterhvert , eneste jeg vil nå er å fly fortest mulig da jeg kun har dette heliet , derfor jeg vurderte ell motor, men for vel gi glow motoren noen sjanser til først , men etterhvert blir det uten tvill ett elektro heli også , slik att jeg altid har ett som står klart og kan gjøres klart for å fly på 2 blunk hehe

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Det der med motoren får du helt sikkert til. Motoren du har burde være noe av det enkleste å få til å gå. Pass på å få med deg noen ekstra plugger, gløder som funker og en starter som funker.
              Jeg fikk tips på mitt første heli å sette nåla på 1 runde pluss 5 knepp ut. Og ca der har jeg havnet på de jeg har hatt. Litt hit eller dit, og litt mer vinterstid. Bare pass på å kjenne på den så den ikke går varm for deg. Men 1,5 runde burde være ok til å begynne med for innkjøring, første tanken, men drukner den bare for deg så prøv et par knepp inn. Tomgangsnåla har jeg nesten aldri rørt på. Ellers alltid greit å oppsøke hjelp i nærmeste klubb for en litt lettere, og litt mindre frustrerende, start på karrieren
              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

Comment

• henning740
                • Oct 2011
                • 25

Originally posted by arhennie
                Det der med motoren får du helt sikkert til. Motoren du har burde være noe av det enkleste å få til å gå. Pass på å få med deg noen ekstra plugger, gløder som funker og en starter som funker.
                Jeg fikk tips på mitt første heli å sette nåla på 1 runde pluss 5 knepp ut. Og ca der har jeg havnet på de jeg har hatt. Litt hit eller dit, og litt mer vinterstid. Bare pass på å kjenne på den så den ikke går varm for deg. Men 1,5 runde burde være ok til å begynne med for innkjøring, første tanken, men drukner den bare for deg så prøv et par knepp inn. Tomgangsnåla har jeg nesten aldri rørt på. Ellers alltid greit å oppsøke hjelp i nærmeste klubb for en litt lettere, og litt mindre frustrerende, start på karrieren
                prøver på det i morgen med fulladet gløder og ny starter .
                er nok ikke så mye som skall til før jeg for det til , bare litt frustert i starten med dårlig gløder og starter , men har nå ny gløder og henter ny starter i morgen, samt tømme motor og eksos for fuel, slik att alt er klar for en ny frisk start.

tullet også en del med startkransen? , er ikke helt sikker på hva det heter , men der du setter på starteren , den glapp over flere ganger, litt dårlig og "svak" konstuksjon der av hirobo , men etter litt hjemmemekk trur jeg det er i orden nå

Comment

• kristianwest
                  • May 2011
                  • 1769

For meg som leste igjennom denne tråden for litt siden virker det som om du har god oversikt over helikopterets mange lunefulle sider, særlig om inntrykket av at du er relativt fersk stemmer. Dette får du til! Personlig har jeg null greie på nitro, annet enn at jeg har flydd et par nitrofly. Det er moro når man får justert inn og kjørt inn- Men som arhennie sa - å få hjelp er ikke dumt. Det er mye jeg ikke vet, men akkurat det kan jeg en del om
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• henning740
                    • Oct 2011
                    • 25

For meg som leste igjennom denne tråden for litt siden virker det som om du har god oversikt over helikopterets mange lunefulle sider, særlig om inntrykket av at du er relativt fersk stemmer. Dette får du til! Personlig har jeg null greie på nitro, annet enn at jeg har flydd et par nitrofly. Det er moro når man får justert inn og kjørt inn- Men som arhennie sa - å få hjelp er ikke dumt. Det er mye jeg ikke vet, men akkurat det kan jeg en del om
                    er nok ikke så dumt å oppsøke litt hjelp etterhvert, mye å sette seg inn i for en nybegynner

