Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen mulighet for og koble ut denne gyroen i 4-1 boksen ? Uansett hvordan jeg trimmer heliet så legger den seg over til høyre og det ender med kræsj . Jeg får ikke tatt av med det for den legger seg bare over til høyre.
Denne kom jo som RTF så den skulle jo være riktig innstillt.
Det at den legger seg over til gøyre har vel ikke med gyroen og gjøre for den styrer vel bare halen. Hadde samme probleme med en dragonfly 4 kanaler. Der var løsningen rett og slett at det medfølgende batteriet ikke ga nok kraft. satt i ett 11.1V lipo og heliet gikk rett opp på halv gass og så stødig som man kan forvente av ett slik heli.
Det jeg vil tipse deg om er at det går ikke å bare gi litt og litt mere gass til det letter (ikke på mitt i hvertfall. men det er jo fast pich) jeg bare drar på slik at det går opp også slakker jeg av litt sånn at det hovrer.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Batteriet som fulgte med var et 3s lipo 1000Mah . Jeg har også forsøkt og bruke et 1800 Mah 2S men da prøver den ikke og lette engang "på full gass" . Jeg ser nå at gyroen går på kanal 4 i bruksanvisningen . Hehe man prøver jo og være litt forsiktig den første gangen man skal fly noe nytt . Har bare prøvd den på gårdsplassen og der står det biler og sånn så jeg må finne meg en måkt fotballbane hvis jeg skal gi full gass og dra av gårde . Man kan velge på kontrollen om man vil ha fast pitch eller ikke . Tror fast pitch vil fungere fint de første gangene .
ja prøv med fast pich. og så kan du jo holde i heliet i vater (pass deg for rotoren9 gi gass og se hvor mye gass du trenger for at det kjennes ut som om det løfter godt. og da bør du opp på det nivået når du prøver å lette. når du holder i det så vil du også kjenne om det har en tendens til å trekke til en av sidene. Men igjen pass deg for rotoren.
Og helst ikke skyld på meg hvis du krasjer, dette er bare etter egne erfaringer med mitt eget lille heli
ps: har du tilgang til ett område med løs snø så er det perfekt fant jeg ut. sparrer deg kanskje for en del ele bytting hehe. jeg la ut en 1x1 meter papplate på snøen for å sette heliet på også fløy jeg. hvis jeg følte at jeg ikke hadde kontroll så bare slo jeg av gassen og det dalte ned i snøen uten skade skjedd. bare greit å blåse av evt snø i motor osv med en gang slik at den ikke smelter og renner inn. Har hatt flere slike dump ned i snøen fra 5-6 meters høyde og bare børstet av snøen og startet opp igjen.
ja prøv med fast pich. og så kan du jo holde i heliet i vater (pass deg for rotoren9 gi gass og se hvor mye gass du trenger for at det kjennes ut som om det løfter godt. og da bør du opp på det nivået når du prøver å lette. når du holder i det så vil du også kjenne om det har en tendens til å trekke til en av sidene. Men igjen pass deg for rotoren.
Og helst ikke skyld på meg hvis du krasjer, dette er bare etter egne erfaringer med mitt eget lille heli
ps: har du tilgang til ett område med løs snø så er det perfekt fant jeg ut. sparrer deg kanskje for en del ele bytting hehe. jeg la ut en 1x1 meter papplate på snøen for å sette heliet på også fløy jeg. hvis jeg følte at jeg ikke hadde kontroll så bare slo jeg av gassen og det dalte ned i snøen uten skade skjedd. bare greit å blåse av evt snø i motor osv med en gang slik at den ikke smelter og renner inn. Har hatt flere slike dump ned i snøen fra 5-6 meters høyde og bare børstet av snøen og startet opp igjen.
Det får briste eller bære . Må jo bare prøve , Har jo ikke behov for det hvis det bare skal stå på hylla
Er ikke helt komfortabel med og ha de rotorene så nær ansiktet !
Falcon
Har allerede bestillt meg nye rotorblader og halerotor + noe småtteri til den ...
jeg har også fått Cp2'en i dag...men har ikke fått prøvd det.. Når jeg plugger i batteriet, blinker det bare vekselsvis rødt og grønt...kan noen hjelpe meg??
hehe nei det er kanskje ikke å anbefale å ha de så nærme. For å se det fra en anne side så fikk jeg det til at problemet med mitt var att jeg ikke hadde nok turtall på rotoren da det tippet til siden. Har sett det samme på en i klubben som flyr autogyro og hvis han ikke har nokk fart på rotoren når han tar av så legger den seg på siden. omtrent som når ett fly tippståller også pga for liten fart. og når du har mulighet til CP så kan det jo hende det er bedre for da spinner du vell opp farten på rotoren mens det står på bakken også gir du pich for å stige. HAr ikke prøvd CP selv var bare en tanke om det.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
jeg har også fått Cp2'en i dag...men har ikke fått prøvd det.. Når jeg plugger i batteriet, blinker det bare vekselsvis rødt og grønt...kan noen hjelpe meg??
Har du slått på senderen?
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
+ diverse små ting
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment