Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner innser vel at Esky Belt Cpx var muligens feil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er flere her på siden som har anbefalt å prøve noe annet før esky helikopteret mitt. De sier og hvis eg får til å fly esky helikopteret, kan eg fly alt. Grunnen til eg lurer på 120 er prisen, det virker og som et veldig lettflydd helikopter. Det gjør at eg kanskje vil få bedre kontroll på mine fly ferdigheter... Men eg må spørre dere som har peiling og eg har skrudd så mye på eskyen at det å bytte deler skulle ikke være problematisk
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #17
      Har sett litt mer på simulatoren og ser nå at det jeg skrev over ikke er direkte feil men det er en annen plass hvor du kan sette expo direkte. Gå på "Model", "Edit" og velg "Detailed". Der kan du gå på "Motors & Servos" og sette den headspeeden du vil ha eller på "Control expo" og sette expo.

      Jeg lærer utrolig mye når jeg gir råd om ting jeg tydeligvis ikke har peiling på

      Spiff
      TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

      Spektrum DX18

      Youtube:
      http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

      Comment


      • #18
        Noen som har innstillingene på spektrumen til blade 120? den ene servo motoren brummer, så det er noe som er gale...
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #19
          Nybegynner innser vel at Esky Belt Cpx var muligens feil

          Originally posted by kjellovel View Post
          Noen som har innstillingene på spektrumen til blade 120? den ene servo motoren brummer, så det er noe som er gale...
          Servoen til halen på min 130x knitrer hele tida. Tror det er normalt. Innstillingene står vel i manualen?
          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

          Comment


          • #20
            når eg ser helikopter bak i fra så er det servo til venste som ikke har bevegelse, den brummer hele tide... Swashplate flytter ikke seg etter bevegelse på dx6i.
            Kjell Ove
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

            Comment


            • #21
              Nybegynner innser vel at Esky Belt Cpx var muligens feil

              Originally posted by kjellovel View Post
              når eg ser helikopter bak i fra så er det servo til venste som ikke har bevegelse, den brummer hele tide... Swashplate flytter ikke seg etter bevegelse på dx6i.
              Hørtes ikke bra ut. Nytt eller brukt heli? Sjekket at alle kontakter har god kontakt? Mulig det er noe setup på radioen som er feil. Lett å overse noe. Eller det kan jo være en ødelagt servo. Kan kanskje bytte om pluggene med en annen servo for å feilsøke?
              T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

              Comment


              • #22
                Nytt i dag. Kjøpt på Smallsize i Bergen... Ikke mulig å bytte om noe... er nok noe med radioen...

                Tips mottas med stor takk
                Kjell Ove
                ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                Comment


                • #23
                  Nybegynner innser vel at Esky Belt Cpx var muligens feil

                  Originally posted by kjellovel View Post
                  Nytt i dag. Kjøpt på Smallsize i Bergen... Ikke mulig å bytte om noe... er nok noe med radioen...

                  Tips mottas med stor takk
                  Kan være feil på nye ting og. Bytt med en servo som du vet virker og test igjen.
                  Hvilket type Heli har du kjøpt.

                  Comment


                  • #24
                    blade 120 sr, ser ut som ene servoen er gåen,justerte den manuelt å da kom den, men den jukser... får levere det inn igjen i mårra..
                    Kjell Ove
                    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                    Comment


                    • #25
                      Nybegynner innser vel at Esky Belt Cpx var muligens feil

                      Originally posted by kjellovel View Post
                      blade 120 sr, ser ut som ene servoen er gåen,justerte den manuelt å da kom den, men den jukser... får levere det inn igjen i mårra..
                      Da blir det nytt i Morra.

                      Comment


                      • #26
                        Nybegynner innser vel at Esky Belt Cpx var muligens feil

                        Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                        Da blir det nytt i Morra.
                        Utrolig irriterende med ting som er ødelagt når du har kjøpt nytt og gleder deg til testing.
                        Gi en oppdatering når du har byttet da
                        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                        Comment


                        • #27
                          Da var eg innom Hobbyland med helikopteret... De fant ut av feilen som da viste seg å være lite smørning på slide som flytter swashplate opp og ned. Når de smørte så virket helikopteret som normalt.

                          Men siden motoren hadde brummet en god del så fikk eg byttet det.... Det var ingen problem Kjempe service og kjempe butikk

                          Traff og i dag Spiff på Stend i dag en meget fin og lærerik ettermiddag Tusen takk Spiff
                          Kjell Ove
                          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                          Comment


                          • #28
                            Høres ut som du har kommet godt i gang og alle muligheter for å lykkes nå
                            Jørn L. S.
                            T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                            Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by kjellovel View Post
                              Da var eg innom Hobbyland med helikopteret... De fant ut av feilen som da viste seg å være lite smørning på slide som flytter swashplate opp og ned. Når de smørte så virket helikopteret som normalt.

                              Men siden motoren hadde brummet en god del så fikk eg byttet det.... Det var ingen problem Kjempe service og kjempe butikk

                              Traff og i dag Spiff på Stend i dag en meget fin og lærerik ettermiddag Tusen takk Spiff
                              Bare hyggelig Selv om vi ikke kom helt i mål med alle helikoptrene så kom vi vertfall et godt stykke videre. Gikk tom for batteri og det ble mørkt og veldig kaldt men fikk da noe opp i luften Må sjekke programmeringen av fartsregulatoren på det ene helikopteret og finne ut hvorfor halen går så tregt på det andre så vil jeg tro at alt skal fly til slutt.

                              Spiff
                              TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                              Spektrum DX18

                              Youtube:
                              http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                              Comment

                              Working...
                              X