Comment

• henning740
                      • Oct 2011
                      • 25

Da fikk jeg henta meg ny starter , og jaggu starta den ikke med en gang men måtte helt ned til en halv tørn på needle valve, men den ryker godt og blir ikke noe spesielt varm , passer på hele tiden. opplevde ett par ganger att den plutselig helt uten forvarsel bare stoppet , men justerte begge nålene ørlitegran opp, og da var jeg kvitt det probleme , kjørt tom 3 tanker i dag , så nå blir det vel å prøve å få det til å lette etterhvert.
                      men for å være ærlig trur jeg fahn ikke jeg tør det før en som har litt peil har godt over maskinen og radioen min , for dette er det sykeste jeg har vært borti på lenge hehe

Comment

• kristianwest
                        • May 2011
                        • 1769

Hehe! Det er sjukt! Det er jo derfor det er så gøy Hvor holder du til da? Et klubbmedlemsskap er sosialt, lærerikt, moro og vel verdt å vurdere!
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• henning740
                          • Oct 2011
                          • 25

Hehe! Det er sjukt! Det er jo derfor det er så gøy Hvor holder du til da? Et klubbmedlemsskap er sosialt, lærerikt, moro og vel verdt å vurdere!
                          det er helt sant , makan til turtal og lyder, var en del naboer som kikka ut dørene sine fo å si det slik hehe

jeg bor like utenfor tønsberg , så er jo faktisk ett par alternative klubber her, som jeg vet om hvertfall , så blir å melde seg inn i en av dem ganske kjapt, veldig greit å ha ett sted å fly og møte folk med samme innterese ja

Comment

• henning740
                            • Oct 2011
                            • 25

da har jeg fått hovra rundt på gårdsplasen litt, nå virker egentlig alt som det skall og jeg er veldig fornøyd

gyroen må nok finjusteres litt da den rotererer litt mot høyre , ellers virker det greit.

har også justert nye throttle og pitch curver

normal :

pitch : -40 -20 0 +45 +100 (expo : 25 AIL, ELE OG RUD ) og dual rate satt til 80%
                            throttle : 10 25 40 50 60

dette gir -3 og +8 pitch

idle up

pitch: 100 50 0 50 100 expo 25
                            throttle : 90 70 50 70 90

dette gir meg 10grader pitch begge veier , og 5grader cycling

her blir kurvene fram til jeg har fått skikelig tak på hovringen, da vil det bli montert governor og få justert enda litt bedre
                            Last edited by henning740; 31-10-11, 13:26.

Comment

• henning740
                              • Oct 2011
                              • 25

første hovring med sceadu sdx 50, par bilder

Click image for larger version

Name:	IMG_0917.jpg
Views:	1
Size:	77.6 KB
ID:	583028
                              Click image for larger version

Name:	IMG_0919.jpg
Views:	1
Size:	97.7 KB
ID:	583029

par bilder

ps : på grunn av veldig zoom på kamera ser det ut som jeg er veldig nerme tinga rundt meg , men er ikke det

nå gleder jeg meg til skolen nedi gata her er ferdig for dagen , for da blir det ned å teste litt mer på ett størere område, kanskje går det teite treningsunderstelle av også hehe
                              Last edited by henning740; 31-10-11, 13:07.

Comment

• jnissen
                                • Jan 2011
                                • 145

Når du er så "høyt" oppe er det like greit å bli kvitt understellet. Det er lite vits i egentlig. Dvs du har (argumenterbart) lært feil om du føler du må ha det ennå.

Jeg brukte det også en periode helt i førsten, men brukte simulator mest. Hev understellet etter å ha lest Dr. Radds opplegg for å lære å hovre. Var ekstremt nervøs første hovering (dvs ved landinger). Men når man er så tidlig i prosessen av læringen så blir det jo noen landinger på kort tid, og ble veldig fort fortrolig uten landingsstell.

Må understreke at jeg nok fikk litt lenger levetid på helia helt i førsten på grunn av understellet (men jeg har aldri flydd noe som helst annet enn rett på collective pitch heli). Delvis pga av "enklere" landinger, og delvis grunnet ekstra vekt på heli som gjorde det treigere. Fikk også en del trøbbel med landingsstellet ved at det datt fra hverandre i lufta etc. og da var jo de samme nervene der som om man var uten stell så ...

Uansett hold på som du føler best, og ikke la en eller annen tilfeldig sullik lure deg

Comment

Working...