Unconfigured Ad

Collapse

Raptor og elektronikk....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Ingen fare med trådkupping.
    Vil bare påpeke at maskinen ikke er kommet i hus av 2 årsaker. Siste del av finansieringen kom på plass for 2 dager siden da siste rest av gamle fuel ting og fuel forsvant ut av huset, som nå er 100% nitrofritt og nr 2 er at jeg ønsker en Titan og den er ikker tilgjengelig riktig enda. Regner med at den er det om 2 uker og ettersom det er ferie med fruen som himlet kraftig med øynene og sa "det mener du ikke" da jeg antydet at jeg måtte ha med en Rex til Korsika.

Dessverre for meg så funker ikke shopping trikset for jeg er i den heldig situasjon at fruen blir like dårlig av å gå på shopping som jeg gjør (om hun ikke får boltre seg på sportsbutikken da) og hun regelrett haater storsentere.
    heldigvis så har vi ikke helt felles økonomi så mitt helibudsjett er bare mitt. og jeg har bare tabbet meg ut en gang da jeg ved et uhell avslørte hva ting kostet. Ellers er det et ikke tema i vårt hus.

Nåja, skal nok finne ut hva som gjør at det blir litt extra flytid. Hun sier jeg er blidere når jeg får fly så egentlig er det godkjent bare det ikke overdrives

JR servoer frister, skal titte litt på de.
    Å lære seg motor og god bruk av thr/pit kurver har jeg sansen for, liker å forstå ting så kanskje jeg skulle lære meg å fly litt uten governor. Kommer jo som sagt ikke til å flippe og rulle før jeg kjenner meg trygg.

Er det likevel verdt pengene å kjøpe en god digital til throttle først som sist?

Comment

• Genic
      • Aug 2005
      • 329

Jeg bruker JR DS8231 på min Raptor 50 med 810G på throttle.
      Bruker throttle-jockey som governor, synes ikke denne er så kresen som revlock på nåleinnstillingene. Dessuten er den liten og billig.
      Gyro er 401 m/9254.
      Synes dette er et velfungerende og prisgunstig set-up.
      (Og skal du til Korsika pass på å ha kontanter. Minibanker er bare i de store byene og betaling med kort var ikke vanlig. Hyggelig plass å feriere på.)

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Takker

Vi var der for noen år siden og hadde ikke så store problemer med å få brukt kort, på den annen side så tilbrakte vi mesteparten av tiden der i fjellet med å gå en del av GR20n og siden vi var i forkant av den skikkelige turistsesongen, som vi forsåvidt er nå også, så var det ikke noe å få kjøpt hverken med eller uten penger.

Nå skal vi bo i Calvi og der var det greit med kort og det er minibank.

Kan også anbefale øya, i allefall om man er glad i fjell og sjø og kanskje snakker en knert fransk. Fantastisk nydelig natur og utrolig flott for fotturer.
        Superbra å dra nå i månedskiftet mai/juni da det ikke er for varmt til å bevege seg, ikke stappfullt av turister og svært billig. Langley solgte turer for kort tid siden for ca kr 3000 for reise/opphold+frokost i 7 dager og middag i 6 dager, vi var litt trege så det ble en leilighet for kr 2150 per hode hvilket jeg også anser som svært billig. Sist kjøpte vi bare flybillett t/r for kr 700,- mener jeg + 3 netter på hotell og resten i fjellhytter. Var bla på Monte Cinto, Korsikas høyeste fjell på ca 2700. Fantastisk utsikt kan jeg love. Så selvom min gamle professor nekter å dra dit fordi de "spytter i suppa" så anbefales definitivt øya for oss andre

Comment

• hanza
          • Jun 2006
          • 160

hei. ser d er prat i raptor 50 og radioutstyr..
          lurer på om d går bra med plastdrev i servoen som brukes på pitc??
          MC 22s
          Toplight standard
          Tragi 603 custum
          Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
          Raptor 50v2. Os hyper
          Seb-art katana 30
          taxi 2400 on floats. roto 35vi
          extreme composite Otop 3D. Os 140rx
          Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
          C-arf Superextra 3,1. 3w 150

Comment

• Pole
            • Aug 2004
            • 225

liker best plast drev i servoene, de i metall slites mye fortere om du ikke smører de ofte og da får du kjappt servoer med slark i...

har du plast drev så slipper du dette og de er sterke nok..
            Eivind Hansen
            ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• Trondhjem
              • Dec 2004
              • 639

Servo? Hitec Digital?

