Unconfigured Ad

Collapse

Twister igjen. Møkka lei!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bonito
    • Sep 2004
    • 265

Til alle dere som bruker senter hubber sjekk denne siden http://www.helihobby.com/html/hummingbird_upgrades.html
    Her finner der senter hubb i aluminium til 120,- pluss mye annet som kan gjøre det bedre å fly
    Damn these things are hard to fly!

Comment

• x-pilot
      • Dec 2004
      • 205

Originally posted by Bonito
      Til alle dere som bruker senter hubber sjekk denne siden http://www.helihobby.com/html/hummingbird_upgrades.html
      Her finner der senter hubb i aluminium til 120,- pluss mye annet som kan gjøre det bedre å fly
      Ååh!! Fantastiske farger på de greiene der. Skulle ønske at Elefun kunne ta inn disse delene. Liker ikke å handle på nettet. Om det ikke passer så sitter du der...

MVH T
      Trygve M.
      Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

"Not within a thousand years will man ever fly!"
      -- Wilbur Wright, 1901.

Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Eeeeh er ikke Elefun en nettbutikk? Jeg brukte i allefall nettet på mine bestillinger derfra...

Comment

• Bonito
          • Sep 2004
          • 265

Ikke så negativ!! Ta en sjanse. Det koster deg kanskje 200,- inkl frakt å få den delen fra usa. Jeg bestiller snart Twister jeg også, og jeg kommer helt sikkert til å bestille deler fra utlandet. Nettet er trygt å handle på, hvordan bestiller du fra Elefun?

Comment

• x-pilot
            • Dec 2004
            • 205

Originally posted by Tintin
            Eeeeh er ikke Elefun en nettbutikk? Jeg brukte i allefall nettet på mine bestillinger derfra...
            Joda. Jeg og, men da har jeg snakket med en av de hyggelige folkene i telefonen på forhånd. Så bruker jeg mail for bestilling. Ypperlig service, forresten!!

T
            Trygve M.
            Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

"Not within a thousand years will man ever fly!"
            -- Wilbur Wright, 1901.

Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Ok, det høres ut som samme måte som jeg også bruker med leverandører i Kina, Hong Kong, Taiwan og USA....
              Har enda tilgode å bli lurt og har ikke hatt problemer med reklamasjoner eller klager. Og jeg har spart så mange tusen at jeg har råd til å bli lurt en gang eller 2 selvom det ville være irriterende.
              eBay har jeg meget god erfaring med og man deler sine erfaringer, dette vet selgerne og de er nøye med å ikke få negativ omtale for det vil raskt ødelegge butikken for dem.

Et forum som dette er også en prima plass å dele erfaringer. Intet negativt om Elefun derimot eller Helizone for den saks skyld. Topp service på begge plasser og å handle med Elefun er en fryd.

På den annen side har jeg også bare hørt positivt om HeliHobby (nja nesten da, de kan visst være krøkkete å få tak i av og til)

Comment

• ThomasB
                • Aug 2004
                • 1305

hm. $ 230 for ett alu rotot hode til twister.... dyrt da, koster det samme til raptor jo, men lekkert da
                Attached Files
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Jeg har bare hørt dårlige ting om Helihobby, og det er den butikken som får mest klager på mikroheli-forumet på RCGroups. De klager mest på kvaliteten på "oppgraderingene". Har aldri handlet der selv.

Comment

• Bit
                    • Oct 2003
                    • 304

Hei!
                    Sliter med at nesen vrir seg mot sola når jeg skal ta av. kan det være noe problem med halmotoren eller gyroen ? eller er det slik det skal være?
                    Bjørnar, Trondheim
                    bkhans-1@broadpark.no
                    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Den er ikke heading hold, høyere gain kan hjelpe, jeg fløy stort sett min med omtrent 100% gain men den driftet ene veien med fulladet batteri og andre når det nærmet seg tomt.

Ikke forvent for mye, regn med å jobbe hele tiden og tenk på at du lærer mye av det

Comment

• skiern
                        • Oct 2005
                        • 19

Litt off topic dette her men...

Ser at denne Twisteren ligner veldig på Dragonfly v4. Er disse like slik at delene går om hverandre? Evt noen som veit om Dragonfly v4 kan bruke deler fra andre helier evt hvilke?

Ser ut som folk fort blir hekta på dette, har inntrykk av at jeg kan havne i denne kategorien også, selv etter bare noen få turer..

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Mye går nok om hverandre men det er en del forskjeller i rotorhodet på de forskjellige. Det Dragonfly vel har behov for er vel elektronikk fra et annet...

Comment

• skiern
                            • Oct 2005
                            • 19

Originally posted by Tintin
                            Mye går nok om hverandre men det er en del forskjeller i rotorhodet på de forskjellige. Det Dragonfly vel har behov for er vel elektronikk fra et annet...
                            Ok... Når jeg tar av med dette helikopteret må jeg gi power til halerotoren for at det ikke skal spinne rundt sin egen akse, er dette normalt, eller har det med dårlig elektronikk å gjøre?

Edit: Hvilket heli kan jeg ta deler fra? Gjelder det all elektronikk? (servoer, gyro, mottaker, sender?)

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Det tyder på for lav gain på gyroen eller den andre justeringen som jeg ikke husker hva de kaller, proportional er det det?
                              Eller alternativt dårlig elektronikk.
                              Når du øker hastigheten på rotoren så ønsker heliet å dreie i motsatt retning. Bla dette skal gyroen motvirke, om den er feil justert eller bare dårlig så klarer den ikke dette.

Walkera som vel lager Dragonfly har rykte på seg for simpel elektronikk, nesten alt annet er vel bedre.
                              tat en titt på rcgroups og microheli, finnes masse tips for forbedringer.

Comment

• Bonito
                                • Sep 2004
                                • 265

Det beste heli å ta elektronikk fra er nok E-Sky. De har bra rykte på seg. Dragonfly/Walkera er heller dårlig på elektronikk. Snakker av erfaring her.

Selv har jeg en clone av Twister/E-Sky/Dragonfly. Det er et Taiwan produsert heli av merket Colco. Jeg har byttet ut elektronikken med to regulatore, ny mottaker og gyro. Nå flyr det kjempe bra! Har også prøvet med et Piccoboard med HH gyro, det var rå butikk. Det er vel det beste alternativet, men alt for dyrt!

Mvh
                                Simon B. Nielsen

Comment

Working...