Unconfigured Ad

Collapse

Micro- eller fuelhelikopter til nybegynnere?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Min personlige mening: jo. (Ikke intelligensmessig) De er spydige, nedlatende eller i beste fall ironiske, eneste bra var videoen, som jeg hadde sett før og om dere lurer på hvorfor rekrutteringen er dårlig til 3D siden eller miljøet......å gjøre narr av de som ikke er ens meningsfeller er vel lite konstruktivt.

Da svenske GB glass forsøkte å komme inn på det norske markedet brukte Diplom is sin reklametid på å vise dumme sekvenser av Ibsen, Bjørnson etc og på å fortelle at svenskene bruker smør og ikke fløte i stedet for å fortelle hva som var bra ved deres eget produkt og det virket. GB forsvant og jeg kjøper ikke Diplom-is mer, heller ikke når jeg er i Sverige og finner Diplom is i disken. Da tar jeg en GB for de syns jeg er bedre eller aller helst in Pipers Glace, men det er jo egentlig italiensk...

Jeg gleder meg til 2 ting, den første er til min nye Rex kommer i hus i slutten av uka det andre er til store LiPo batterier blir billigere for da vil jeg ha en større elektrisk maskin, gjerne en Rappy.

Det er mulig de faste på 3D syns innleggene var gode eller morsomme men jeg tviler på at så mange ikke-Rappy entusiaster syns det. Personlig syns jeg ikke de akkurat er noen brobyggere, min rent personlige mening er at de var dumme, usaklige og unødvendige og gjør ingen annen nytte enn å holde kløften åpen. Er vel egentlig bare postet på feil sted....

Ellers er jeg enig med kommentaren på RCgroups om at den hadde vært bedre om man hadde zoomet, men det er vel som det sies at det er ikke lett å følge en liten bie....

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

Jeg forstår ikke hva du mener med det siste innlegget ditt. Det virker som ett sleivspark, uten at jeg helt forstår om det er beregnet på alle som flyr Raptor, på meg eller til deg selv. Når jeg leser gjennom tråden nå, så er det faktisk stort sett dine egne innlegg som har skapet konflikter og som har vært med å danne en kløft mellom helikopter-miljøene. Jeg visste ikke engang det var forskjellige helikopter-miljøer før denne diskusjonen....

Om ikke du har fått det med deg, rekrutteringen har aldri vært bedre i helikopter-miljøet enn det er pr. idag! 3D Master-deltagelse for flere norske, ett Fagernes-stevne med fullt heli-depot og ett helitreff i Kjose med besøkende proff-flyger sammen med 23 norske 3D-spirer (se siste nummer av MI) samtidig som det var rikelig med aktivitet på Grensecup`n samme helg, bekrefter den påstanden. Det er lagt ned ett formidabelt arbeid for å skape dette miljøet og jeg synes vi alle skal bidra til at dette miljøet utvikles ytterligere. Jeg startet tråden for å høre hva dere andre i modellflymiljøet mener er det beste måten å starte på. Jeg har fått mine svar, og mer til... Jeg vil understreke, nok en gang, at jeg hjelper gledelig alle som kommer på flyplassen, uansett utstyr og ferdighetsnivå!

Nå foreslår jeg at vi alle går tilbake til tråden og gir en hjelpende hånd til alle som står der i å svetter i begynner-gropa.
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Du må spøke nå, du kan ikke i fullt alvor mene dette:

så er det faktisk stort sett dine egne innlegg som har skapet konflikter og som har vært med å danne en kløft mellom helikopter-miljøene
        Det er vel alltid slik at det behøves minst 2 parter for å få en diskusjon og jeg hadde vel neppe hisset meg særlig opp over mine egne innlegg. Jeg kan ta skylda for mye men den der tar jeg ikke på meg alene....
        Var det mange som kom med el-helier eller mikroer?

Istemmer på siste setning.

Comment

• Trondhjem
          • Dec 2004
          • 639

Beklager Tintin,
          men jeg tror at du nå er ute og sykkler.
          En liten elektro har ingenting i lufta å gjøre
          når det blåser slik det gjore i Larvik.
          Men av ren nyskjerrighet.
          Kan ikke du møte opp på et treff engang, så får vi se
          ytelsene og ferdigheten din, med tanke på elektro.
          Send gjerne en pm om du ønsker det slik at vi kan møtes en gang.
          Mvh
          Odd Arne
          OAF
          Caliber 30FT MiniTitan
          Div Fly
          Radio Hitec Aurora 9
          www.ringerikemfk.com
          http://modelsport.no/

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

Comment

• Nils Olav
              • Mar 2002
              • 152

Tintin: Hvordan kan du si at rekrutteringen til 3d miljøet er dårlig?

