Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny innen "faget"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ny innen "faget"

    har drevet med rc biler i noen år men fikk ett billig mini helikopter for ett par uker siden som jeg har lekt litt med innendørs i stua. og fant igrunn ut at detta var gøy og har lyst til å prøve meg på noe større, har lest litt rundt og ser mange anbefaler t-rex 450 men det er litt høy startpris for meg i første omgang, blir jeg bitt så ser jeg for meg og gå over på ett slikt eller en 500.
    Har sett meg ut noen alternativer som start helikopter men ønsker da gjerne noen komentarer på disse eller om jeger HELT på jordet..

    Small Size Hobbyland AS Blade 120 SR RTF

    Small Size Hobbyland AS Blade mCPX/2 RTF

    Align T-Rex 100X Super Combo - elefun.no - Radiostyrt hobby

    E-Sky Belt-CP CX RTF :: Børsteløs - elefun.no - Radiostyrt hobby

    noe av årsakene er som sagt pris, ønsker ikke å gå noe særlig over 2000kr i første omgang da jeg har dårlig erfaring med å begynne med noe for å så miste gnisten for det like fort som den kom

    -Ole
    Last edited by olechr_larsen; 13-05-13, 14:58.
    Ole Christian Larsen
    Kvelde

  • #2
    mcpx uten tvil, alle de andre er drit, evnt unntak av 120SR som er for lettflydd og lærer deg dårlige vaner.

    hovrer du mcpx og virrer rundt greit, kan du fly 300, 450, 500, 600 700 eller det økonomien tillater.

    Comment


    • #3
      For all del ikke kjøp deg Esky. ..
      Last edited by xilian; 14-05-13, 07:23.
      Kjell Ove
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        ser rundt her at esky utgår med høye kneløft hvertfall.
        Ole Christian Larsen
        Kvelde

        Comment


        • #5
          Eg kjøpte meg to Esky helikopter da eg synes det var billig for to helikopter til ca 1500 kr. Det viste seg fort at det ikke var rett kjøpt, og etter å ha spurt her inne fikk eg grei beskjed om at det var helt feil. De anbefalt meg et trex 450 som første gangs helikopter.

          Gikk da til investering av et slikt og angrer ikke på det. Kjøpte meg et med flybarless og 3GX gyro. Fikk god hjelp av Spiff her inne til å sette det opp. Nå er det meget stabilt i luften og står nesten i ro ved hovring.

          Selv har eg hatt lyst på en 500 størrelse, men eg synes det blir litt stort og begynne med. Som skrevet tidligere på forumet, så blir trex 450 liten når den er langt vekke. Men som nybegynner vil du ha det i nærheten av deg, og da er det stort nok.
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #6
            Ja ser trex 450 anbefales og kjøper argumentene. Men det blir litt drøy pris når jeg ønsker å prøve ut hobbyen før jeg "slår på stortromma"
            Ole Christian Larsen
            Kvelde

            Comment


            • #7
              Mcpx anbefaler jeg. Billig(ish) og tåler endel krasj. Grei for å begynne å lære å fly.
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • #8
                Helt enig med andersand og jonny. Jeg startet også med mcpx for ett år siden. Den er flott å starte med da den tåler veldig mye juling som man ofte får i starten, og om noe går sund så koster det ikke så mye å fikse.
                ---------------------------------------------------------------
                Spectrum DX6i
                Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                Comment


                • #9
                  Hvorfor blir aldri Blade 300x nevnt i sammenhenger med "litt billigere" nybegyner modeller ?, ja den er litt kilen og ikke så glad i vind, men prisen er jo ikke så ille under 3 laken og man flyr på billige batterier.
                  Audun Johnsrud
                  Nittedal - HMFK

                  * Flyr divserse planker og noen visper.
                  En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by AudunJ View Post
                    Hvorfor blir aldri Blade 300x nevnt i sammenhenger med "litt billigere" nybegyner modeller ?, ja den er litt kilen og ikke så glad i vind, men prisen er jo ikke så ille under 3 laken og man flyr på billige batterier.
                    Den tåler dårlig krasj og da er det en dårlig ide for en helt nybegynner. Jeg hadde vurdert en mcpx og evt en 130/300/450 når en klarer å fly mcpx en greit nok. Det ligger stadig ute en brukt mcpx og gjerne dx6i sender og da har man billig startpakke inntil man ser om dette er noe en vil fortsette med. Er han som oss andre så har han handlet for tusenvis første halvår
                    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                    Comment


                    • #11
                      men lønner det seg ogkjøpe en bnf utgave eller en rtf utgave og en annen sender? ser for meg å gå for blade mCPX/2.

                      takker for alle svar så langt! og skulle jeg like detta så kan du nok fort ha rett i at det blir satsa mer penger i detta de neste mnd Bergen80
                      Ole Christian Larsen
                      Kvelde

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by olechr_larsen View Post
                        men lønner det seg ogkjøpe en bnf utgave eller en rtf utgave og en annen sender? ser for meg å gå for blade mCPX/2.

                        takker for alle svar så langt! og skulle jeg like detta så kan du nok fort ha rett i at det blir satsa mer penger i detta de neste mnd Bergen80
                        Jeg hadde kjøpt en dx6i brukt evt dx7/8 inntil videre. Så har du i starten. De senderene som følger med (dx4/5) er ikke noe særlig.
                        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                        Comment


                        • #13
                          fungerer Dx6i med simulator? evt hvilken? tror en sim er kjekt å ha
                          Last edited by olechr_larsen; 14-05-13, 14:09.
                          Ole Christian Larsen
                          Kvelde

                          Comment


                          • #14
                            De mest populære helisimmene er phoenix sim og realflight.
                            Phoenix fungerer med dx6i m.m.
                            Realflight har egen kontroller for sim med i prisen.
                            Phoenix er billigst, og har gratis oppdateringer.
                            Denne krever også minst av datamaskinen.
                            Realflight krever mer av datamaskinen. Oppdateringer på hele versjoner koster penger.
                            ---------------------------------------------
                            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                            Mikado logo 600 3D Vbar
                            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                            Comment


                            • #15
                              Small Size Hobbyland AS er dette en grei sender og simulator da? ser det er en dx5e og ikke dx6i.. men akkurat det sier meg ikke stort...
                              Ole Christian Larsen
                              Kvelde

                              Comment

                              Working...
                              X