Unconfigured Ad

Collapse

E-sky, Belt-CP V2 35Mhz, Passer dette for nybegynner med sim-erfaring?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mokolotivet
    • Mar 2012
    • 20

E-sky, Belt-CP V2 35Mhz, Passer dette for nybegynner med sim-erfaring?

Heisann

Jeg er på jakt etter en billig måte å komme i gang med denne hobbien. Til nå har det kun vært 30-40 timer på simulator.

Er E-sky, Belt-CP V2 35Mhz noe å satse på? Dette koster ikke skjorta, og er RTF.
    Radiostyrt helikopter - E-sky, Belt-CP V2 35Mhz - Kr 1 195,00

Kom gjerne med tanker.
  • bengtern
    • Oct 2005
    • 313

Jeg ville styrt unna. En kamerat hadde en sånn og alltid noe tull med den. Elektronikken fungerer dårlig i kulde og den strippet det store tannhjulet om en var litt ivrig på gassen. Men den er jo rimelig.
    -----------
    Bengt

Comment

• kristianwest
      • May 2011
      • 1769

Den flyr sikkert. Men jeg hadde i alle fall styrt unna 35mhz radiosystem.

Kikk heller på Blade MCPX med Spektrum DX6i hvis du vil ha en rimelig og god start på hobbyen. Ikke la størrelsen på dette heliet lure deg... Litt kilent å lære med kanskje, men med litt tålmodighet får du temmet det og da har du et veldig morsomt heli som tåler en trøkk.

Ellers er en brukt T-Rex 500 mitt veldig gode råd. Fikk det samme rådet da jeg startet - et av de beste rådene jeg har fått. Det er litt dyrere enn heliet du lenker til og MCPXen, men du vil ikke angre.
      Kristian Westgård
      Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

Comment

• orjanp
        • Nov 2007
        • 726

Jeg tok mine første turer med en Belt-CP V1 35MHz. Og det fungerte greit, men jeg ville ikke gått den veien igjen eller anbefale det. Jeg gikk over til en Rave450 med Futaba 12FG som modell og radio nummer to. Og forskjellen var helt utrolig. Der man måtte jage Belten for å holde den i hover, var Raven utrolig stabil og lettflydd i forhold.

Har aldri prøvd Trex500, men det sies at Rave450 kjennes ganske lik. Så jeg vil tro at Trex500 vil være en stabil og fin modell å lære med. Men jeg vil også anbefale mCPX som første helikopter. Det er riktignok lite. Men den lave vekten gjør at man ikke ødelegger mye dersom man krasjer. Det gjør at man får flydd veldig mye uten den store kostnaden. Og du vil få flydd langt mer enn med en større maskin siden du ikke trenger store plassen.

Så kjøpe en Blade mCPX med en Spektrum 6 eller 7 kanaler.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• jnissen
          • Jan 2011
          • 145

Hvis du må gå via ESky så gå for ett 2.4Ghz system. Aller helst kjøpe en radio du kan bruke senere også. Og gå for V3 eller hva den het. Den skal være noe bedre. Jeg tror dette er "v3": E-Sky Belt-CP X 3D RTF :: Børsteløs - elefun.no - Radiostyrt hobby.

MCPX som de andre har foreslått her er også en grei sak, og er nærmest uknuselig og følgelig er den veldig grei å starte med.

Jeg begynte med en V2 og har avansert i utstyr (ikke flyferdigheter , men angrer på at jeg ikke gikk for noe dyrere/bedre med en gang. På den annen side så kom jeg igang

Og husk at RTF står for "Ready To Fail". Du MÅ gå over oppsettet og lære det først som sist! Gjerne sammen med noen som kan det fra før. Du vil tryne det første heliet ditt omtrent umiddelbart, og enda raskere om du ikke har "full" kontroll på oppsettet.

Comment

• johnardo
            • Dec 2008
            • 100

Har liten erfaring med heli generelt,men startet med et Belt CP selv og trur det var det dummeste jeg kunne gjøre.
            Som nevnt over her:laber elektronikk,ikke så alt for gode tekniske løsninger og generelt ustabilt å fly.
            Skiftet alle servoer på det samt flyttet de,byttet hele rotorhodet med et T-Rex kopi hode og byttet gyro.Først da var det nogenlunde ok å fly.
            Greit nok det er rimelig inngang i heli hobbyen,men man får hva man betaler for mener nå jeg.
            Tror nok du ville finne greie brukte maskiner som er mye bedre egnet.
            John Rune Henriksen

Comment

• JulianS
              • Jul 2011
              • 169

Mikronor selger copterx 500 med elektronikk pakke til under 3000, kjøper du en mcpx og dx6i eller dx7s i tillegg så har du veldig mye morro, veldig lenge
              T-Rex 600efl ar7200bx
              (X) T-Rex 500efl microbeast
              T-Rex 250efl
              Blade McPx x2

(X) Parkzone Extra 300
              (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
              Balsa trainer os .30

Comment

• Mokolotivet
                • Mar 2012
                • 20

Takker for innspill.

