Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justering av turtall

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justering av turtall

    Hva heter funksjonen på sendern som muligjør endring av turtall ved negativ pitch mode (fly invertert) så fort jeg slår over vippebryter på sender så for jeg verken økt eller senkt turtall .

    Hva gjør jeg galt og hvordan fikser jeg det fordi så fort jeg flyr invertert så detter turallet og helien detter i bakken .

  • #2
    Justering av turtall

    Originally posted by Align View Post
    Hva heter funksjonen på sendern som muligjør endring av turtall ved negativ pitch mode (fly invertert) så fort jeg slår over vippebryter på sender så for jeg verken økt eller senkt turtall .

    Hva gjør jeg galt og hvordan fikser jeg det fordi så fort jeg flyr invertert så detter turallet og helien detter i bakken .
    Hvilken Heli og hvilken radio bruker du?

    Comment


    • #3
      Solo pro 125 med j6 pro sender, skal sies at jeg ikke prøvd 3D i real life, bare på simulator

      Comment


      • #4
        vad er det før sender

        de nya radio så kan man velger vilken knappen sjelv - flight mode switchen
        sen mår du setter radio såden skall får komando från switchen
        men så her ; på meny
        trottle curve:
        N : 0 50 80 90 100
        st1 : flat 90
        st2 : flat 100

        pitch curve :
        N : får rund -3 i pitch exp. 40 45 50 75 100
        ST1 og 2 : 0 25 50 75 100
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #5
          Idle up?...........

          Comment


          • #6
            Det er den senderen som følger med solo pro 125

            Comment


            • #7
              Justering av turtall

              Kjenner ingen av delene.
              Men det er i og for seg riktig at turtallet er konstant ved 3D. Det er pitchen som du må titte på hvis heliet går i bakken.

              Comment


              • #8
                Justering av turtall

                Sjekk denne.

                Comment


                • #9
                  Bryteren oppå venstresiden av senderen. Gir 100% flat throttle curve, i alle fall virket det slik på min NE 125. Men det er ikke så mye power, når jeg som fersking prøver bruker den mye plass..
                  Jørn L. S.
                  T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                  Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                  Comment


                  • #10
                    Hva er det han mener med high and low ?

                    Comment


                    • #11
                      Når han snakker om high and low i videoen gjelder det dualrate. Det vil si hvor store utslag du skal ha på de forskjellige kanalene. High=store eller fulle utslag, Low = mindre utslag. Vær obs på at i videoen bruker han radio i mode 1, altså throttle på høyre stikke. Vil tro at du har den på venstre stikke.

                      I video nr. 3 snakker han om throttle og pitchcurve og hvordan du justerer disse. Ikke helt lett å forstå alt og radioen virker vanskelig å programmere men kort sagt må du sørge for at du programmerer to flightmodes. Den ene er slik du har det i dag hvor turtallet endres når du tar stikken opp og ned. Når du har lette slår du over i neste flightmode (idle up) hvor du skal ha jevnt turtall. Du må også sjekke at i idle up har du både positiv og negativ pitch.

                      Men ut fra det du selv skriver så er alt i orden. Når du slår over "vippebryteren" som du kaller det så har du jevnt turtall. Det er det du vil ha når du flyr inverted. Bare sjekk at du har negativ pitch når du har throttlestikken nedover.

                      Se video nr.3 for programmering av pitch og throttle-kurve.

                      Spiff
                      Last edited by Spiff; 24-02-13, 18:25. Reason: Skriveleif
                      TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                      Spektrum DX18

                      Youtube:
                      http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                      Comment

                      Working...
                      X