Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twister/HoneyBee - radioforstyrrelser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg startet opp igjen i dag... med store forhåpninger og nyladede batterier! Den starter med blinkingen når batteriet er tømt tror jeg....

    Jeg tenkte ikke på batteriet da det begynte å blinke i går
    (Det gikk nemlig ikke mer en 1-2min før dette skjedde!

    Det som jeg fremdeles ikke forstår er at chopperet ukontrollert hopper opp! Virker som om det er "limt" fast til gulvet, så, plutselig "Slipper" limet.... Er det dette som de snakkes om som "ground effekten"?
    JAH@
    \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
    T-Rex 450XL
    T-Rex 500CF
    Styrker

    Comment


    • #17
      Hei!

      Som Thomas sa så har den originale 4-1-boksen fått kokt sin lille FET hjerne i LiPo-strøm. Derfor har jeg lånt en boks, som jeg nå vil levere tilbake (Puh!) Den boksen som kokte anses som reklamasjon, siden 3 cellers LiPo var på anbefaling fra den lokale butikken.

      Tar med meg det med krystallen. Billigere å kjøpe nytt krystall enn å plukke helien ned fra potteplantene

      Mer om dette en annen dag


      T
      Trygve M.
      Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

      "Not within a thousand years will man ever fly!"
      -- Wilbur Wright, 1901.

      Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

      Comment


      • #18

        Nei ground effect gjør det motsatte,(dvs suger ikke) når du kommer dit at du sakte daler ned mot gulvet vil du antagelig oppdage at rett før heliet treffer gulvet så stopper dalingen, i teorien 1/2 bladlengde over gulvet mener jeg jeg har lest.
        Et cp heli som ditt drar først opp turtallet og så kommer pitchen, virker bare som din pitch er litt brå. Fortsetter hoppet til taket om du ikke drar ned på stikka? Kanskje du burde sjekke om den henger igjen litt i beveglsen akkurat rundt lette punktet. Koble fra hovedrotore (evt også hale) og sjekke at pitchen endrer seg jevnt og uten rykk

        For så vidt vil ground effecten innvirker for du har bedre løft de første cmetrene.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Bonito
          X-Pliot, jeg tror du begynner i feil ende. Det er neste 100% sikkert at det er krystal som er problemet, hvorfor bruke masse penge på 4-1 boks? Krystaler er billige og nesten garantert årsaken til problemene dine. Krystaller tåler ikke slag/støt.
          Jeg trekker tilbake min tvil, i allefall for en stund. Testet her om dagen igjen med original radio + krystall og rotorblader sprutet.
          Nå har jeg akkurat kjørt 3 batteripakker uten en eneste glitch etter å ha smekket i JR krystallet og med JR radioen. Holder en knapp på at originalkrystallet er modent for de evige hovermarker...

          Comment

          Working...
          X