Unconfigured Ad

Collapse

E-sky, Belt-CP V2 35Mhz, Passer dette for nybegynner med sim-erfaring?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • troasb
    • Dec 2008
    • 591

Originally posted by kristianwest
    Det blir jo ikke mindre seriøst med en DX8, vil jeg påstå. Hvis poenget er å kunne binde opp Horizon-produkter og samtidig ha en potent radio er det etter min vurdering like greit å kjøpe en DX8 med en gang - å kjøpe en Futaba i tillegg høres ut som en tungvint og dyr løsning, i tillegg til at du får to radioer å holde styr på. Du kan heller ikke bruke trainerkabel mellom Futaba og Spektrum, om det skulle være et ønske.

Når det er sagt er Futaba et godt valg - men den kan du da ikke binde opp mot MCPX.
    Hvis det kun trengs en radio så er jeg helt enig, men jeg tenkte at de skulle ha hver sin. Og joda, jeg ser poenget med to Spektrum radioer, men nå er jo jeg "litt" Futaba mann da! Vondt å vende en 34 år gammel vane med gode erfaringer!
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

Comment

• jnissen
      • Jan 2011
      • 145

Originally posted by Mokolotivet
      Alternativene mine nå er (gi gjerne innspill):
      - Futaba 8FG Super 2.4Ghz FASST
      - Spektrum DX8 2.4GHz DSM2/DSMX
      - JR XG8 eller JR XG11

En ting jeg ønsker er at throttle er glatt i bevegelsen (vet ikke hva det heter).
      Snurr Futabaen. Får ofte pakke med mottager på de. Det Spektrumsurret med liksom SBUS og satelittER er bare tull...
      *dukker*
      Det utsagnet ender vel slik:

14kanaler+ på futabaen også, så du har nok til å fly veldig avanserte seilfly om så er trur jeg.

Litt avhengig av hvor du bestiller, men glatt stikke er option på de fleste tror jeg (ett lite blekk el. som byttes inne i kontrollen), og om du passer på å gi beskjed om at du vil ha heliversjon er dette gjort når du får den.

Hadde store planer om å begynne med Blade MCPXv2, men ser ut til at jeg har lurt min far til å kjøpe det
      Da har han vel allerede kjøpt seg en fjernkontroll også? Hvis ja, så er det uten tvil like greit å gå for futabaen ja... (Ok da en annen enn hans, med mindre han har fleska til med en Spectrum DX8 på den).

HVis du allerede nå vet hvilket heli og oppsett på det, kan det være om du har bestemt deg for beastX som FBL, være at du bør holde deg på Spectrumsiden (beastx + mottager i ett).

Comment

• kristianwest
        • May 2011
        • 1769

Men det aller beste spør du meg er å holde i, kjenne på og tukle med radioene først - og så bestemme seg etterpå for hva man liker best. Om det heter Futaba, JR, Spektrum, HiTec eller noe helt annet er ett fett - er nå mitt beste råd
        Kristian Westgård
        Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

Comment

Working...