Hei.
              Har noen prøvd de nye HS6965 Karbonite servoene
              fra Hitec, i Raptor 50?
              Jeg har fire stk i en Caliber 30, og jeg synes de fungerer fint i den.
              Angående gyro, Så er 401 bare plug and play!
              Mvh
              Odd Arne
              OAF
              Caliber 30FT MiniTitan
              Div Fly
              Radio Hitec Aurora 9
              www.ringerikemfk.com
              http://modelsport.no/

Comment

• ehaga
                • Feb 2005
                • 1173

Originally posted by Trondhjem
                Hei.
                fra Hitec, i Raptor 50?
                Mvh
                Odd Arne

Servoene fungerer sikkert helt greit. Men vær forberedt på at det er mange som har meninger om hitec-servoer i helikopter.

Plug-and-play - vel du må jo sette også den opp. Men den er forholdsvis enkel, og det er mange som kan denne gyroen.
                - Erik -

------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• esmel
                  • Dec 2004
                  • 2830

hs-6965 ble nevnt av noen i en tråd de fleste vel husker....
                  Det ble sagt at dette var en god servo, til og med i heli.

Jeg kommer til å prøve de samme servoene i min raptor etter hvert, så får vi se hvor lenge de holder

At folk har ulik mening om ting og tang i denne hobbyen skulle vel bare mangle.
                  Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Trollet
                    • May 2006
                    • 48

Plug and play med gyroer er vel ikke så veldig lurt. Driter en i å stille inn kan en fort slite ut servoen på halve tiden eller mindre... uansett om det kanskje føles OK..
                    Do not feed the internet troll.

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Nå har jeg 2 401'er i god drift per i dag så det anser jeg ikke som en utfordring å få til.

Comment

• Trollet
                        • May 2006
                        • 48

Originally posted by Tintin
                        Nå har jeg 2 401'er i god drift per i dag så det anser jeg ikke som en utfordring å få til.
                        Å slite ut servoen er ingen stor utfordring nei, men hvis du har 2 stk så er det ikke så nøye, bare å stille gain på 100% så spiser den servoer
                        Do not feed the internet troll.

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

I all verden, uttrykker jeg meg så dårlig?

Jeg har 2 GY401 sittende i hvert sitt heli, de er justert og fungerer tilfredstillende og det er ikke spor av slitasje på servoene.

Jeg anser det ikke for å være en utfordring å klare å justere enn GY 401 til.

Vær snill å les innleggene skikkelig, begge svarene dine er fullstendig uinteressante.

Comment

• esmel
                            • Dec 2004
                            • 2830

Originally posted by Tintin
                            I all verden, uttrykker jeg meg så dårlig?
                            Nei da Tintin, du var helt klar og tydelig
                            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Lorents
                              • Mar 2006
                              • 348

fra Hitec, i Raptor 50?
                              Hei,

Jeg har brukt de i raptoren min - funket glimrende
                              Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
                              www.bmk-rc.com/

Comment

• Heliman
                                • Mar 2006
                                • 1254

Originally posted by Trondhjem
                                Hei.
                                fra Hitec, i Raptor 50?
                                Mvh
                                Odd Arne
                                Jeg har seks av dem fordelt på to Raptor 50. Den ene er ombygget til 120 grader eccpm og har i tillegg en 6965 på throttelen, den andre har 6965 på ail/elev og en 6985 på pitch og måtte dermed ta til takke med en 9253 fra et merke som heter noe sånt som Futaba...

Åja, og de fungerer helt fint til meg i hvertfall....
                                Last edited by Heliman; 07-06-06, 00:07.
                                Mvh
                                Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

Working...