Har kikket på bruktmarkedet, og funnet mange trex450 til salgs, mulig det blir noe slikt i starten.

Så lenge helikopteret er bedre enn meg (tror ikke det blir vanskelig å finne), så er jeg fornøyd.

Hvordan er trex450 med 3d flyging? Er ingen hemmelighet at det er 3d jeg ønsker å fly, men foreløpig har jeg kun lært meg basic som hover, landing, svinge, div looper og tic-toc's. Det er dog på sim.

Noen som har Realflight g6 med helimegapack? og som vet hvilket heli som oppfører seg mest likt f.eks trex450?

Comment

• JulianS
                  • Jul 2011
                  • 169

Prøv t-rex 450 jeg ville gått for 500 eller større, finns greie kloner der ute som kan koste deg mindre enn en 450 gjør her til lands. En 500 er så mye enklere å fly!
                  T-Rex 600efl ar7200bx
                  (X) T-Rex 500efl microbeast
                  T-Rex 250efl
                  Blade McPx x2

(X) Parkzone Extra 300
                  (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
                  Balsa trainer os .30

Comment

• Morten Brun
                    • Nov 2011
                    • 343

+1 for Blade mcpx. Den flyr greit utendørs selv i vind og er ett kjekt øvings heli innendørs om vinteren.

Comment

• bth
                      • Dec 2003
                      • 1638

Originally posted by Mokolotivet
                      Takker for innspill.

Hvordan er trex450 med 3d flyging? Er ingen hemmelighet at det er 3d jeg ønsker å fly, men foreløpig har jeg kun lært meg basic som hover, landing, svinge, div looper og tic-toc's. Det er dog på sim.
                      Ligger mange filmer på Youtube, her er muligens en av de bedre :
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

Comment

• kristianwest
                        • May 2011
                        • 1769

Kan vel ikke kalle hr Szabo for nybegynner akkurat
                        Jeg mener fortsatt at en 450 er noe av det vanskeligste å starte med; den er liten og ustabil.
                        Spar heller penga og legg dem i en 500. Eventuelt en MCPX om du ikke vil ut med så mye i starten
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• jnissen
                          • Jan 2011
                          • 145

Originally posted by kristianwest
                          Kan vel ikke kalle hr Szabo for nybegynner akkurat
                          Jeg mener fortsatt at en 450 er noe av det vanskeligste å starte med; den er liten og ustabil.
                          Spar heller penga og legg dem i en 500. Eventuelt en MCPX om du ikke vil ut med så mye i starten

Det er STOR forskjell på en esky og en trex 450 (inklusive kloner av typen copterx). Hvis 450 er utabil har du ikke prøvd en esky.

Fordelen med en esky er at kan du hovre den, kan du hovre hva som helst

Comment

• kristianwest
                            • May 2011
                            • 1769

Nei, har aldri prøvd esky. Men jeg hadde et slags helikopter jeg kjøpte på Obs en gang. Det er derfor jeg er så innmari flink nå

Men spøk til side. Jeg skjønner hva du mener. Kjøp gjerne en 450 - det vil jo bli moro det.
                            Men etter min mening vil en 500 bli morsommere helt i starten. Ikke bare i starten, forresten - den vil være morsom i mange år.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• jnissen
                              • Jan 2011
                              • 145

Originally posted by kristianwest
                              Nei, har aldri prøvd esky. Men jeg hadde et slags helikopter jeg kjøpte på Obs en gang. Det er derfor jeg er så innmari flink nå

Men spøk til side. Jeg skjønner hva du mener. Kjøp gjerne en 450 - det vil jo bli moro det.
                              Men etter min mening vil en 500 bli morsommere helt i starten. Ikke bare i starten, forresten - den vil være morsom i mange år.
                              Er ikke uenig, men den initielle investeringen kan være en barriere. Selvom hele poenget er at man bør ta ett godt skritt i riktig retning, ved å kjøpe noe ordentlig utstyr med engang. Det krever dog at man er litt dedikert, og om man har ett "lynne" av typen "vil prøve, men pleier ikke fullføre", så bør man kanskje ikke blåse for mye spenn, med mindre man faktisk har veldig god råd

Comment

Working...