Unconfigured Ad

Collapse

Noen nybegynner spørsmål

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Her er det jo gjort en liten jobb:

Merk: hs545 feilet etter 1100 turer.... Det må da sies å være godkjent, eller???
    Ergo burde vel strengt tatt disse 900kr'ers servoene holde minst et par tusen... Noen som har gjort seg noen erfaringer forresten?

Syntes det er helt greit at folk anbefaler top-end servoer som kan være med på alt fra basic flyging til avansert 3d flyging, men å anbefale det nærmest som det eneste som er godt nok syntes jeg er litt synd. I hvert fall for oss som er helt ferske og som ikke har et helt ubegrenset budgett.

For å ha sagt det så kommer jeg helt klart til å gå for dyrere digitalservoer etter hvert da jeg ser argumentene for å gjøre det. Men i starten får noe litt billigere holde. (og nei jeg kommer ikke til å si ifra her inne om jeg deiser i bakken pga. gåen servo hehehe)

Skal sjekke ut helicraft også, takk for linken!

Edit:
    Er det meningen det skal komme opp noen web-shop eller noen vareoversikt om jeg går inn på den siden...???
    Last edited by esmel; 07-05-06, 09:40.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• samen36
      • Nov 2005
      • 147

hei

det er en webshop du kommer inn på. Legger det du skal ha i handlekurven osv.

mvh
      Gard Haug
      T-rex 600n Pro
      DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Dette er det jeg får opp.... (i Firefox)

I IE får jeg ikke opp noen ting...

Edit: Om jeg skriver heliKraft.com så får jeg opp den siden jeg sikkert er ment å skulle få opp...
        Attached Files
        Last edited by esmel; 07-05-06, 11:12.
        Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• samen36
          • Nov 2005
          • 147

sorry

det skrives med k. hehe. ( www.helikraft.com )

mvh Gard
          Gard Haug
          T-rex 600n Pro

Comment

• ehaga
            • Feb 2005
            • 1173

Jeg tror ikke du skal ta det så tungt dette med servoer og priser. Enkel regel - du får det du betaler for. Standardservoer holder lenge når du er på et nybegynner nivå, og kanskje litt lengre. Leste en gang at Dr. Philip benyttet standardservoer lenge - og ut fra vidio'ene å bedømme så har han klart seg mer en bra.

Det er veldig mye hysteri rundt dette emnet. Kjøp det du har råd til, evt. kjøp brukt. Har sett flere som selger tilsynelatende veldig bra servoer på http://www.rcmarked.no fra tid til annet.
            - Erik -

------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• samen36
              • Nov 2005
              • 147

hei

som sagt flyr jeg med es 539 servo fra jr som koster 200kr fra xmode. De er ikke de beste, men jeg flyr lopps, rolls, inverted, stallturns, tictock (gikk ikke så bra da jeg prøvde men). Jeg synes de er helt fine til prisen. Får meg virker det ikke som om prisen pr. servo stiger lineært med hva du får (kvalitet etc) eller hva?? skulle selfølgelig ønske jeg hadde noen Alan servoer! og jeg bytter de nok ut etter litt.

mvh
              Gard Haug
              T-rex 600n Pro

Comment

• Heliman
                • Mar 2006
                • 1254

GWS PARK HPX /BB
                Kulelagret, rask, sterk og lett servo
                Hastighet: 0,10 sec/60grader ved 4,8V, 0,08 ved 6,0V
                Torque: 4,2kg x cm ved 4,8V, 4,8 ved 6,0V
                Denne har jeg prøvd til en throttle jockey fra Model Avionics, og det fungerte overraskende bra. Levetiden til en servo er veldig avhengig av flystilen,heli opsettet (binding..) og dyktigheten til den som flyr så at en servo av det eller det andre merket skal vare et gitt antall flights bør man ta med en klype salt.
                Mvh
                Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

Working...