Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjøpe "lekehelikopter", hvilket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    så var det den prisgrensa da... ryker godt over 2000kr med elektronikk i en twister (3d)..

    Har nettopp kjøpt oss hus, så sambon er ikke så veldig enig i å legge x-antall tusen i "leketøy" samtidig som vi driver å handler innventar. også driver jeg å prøve å bygge opp en hjemmekino også, så det er litt skralt i pengepungen for tiden.... :/

    Comment


    • #17
      twister 3d har da all elektronikk i seg den.... men.. aha, glemte at det ikke fulgte med radio. sorry.

      http://www.martinsen-hobby.no/vare.asp?MENYID=585

      http://www.martinsen-hobby.no/vare.asp?MENYID=586
      Last edited by ThomasB; 12-06-06, 03:39.
      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
      www.airheads.no

      Comment


      • #18
        Originally posted by bth
        Kjøpte Honey Bee CP 2 fra NAKshop for noen dager siden. (1750,-)
        Har bare kjørt heli på simulator tidligere.
        Den er utrolig stødig å kjøre, og takler vind utrolig bra.(Vindpølsa stod horisontalt). Har ennå ikke prøvd loop eller roll.

        spørs om det blir en slik på meg også.... ser det er mange som er "fornøyd" med de, iværtfall til prisen.

        er litt skeptisk til den halerotorløsninga på bl.a honey bee, men om det fungerer så er det vel greit. jeg får vel større problemer å tenke på etterhvert..

        Comment


        • #19
          Originally posted by Pirium
          så var det den prisgrensa da... ryker godt over 2000kr med elektronikk i en twister (3d)..

          Har nettopp kjøpt oss hus, så sambon er ikke så veldig enig i å legge x-antall tusen i "leketøy" samtidig som vi driver å handler innventar. også driver jeg å prøve å bygge opp en hjemmekino også, så det er litt skralt i pengepungen for tiden.... :/
          Jeg kom på det en kar skrev tidligere her på forumet: "Har du ikke mer enn .... så har du ikke råd til å fly heli."

          Hardt, men muligens sant.... Hva med å kjøpe en brukt Raptor 30/50 først (uten radio etc) for så å kjøpe litt etter litt?

          Komplett, bra heliutstyr med alt ekstratutstyr koster fort 12.000,- nytt. Kan alltid spare ved å kjøpe billig, men det koster mer i lengden. Min Blade Cp var ulønnsom å reparere. Dessuten hadde den dårlig rekkevidde.

          Comment


          • #20
            som tittel på denne tråden sier, "lekehelikopter". Er fullstendig klar over at man må ut med mer enn 2000kr for å få godt utstyr, det vi er ute etter er noe som det går an å leke seg litt med, lære seg å få et kopter i lufta med, og som gjør at vi finner ut om dette er noe for oss eller ei. men om det er slik at disse ferdigpakkene til under 2000 ikke er brukbare til noe som helst, gir vi f... i å tenke mer på rc heli. Skulle egentlig tro at kjøpsloven hadde noe å si til de som selger slikt, om billigere utstyr er så jævlig dårlig som mange av dere "utstyrsfriker" sier.

            Blir sikkert lite populær nå, men innlegget er ikke ment så kvasst som det høres ut. Er bare det at det er en gjenganger det der, når nybegynnere spør på et forum, det være seg om modellfly, hjemmekino, akvarium (!) osv, så kommer det alltid masse innlegg om at "du MÅ ha noe som koster x antall tusen, om du skal få noe glede av det i det hele tatt." Det er svært sjelden man faktisk får et godt svar hvis man spør "hvem er best- denne eller denne,til max xxxx kr", hvis man spør om utstyr i de lavere prisklassene... man får bare beskjed/anbefalinger om å gå opp i pris, så godt som bestandig.

            som sagt, jeg/vi er bare nysgjerrig på noe som kan gi oss grunnleggende kunnskaper om denne kunsten, slik ståa er nå vet vi ikke en gang hva de forskjellige delene i et kopter heter, eller gjør, og da er følgelig lysten til å bruke en større pengesum på det, heller liten.

            Og en gang til, jeg PRØVER ikke å lage bråk.

            Comment


            • #21
              E-sky Lama 2

              Enkelt å fly, tåler endel. Beste lekehelikopteret jeg kommer på
              Morten Smøraas

              Comment


              • #22
                Det funker, har ett, tåler IKKE vind sterkere enn en lett promp. En Esky/Twister FP funker også. CP er helt ok å lære på.
                Å dømme av alt man har lest så ligg unna alt av Walkera elektronikk.
                Esky/Twister sin er ok men ikke mer.