Kan ikke huske å ha sett deg på noen heli stevner eller treff?
              Nils Olav Moe

Elefun
              www.artistic3d.net
              www.3dpilot.net

Comment

• Tom Erik
                • Feb 2004
                • 1601

Det var enkelte som tok frem mini-el-heli`n på ettermiddagen når vinden hadde løyet,- som ett tillegg til de større maskinene. Petr fløy også ett par oppvisninger med sin blodtrimmede Hornet II og det var til tider underholdende å se på.
                På dette stevnet i Larvik var alle med helikopter invitert, men det var ingen som kun fløy mini-heli. Jeg hadde sett det som svært positivt for helikopter-miljøet om noen av dere som flyr el-mini-heli hadde møtt opp å vist at de også fungerer.

Men, vi må tilbake til tråden nå gutter!
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

Comment

• esmel
                  • Dec 2004
                  • 2830

Er det igjen noe mer å diskutere da?

Tror denne tråden hadde hatt mer for seg om den ikke var preget av den andre tråden hvor han ene spurte om anbefaling av el-heli i 2000kr klassen og fikk mer eller mindre råd om å droppe hele greia hvis han ikke hadde råd til noe bedre, så vidt jeg fikk med meg. Føler egentlig denne tråden drar med seg masse tull derfra.
                  Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Hva er det jeg sykler med?
                    Hva er det du prater om?
                    Hvem har noen sagt noe om vind og mikroer nå?
                    Når sa jeg at mikroer var gode i mye vind? (I beste fall er det et utfordring...)
                    Når har jeg sagt noe om mine ferdigheter som har noe som helst med saken å gjøre og som gjør deg nysgjerrig?
                    Ytelsene mine har vel heller ingenting med saken å gjøre men du mener kanskje mikroene sine? Hva mener du forresten med ytelser, tiden min på 100 meter?

Dette har vel aldri vært en diskusjon om personlige ferdigheter og jeg har i alle fall ikke skrytt på meg noen slike og hva skulle det i så fall ha med saken å gjøre.

Kan man ikke ha meninger selv om man ikke er i en heli klubb og drar på stevner/treff?

Jeg flyr for rekreasjon på fritiden. Er medlem av en sportsklubb og det holder godt og vel så lenge.
                    Om det arrangeres noe i rimelig nærhet så kan det godt hende jeg kommer og titter og sanker tips men neigu ikke for å fly. Må jo være som å møte opp med en gammel boble på et Porschetreff.....

Har du røyka sokkene dine ?

Comment

• Extra 300s
                      • Mar 2004
                      • 274

Jeg skjønner ikke at moderatorene kan la denne tråden fortsette jeg, det har jo bare utvikla seg til munnhuggeri mellom 2-3 personer. Kommer ikke noe konstruktivt ut av dette her.

Kan ikke dere som skriver frem og tilbake bare utveksle e-post adresser så kan dere kjefte på hverandre der?? Eller møte opp på et fly stevne og diskutere ansikt til ansikt?? Lett å vere tøff bak et tastatur...

Hilsen
                      Frode Aanes
                      Align T-Rex 450
                      Fizza elektrofly
                      JR 9xII

Comment

• Tom Erik
                        • Feb 2004
                        • 1601

Tydligvis ett ømt tema for enkelte her! Tråden stenges i løpet av kort tid....
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Hvorfor i all verden skulle noen ville bruke tiden på et treff til å diskutere noe slikt som dette da?

Comment

• ThomasB
                            • Aug 2004
                            • 1305

En ting skal du ha Tintin. du greier å irritere folk med alle dine vridninger av folks innlegg, og det virker som om du tar det meste av det som er skrevet her som ett hån mot deg selv. Da skjønner jeg strengt tatt ikke at du gidder å ta deg nær av det om det er det du gjør.
                            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                            www.airheads.no

Comment

• klausre
                              • Oct 2025

Originally posted by Extra 300s
                              Jeg skjønner ikke at moderatorene kan la denne tråden fortsette jeg, det har jo bare utvikla seg til munnhuggeri mellom 2-3 personer. Kommer ikke noe konstruktivt ut av dette her.

Kan ikke dere som skriver frem og tilbake bare utveksle e-post adresser så kan dere kjefte på hverandre der?? Eller møte opp på et fly stevne og diskutere ansikt til ansikt?? Lett å vere tøff bak et tastatur...

Hilsen
                              Frode Aanes
                              Hei, tråden stenges.

Skal jeg fortelle deg hvorfor den ikke har blitt moderert ennå? Jo, jeg klarer dessverre ikke følge med på alt

Er det en helemann som kunne tenke seg å være moderator?

Comment

Working...