Unconfigured Ad

Collapse

Lite 116

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Singularitet
    • Jan 2006
    • 37

Lite 116

Trur dere f.. ikke at kjerringa kjøpte helikopter til meg i bursdagsgave!!

Det er en hobby jeg har sikla på i årevis....

Så over til sakens kjerne, kopteret er en Lite 116 med medfølgende motor. Er det noen her i forumet som har erfaring med dette kopteret?
    Har lest igjennom monteringsanvisningen snart to ganger nå, så nå klør det i finga etter å begynne å montere den.
    Vurderer en Eclips sender, og det som står i manualen.

Burde vel kanskje få meg en simulator, noen forslag?
    Har kikka etter lim til å monterer den sammen med, men har ikke finni alle typene som anbefales i manualen. Skulle ha tykt og tynnn CA lim mener jeg å huske at det var..
    Eller er det andre limtyper som gjør en like god jobb?

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt, dumt å krasje gava første gangen.....
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Gratulerer det var kjerringa si det

Tykt og tynt CA finner du her http://www.elefun.no/webshop/aspx/ka...47&itemref=271
    Eclipse senderen er sikkert helt ok. har ikke prøvd den selv. også ett must hvis du ikke har prøvd helikopter er simulator. når du kjøper deg sender så kan du kjøpe kabel også laste ned FMS gratis fra nettet. den er ikke så god som de du får kjøpt. men til gennerel stikketrening for å finne ut hvordan ting fungerer er den ok. lykke til videre
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• william123
      • May 2005
      • 2330

ja, fms er god til grunleggende stikketrening

her er en linkt til FMS
      http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Singularitet
        • Jan 2006
        • 37

Takker så meget for svar!!
        Har nå lasta ned FMS, må nå bare få bestemt meg for hvilken radio jeg skal ha..
        Vil en Eclipse 7 være bra nok om man går opp til et større kopter senere, eller er Ecs 7 en blindvei?

Lurer også på om det er noen her i Forumet som har flydd Lite 116.

Finnes det en Heliklubb i Follo distriktet eller er Moss/ Oslo det nærmeste??
        Etter det jeg har skjønt er det greit å begynne i en klubb.

Vennlig helsing MG

Comment

• murius
          • Dec 2005
          • 113

eclipse 7

Nei eclipse 7 er ikke en blindvei. Neste steg opp er futaba eller jr sine sendere som er noe dyrere. 5-6500,- Finnes mange typer, men fordel at mange har de samme slik at man kan spørre litt.
          Det som er litt ufordelsaktig med eclipse er menyene i radioen. Man får ikke kurvediagrammer slik at man kan justere punktene individuelt slik at kurvene blir linjært. det vil si at stigning på hellien oppover foreks, følges av nødvendig gass (trottle). Da blir det flyt i flyging.
          Men hvis jeg skulle komme med et tips.. dersom du ønsker, å er en person som ikke bare synes at ting er morro i 5 minutter, men regner med å gå over på en større helli senere, kjøp en brukt sender med noen flere kanaler.

Jeg har eclipse i dag til raptor 50, men skal skifte nå til enten futaba eller jr.
          du får meget bra sendere som kun er ett år eller noe slik, med hurtigladere og ekstra batteri til nesten samme pris som eclipsen. Fordelen da er at du har et par kanaler ledig slik at det både blir plass til batteri indikator og gouvenor, turtallsregulator.

Men som sagt dette er bare ett tips fra meg, sikkert mange som ikke er enig, men mwn slik er denne hobbyen.. litt av morroa også..
          3 raptor 50 os50h
          2 tz 50 os50h
          4 elktro 3d twister cp2
          trainer cessna 52 firetakt
          ++
          ++

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

skal du ha en hitec som mellomsteg, så kan du like godt kjøpe en brukt Futaba 9c super, står en billig en på rcmarked.no nå ser jeg.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

Comment

• Singularitet
              • Jan 2006
              • 37

Takker for tips og råd!!

tror jeg går for å kjøpe nytt, får kikke på litt forskjellige sendere noen dager til..
              Ser det er stor prisforskjell på senderene rundt omkring..

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Kan være lønnsomt å ta en titt his f.eks. Cyberheli også. Spranget fra en Hitec her hjemme til en JR/Futuba fra HK er ikke all verdens i pris men en god bit på valuta fp.

Comment

Working...