                Comment


                • #23
                  Skal du bare hovre rundt litt er vel disse kontra-roterende ok. Lama feks. Kr 995,- hos Rotordisc'en

                  Tror ikke kjøpsloven tar hensyn til kvalitet. Du får hva du betaler for. Spesielt innen heli. Et av de mest solgte merkene i verden er Raptor 50. Ikke spesielt dyrt og de har lave delepriser (viktig!) og lett tilgang på de. Det handler som alltid om prioritering. Jeg prioriterer heli. Andre prioriterer bilen sin...


                  Originally posted by Pirium
                  som tittel på denne tråden sier, "lekehelikopter". Er fullstendig klar over at man må ut med mer enn 2000kr for å få godt utstyr, det vi er ute etter er noe som det går an å leke seg litt med, lære seg å få et kopter i lufta med, og som gjør at vi finner ut om dette er noe for oss eller ei. men om det er slik at disse ferdigpakkene til under 2000 ikke er brukbare til noe som helst, gir vi f... i å tenke mer på rc heli. Skulle egentlig tro at kjøpsloven hadde noe å si til de som selger slikt, om billigere utstyr er så jævlig dårlig som mange av dere "utstyrsfriker" sier.

                  Blir sikkert lite populær nå, men innlegget er ikke ment så kvasst som det høres ut. Er bare det at det er en gjenganger det der, når nybegynnere spør på et forum, det være seg om modellfly, hjemmekino, akvarium (!) osv, så kommer det alltid masse innlegg om at "du MÅ ha noe som koster x antall tusen, om du skal få noe glede av det i det hele tatt." Det er svært sjelden man faktisk får et godt svar hvis man spør "hvem er best- denne eller denne,til max xxxx kr", hvis man spør om utstyr i de lavere prisklassene... man får bare beskjed/anbefalinger om å gå opp i pris, så godt som bestandig.

                  som sagt, jeg/vi er bare nysgjerrig på noe som kan gi oss grunnleggende kunnskaper om denne kunsten, slik ståa er nå vet vi ikke en gang hva de forskjellige delene i et kopter heter, eller gjør, og da er følgelig lysten til å bruke en større pengesum på det, heller liten.

                  Og en gang til, jeg PRØVER ikke å lage bråk.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Pirium
                    som tittel på denne tråden sier, "lekehelikopter". Er fullstendig klar over at man må ut med mer enn 2000kr for å få godt utstyr, det vi er ute etter er noe som det går an å leke seg litt med, lære seg å få et kopter i lufta med, og som gjør at vi finner ut om dette er noe for oss eller ei. men om det er slik at disse ferdigpakkene til under 2000 ikke er brukbare til noe som helst, gir vi f... i å tenke mer på rc heli. Skulle egentlig tro at kjøpsloven hadde noe å si til de som selger slikt, om billigere utstyr er så jævlig dårlig som mange av dere "utstyrsfriker" sier.

                    Blir sikkert lite populær nå, men innlegget er ikke ment så kvasst som det høres ut. Er bare det at det er en gjenganger det der, når nybegynnere spør på et forum, det være seg om modellfly, hjemmekino, akvarium (!) osv, så kommer det alltid masse innlegg om at "du MÅ ha noe som koster x antall tusen, om du skal få noe glede av det i det hele tatt." Det er svært sjelden man faktisk får et godt svar hvis man spør "hvem er best- denne eller denne,til max xxxx kr", hvis man spør om utstyr i de lavere prisklassene... man får bare beskjed/anbefalinger om å gå opp i pris, så godt som bestandig.

                    som sagt, jeg/vi er bare nysgjerrig på noe som kan gi oss grunnleggende kunnskaper om denne kunsten, slik ståa er nå vet vi ikke en gang hva de forskjellige delene i et kopter heter, eller gjør, og da er følgelig lysten til å bruke en større pengesum på det, heller liten.

                    Og en gang til, jeg PRØVER ikke å lage bråk.
                    Ser den der..
                    Men du har da fått en rekke svar som forteller om gode alternativer som ikke runder prisgrensa også da. Kontraroterende til 1000 lappen kan du sikkert ha mye moro med, har ikke prøvd disse men antar det blir som leketøy (hvilket du også sier du skal ha) Esky cp2 til 1790 på nakshop er litt mer helikopter, men blir fortsatt leketøy for mange. Personlig har jeg hatt MASSE moro emd leketyet esky hb cp2. Det koster ikke all verdens å krasje (200 kr er en hard smell). Det var nå mitt tips da..

                    Lykke til
                    Mvh
                    JoE
                    Agder Modellflyklubb

                    Comment

                    Working...
                    X