Unconfigured Ad

Collapse

Første helikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morten
    • Apr 2002
    • 386

hei

men cluet er vel: IKKE BRUK MODELTECHNICS
    Jeg brukte Modeltechnics fuel tidligere når det var den de lokale hobbybutikkene solgte, og jeg har aldri autorotert ufrivelig pga. motorstopp forårsaket av denne fuelen.

Nå selges det kun Jero fuel i Bergen og den fungerer fint den og, har aldri hatt motorstopp pga. typen fuel jeg bruker ???

Hva er det med Modeltechnics fuel som er dårligere enn annen fuel som Jero og Modellracing ? jeg vet ikke.

mvh
    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• ThomasB
      • Aug 2004
      • 1305

det er en dårlig fuel bare.
      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
      www.airheads.no

Comment

• Morten
        • Apr 2002
        • 386

det er en dårlig fuel bare
        Pussig at du bare kan si det uten noe bedre forklaring
        det vitner om dårlig kunskap spør du meg.

For meg fungerte denne fuelen like bra som alt annet jeg har prøvd.

Mvh
        Morten

Comment

• ThomasB
          • Aug 2004
          • 1305

jeg har jobbet med å ta opp motorer å fikse for en importør. 85 prosent av motorene som ikke virker er motorer som har kjørt på modeltechnics fuel. så ikke kom å prat om dårlig kunnskap. du sa jo selv du hadde bare brukt jero og modeltechnics fuel, hvis du ikke merker forskjell så vet jeg ikke hvem som har dårlig kunnskap jeg.. test noen flere merker så kan vi diskutere det igjen da.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

Comment

• Morten
            • Apr 2002
            • 386

85 prosent av motorene som ikke virker er motorer som har kjørt på modeltechnics fuel
            OK. i Bergen er det 2 forhandlere som forhandlet Hobbyco sine produkter og som solgte fuel av merket modeltechnics. Når jeg begynte å fly for 5 år siden var det kun modeltechnics fuel som var å få kjøpt og det var modeltechnics fuel alle brukte. og etter det jeg husker, alle fløy
            hvis du ikke merker forskjell så vet jeg ikke hvem som har dårlig kunnskap jeg..
            Nei og det gjør jeg ikke, jo forresten modeltechnics fuelen med syntetisk olje griste langt mindre på modellen en det jero gjør, og "griset" som spyes ut var helt blankt.

test noen flere merker så kan vi diskutere det igjen da.
            Jeg har testet 3 typer fuel i min tid som flyger:

modeltechnics
            Jero
            Modellracingfuel

Jeg har aldri hatt problemer med noen av fueltypene....motorene har fungert fint på alle 3 , men jeg bruker jeg også god tid på justering av motorene mine.

Forresten, hva var problemene med de motorene du har åpnet som har kjørt på modeltechnics fuel ?

Og for hvilken importør jobbet du ? hvilken fuel solgte de ?

Jeg ønsker ikke kverulere, har heller ikke tekniske kunskap på hva som er dårlig eller god fuel, men jeg vet at modeltechnics fuel virker like godt som andre typer fuel.

men det er ikke noe problem lenger siden den ikke er å få tak i.

Morten

Comment

Working...