Unconfigured Ad

Collapse

Gyro på Honeybee cp2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Java
    • Jun 2004
    • 168

Originally posted by Falcon
    Det kommer et skikkelig rykk i den . Det er nesten så den velter .
    Jeg aktiverer ikke den før jeg har fått opp farten med fast pitch

Falcon
    Det var godt å høre..slik er min og. nå har jeg også funnet ut hvordan jeg blir kvitt den vekselvise blinkingen..jeg må ha antenna på senderen et par cm unna mottakerns ledning til de har funnet hverandre.

Comment

• Falcon
      • Aug 2005
      • 350

Jeg har også lagt merke til at man må ha antenna ute selv om de er rett ved siden av hverandre for at det ikke skal glitche . Tror ikke man skal fly så langt unna
      Har du flydd den enda ? hadde du problemer med at den legger seg over til høyre ?
      Falcon
      Falcon
      -------------------------------------------
      Morten Rolfsen
      Kristiansund

Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .

Comment

• Java
        • Jun 2004
        • 168

Om jeg har flydd ja...det skal jeg si at jeg har gjort...den dro fremover og til høyre som du sa, men det fikset jeg ved å dra på trimknappene. Det at den skjener til høyre kan være for lite gasspådrag...du må gi en del gass slik at den kommer seg opp en 30 - 40 cm og så minke slik at den hovrer. Akkurat som Tyor sa.

Comment

• Falcon
          • Aug 2005
          • 350

Hvor lenge flyr du på det 1000 Mah batteriet ?

Falcon
          Falcon
          Morten Rolfsen
          Kristiansund

Comment

• Java
            • Jun 2004
            • 168

jeg har vel flydd litt over 6 - 7 minutt bare, så jeg har ikke fått sett hvor lenge batteriet holder..

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

java skrev: Om jeg har flydd ja...det skal jeg si at jeg har gjort...den dro fremover og til høyre som du sa, men det fikset jeg ved å dra på trimknappene. Det at den skjener til høyre kan være for lite gasspådrag...du må gi en del gass slik at den kommer seg opp en 30 - 40 cm og så minke slik at den hovrer. Akkurat som Tyor sa.

godt å høre at jeg ikke dreit meg ut og rådet dere til noe som ville ende i krasj. må få høre hvordan det går videre på nyåret
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• Falcon
                • Aug 2005
                • 350

Originally posted by tyor
                godt å høre at jeg ikke dreit meg ut og rådet dere til noe som ville ende i krasj. må få høre hvordan det går videre på nyåret
                Hehe Ingen modell lever evig . En eller anne gang så må den ned , sånn er det bare med denne hobbyen . En ting er ihvertfall sikkert ... man blir ikke rik av den !

Falcon
                Falcon
                Morten Rolfsen
                Kristiansund

Comment

• Java
                  • Jun 2004
                  • 168

Men det er jo mye moro i denne hobbyen da =)

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Til orientering så betyr blinkende vekselvis grønt/rødt at det ikke er radiokontakt mellom sender og mottaker. Så som det er sagt stemmer det at dette vil skje om senderen ikke er slått på.

Andre årsaker kan være dårlige krystaller, løse krystaller antenne som fortsatt er kveilet opp rundt understellet osv. i grunnen alt som gjør man ikke har radiokontakt.

Fast rødt kan bety at du i ikke har satt throttle og/eller throttle trim til null eller at du har full gass/for lav spenning.

Så er det svært mye enklere å komme igang billig med treningsunderstell og det er langt fra bare Elefun som selger dette. Anbefales på det sterkeste selvom man ikke behøver det lenge. Det koster bare omtrent det samme som et sett blader og raskt spart inn men kan som det beskrives lett lages.
                    Mitt først var litt tungt og besto av et kobbertrådkors men funket.

Lykke til...

Comment

Working...